![]() |
Wat is nu precies een Racist?
Volgens mij ben je pas Racist als je iets tegen mensen hebt van een bepaald ras, en dat je die mensen ook pijn doet en doodmaakt zoals Hitler deed, dan ben je pas racist dacht ik. Want kijk ik ken wat mensen die roepen wel van ik ben tegen buitenlanders en dergelijke, maar dan ben je toch nog geen racist? Dat ben je volgens mij pas echt als je meer als hitler gaat gedragen hoor, of zit ik nou fout?
|
Nou dan hebben we nog een lange weg te gaan...
|
Citaat:
|
Je bent een racist als je onderscheid maakt op(ik dacht) ras,cultuur of afkomst.
Bij al het andere onderscheid discrimineer je. |
Citaat:
Dus als je roept dat alle buitenlanders eruit moeten ben je geen racist, want je beoordeelt ze niet op hun ras, alleen op het feit dat ze niet hier vandaan komen ;) En dat heeft niets met ras te maken :) Tenzij je zo'n on-intelligent figuur bent die met 'buitenlanders' alle donkere mensen bedoelt (n) |
:rolleyes:
|
Dan ben je een xenofoob :D
|
Door onderscheid te maken op cultuur ben je geen racist. Het zijn tenslotte de mensen zelf die door hun cultuur zich onderscheiden van anderen!
|
Citaat:
|
Citaat:
ra·cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ra·cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat Iets denken of voelen is iets anders dan iets uiten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zal het nog eens voor je uitciteren: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
DOE NIET ZO MOEILIJK AUB |
Citaat:
|
die post heb ik toevallig nog gelezen voordat je hem verwijderde maar het kwartje is blijkbaar nog niet gevallen...
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Mijn posts waren overduidelijk en Fortuynist en ik vinden blijkbaar allebei dat cultuur niks met racisme te maken heeft dus daarom vond ik zijn vraag na mijn defenitie uit het woorenboek nogal onzinnig en die tig reacties van jou al helemaal. :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En dat zei ik dus. |
Dat racisme geen subjectiviteitswaarde zou hebben mag iemand mij uitleggen...als dat tenminste bedoeld werd... :|
|
Racisme is het onderscheid maken tussen mensen op grond van hun ras. Punt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wel, "racist" is geen compliment. Racisme is in wezen een species van het genus discrimineren; i. e., een racist is iemand die discrimineert op de enkele grond van ras. Let wel: dit kan voor de gediscrimineerde zowel gunstig als ongunstig zijn. Hoe dan ook, enkel "ras" levert geen relevant "discrimen" (verschil) op. Althans, zo zeggen wij. De racist meent, zoals inmiddels helder mag zijn, anders.
|
Citaat:
Citaat:
|
Gooi er maar een slotje op ik word hier niks wijzer van helaas...
|
Slotje op verzoek
|
Op verzoek heropend :)
|
aparte gang van zaken.
|
Gatara, het is begrijpelijk dat er, voor afzonderlijke fora, een bepaald beleid bestaat op grond waarvan topics gesloten worden kunnen, maar mij lijkt dat "verzoeken van de topicstarters" van dat beleid toch geen deel mogen vormen. De discussie die zich in een bepaalde topic ontvouwt gaat niet slechts -of in het bijzonder- de topicstarter aan. Dus of het nu de topicstarter of een willekeurig ander persoon is die verzoekt om een slotje, dan zal dat verzoek eerst dan ingewilligd kunnen worden indien er -los daarvan- reden is tot sluiting. :)
|
MickeyV, dit is niet de juiste plek om hierover te discussieren.
Het is mijn fout geweest niet even na te gaan of Upkes mening dat het topic nergens op uit liep, wel waar zou zijn - vanuit de posities van de overige forummers gezien, dan. Vandaar dat ie ook weer open gaat. En laten we nu verder weer on-topic gaan anders sluit ik m definitief maar dan om een andere reden :P |
raciest is iemand met teveel vooroordelen?
Want kijk.. Een racist neemt geen moeite om na te denken over een andere manier van leven, zijn, doen of een andere afkomst... Waarom neemt ie de moeite niet? Omdat ie wel denkt te weten hoe het zit.. Het is geen desintresse meer.. het is gewoon stille haat.. Haat waartegen? Tjah.. tegen misschien 40 van de 10 miljoen mensen... of mischien wel tegen 5 van de 3 miljard.. Hij maakt van iemand een stereotype.. En opeens zijn een heleboel mensen hetzelfde als dat ene persoon dat per ongeluk wel het een en ander misdaan heeft.. Dus of de vraag wanneer iemand een racist is of niet, is makkelijk te beantwoorden.. kan ie onderbouwen waarom is een bepaald slag mensen, van een bepaalde afkomst of wat dan ook haat, veracht, enz... dan is het geen racist.. Maar ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dat kan... Heeft dit idee een kern van waarheid? -- aanvulling -- Misschien staat het er niet helemaal duidelijk in.. maar rasicme gaat verder dan alleen de ongegronde haat tegen een bepaald ras.. Het zou net zo goed kunnen gaan om mensen met blauwe sokken.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57. |