Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Na HEAO>Uni (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=699357)

Bjorn008 23-12-2003 21:08

Na HEAO>Uni

Hallo,

Ik ben van plan om na het vwo of naar de heao te gaan of naar de uni te gaan. Nou vroeg ik mezelf af of het mogelijk is na de heao (kan ik in 3 jaar doen, heb nl. vwoE&M en M&O) een master op de uni te gaan doen. Hoelang duurt zo'n master? en zijn er hier mensen die dit meegemaakt hebben of die hier meer van af weten?

Alvast bedankt!

Chill 24-12-2003 11:27

volgens mij kun je al naar de uni als je je propedeuse op de heao hebt gehaald.

nare man 24-12-2003 13:43

Citaat:

Chill schreef op 24-12-2003 @ 12:27:
volgens mij kun je al naar de uni als je je propedeuse op de heao hebt gehaald.
Helaas wel, maar daar wordt binnenkort iets aan gedaan. Ik zou er niet vanuit gaan dat je straks nog met je HBO-eerstejaar naar de universiteit kunt.

Puta 24-12-2003 13:46

Citaat:

nare man schreef op 24-12-2003 @ 14:43:
Helaas wel, maar daar wordt binnenkort iets aan gedaan. Ik zou er niet vanuit gaan dat je straks nog met je HBO-eerstejaar naar de universiteit kunt.
jawel kan voorlopig nog wel heb het ministerieeen x daarvoor gemaild;) ze zeiden dat ze er voorlopig niets aan zouden veranderen;) maarof het daadwerkelijk zo is :confused:

Puta 24-12-2003 13:47

Citaat:

Savio schreef op 23-12-2003 @ 22:08:
Hallo,

Nou vroeg ik mezelf af of het mogelijk is na de heao (kan ik in 3 jaar doen, heb nl. vwoE&M en M&O)
lvast bedankt!

Als je je vwo hebt gedaan kan je een hbo studie niet in 3 jaar doen hoor dat kan alleen met een bepaalde mbo studie, of begrijp ik je verkeerd?

Dr. Oetker 24-12-2003 19:06

een master in een economische duurt standaard een jaar en moet binnen 2 jaar afgerond zijn en misschien heb je nog een overbruggingsjaar nodig.

@Moon 25-12-2003 13:56

Citaat:

Hallo,

Ik ben van plan om na het vwo of naar de heao te gaan of naar de uni te gaan. Nou vroeg ik mezelf af of het mogelijk is na de heao (kan ik in 3 jaar doen, heb nl. vwoE&M en M&O) een master op de uni te gaan doen. Hoelang duurt zo'n master? en zijn er hier mensen die dit meegemaakt hebben of die hier meer van af weten?

Alvast bedankt!

Ik vraag me af waarom je niet gelijk naar de universiteit gaat als je toch vwo doet. :rolleyes:

NN 26-12-2003 14:11

Citaat:

Hallo,

Alvast bedankt!

Wees verstandig en ga gewoon na je VWO naar de uni. Niet via HBO dingen willen doen want dat kost je zeker extra tijd.

El Kim 28-12-2003 12:19

Ga gewoon gelijk met je vwo naar de uni, het HBO kost je veel meer tijd (HBO bachelor = 4 jaar + 1 'schakeljaar', WO bachelor = 3 jaar) en als jij de bachelor van de uni hebt, zijn ze sowieso verplicht om je tot tenminste één master toe te laten, wat niet zo is met een HBO bachelor. Daarnaast stranden veel HBO'ers met hun bachelor op de uni, omdat ze gewoon te weinig weten.

NN 28-12-2003 16:14

Citaat:

*Kim EL* schreef op 28-12-2003 @ 13:19:
Ga gewoon gelijk met je vwo naar de uni, het HBO kost je veel meer tijd (HBO bachelor = 4 jaar + 1 'schakeljaar', WO bachelor = 3 jaar) en als jij de bachelor van de uni hebt, zijn ze sowieso verplicht om je tot tenminste één master toe te laten, wat niet zo is met een HBO bachelor. Daarnaast stranden veel HBO'ers met hun bachelor op de uni, omdat ze gewoon te weinig weten.
Hé, heb ik je overtuigd? :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.