Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   reden om uit te maken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=699436)

Palmboompje 23-12-2003 21:55

reden om uit te maken?

ok, ik heb dus nu twee maanden iets met een super leuke jongen.. hij is lief, aantrekkelijk, zorgzaam, intelligent, grappig, leuk en ik ben deeply in love, maar toch één 'maar'.. Ik heb niet echt het idee dat ik (serieuze) gesprekken met um kan voeren.. Tenminste niet zoals bij mn ex/goede vriend.. Ben laatst een paar dagen met um weggeweest en het was heel leuk, maar na een tijdje zat ik echt te verzinnen wat ik tegen um moest zeggen.. Ik baal dr echt van en voel me nogal klote dr om.. Persoonlijk vind ik stiltes niet erg, maar op deze manier wel.. Ik weet niet of hij het door heeft en ga er ook niet over beginnen, zovan: "zeg, we hebben elkaar niet echt iets te melden he?" Maar ik vraag me af of dit een reden zou moeten zijn op de relatie te beëindigen.. Ik heb er wel over nagedacht, maar ik wil het echt aan houden.. Iemand tips??

Dminor 23-12-2003 22:00

Komt vanzelf. :)
Zo niet, dan zou ik de relatie inderdaad nog eens heroverwegen.

Last Resort 23-12-2003 22:10

als je je er teveel op focussed weet je idd niks te zeggen. Als ik even niks kan verzinnen begin ik over iets heel algemeens, zo krijg je vanzelf een gesprekje op gang.

Audrey 23-12-2003 23:25

in een relatie groei je ook steeds meer naar elkaar toe zodat je op een gegeven moment over alles praat maar deze duurt pas 2 maanden dus misschien moet je het wat tijd geven :)

nare man 24-12-2003 00:49

Voor mij zijn boeiende discussies en levendige gesprekken (en de nodige meningsverschillen in debat) een vereiste om sowieso ook maar na te denken over een relatie met een meisje, dus voor mij persoonlijk zou dat wel een reden zijn om serieus aan de grond van de relatie te twijfelen.

Slettelina * 24-12-2003 08:36

Citaat:

Audrey schreef op 24-12-2003 @ 00:25:
in een relatie groei je ook steeds meer naar elkaar toe zodat je op een gegeven moment over alles praat maar deze duurt pas 2 maanden dus misschien moet je het wat tijd geven :)
Pcies. Na twee maand had ik ook niet meteen de diepste gesprekken met hem. Komt vanzelf wel. Ik kan nu na 15 maand super goed met em praten(y):)

tandenborstel 24-12-2003 09:21

Tjahh zoals anderen al zeggen..

Soms heeft het gewoon wat meer tijd nodig om beetje goede gesprekjes te kunnen hebben, ik zou het zeker nog niet uitmaken maar gewoon het een beetje de tijd geven! En vooral niet geforceerd gespreksonderwerpen bedenken..

Zero-Zero 24-12-2003 09:21

nou er moet voor mij zeker al wat in zitten zeg maar..
als hij in het begin al heel stil is en ik niet goede gesprekken met hem kan voeren over van alles en nogwat, dan ga ik me alleen maar irriteren aan hem.
gelukkig kan mijn vriend wel goede gesprekken voeren.:)

als ik jou was, zou ik het nog even aankijken, misschien over praten maar zeker niet gaan forceren. waarschijnlijk moet hij nog een btje loskomen. of hij is gewoon niet zown prater.. nja als je dat niet leuk vind dan moet je het misschien wel uitmaken....

Princess 25-12-2003 00:39

zeg wat je nu hier verteld eens tegen hem!!en praat erover!
believe me it works...
en werkt het niet....
...dan is het niet de ware voor jou.
suc6

Sangria 28-12-2003 04:24

Citaat:

Princess schreef op 25-12-2003 @ 01:39:
zeg wat je nu hier verteld eens tegen hem!!en praat erover!
believe me it works...
en werkt het niet....
...dan is het niet de ware voor jou.
suc6

wat moet ze dan tegen um zeggen, "we hebben elkaar niks te melden he??" :confused:

Jordi 28-12-2003 07:39

Als jullie allebei van nature een beetje stil zijn (ik weet niet of dat zo is), dan lijkt het me best wel logisch dat jullie niet altijd elkaar iets te melden hebben. Ik weet zelf ook nooit iets om over te praten (heb ook nooit een relatie) en als de persoon met wie ik op dat moment ben net zoals ik is, dan krijg je best veel stiltes.
Maar is het probleem dat je gewoon niet weet waar je het over moet hebben, of dat als je hem iets vertelt, hij niet goed reageerd ofzo? Als het het eerste is, dan zou ik het gewoon nog even aankijken en hopen dat het beter wordt. Als je gewoon niet met hem kan praten (omdat hij niet serieus kan doen ofzo), dan lijkt me dat nog wat minder prettig.

thelittlegirl 28-12-2003 09:42

Het komt vanzelf :)

Schwarzkopf 28-12-2003 11:25

O ik vind het juist heerlijk als ik af en toe ongedwongen m'n bek kan houden. Neemt niet weg dat af en toe een gesprek wel fijn is hoor, maar echt superbelangrijk is het niet. "Als je elkaar maar begrijpt in de stilte". Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

DEChengst 28-12-2003 11:28

Citaat:

Palmboompje schreef op 23-12-2003 @ 22:55:
Maar ik vraag me af of dit een reden zou moeten zijn op de relatie te beëindigen.. Ik heb er wel over nagedacht, maar ik wil het echt aan houden..
Als je er over nagedacht hebt en hem graag wil houden moet je ons niet komen vragen of je het uit moet maken :nono:

Citaat:

Iemand tips??
Een beetje meer vertrouwen in je eigen vermogen om de juiste beslissing te nemen (y)

hansjuh 28-12-2003 12:32

Tja met elkaar kunnen praten/kletsen is toch wel een must. Misschien dat jullie nog wat aan elkaar moeten wennen of van verliefdheid nog niet weten wat je moet vertellen.

Geef het wat tijd. Breng niet meteen teveel tijd met elkaar door, want als je meteen een paar dagen met z'n tweeen op stap gaat ben je wel erg op elkaar aangewezen. En als nou over een tijdje blijkt dat jullie nog niet veel te vertellen hebben dan voel je ook wel vanzelf aan wat je moet doen...

Spydogez 28-12-2003 12:40

Meteen uitmaken lijkt me ook niet zo'n goed idee. Je zegt dat je deeply in love bent, en dat er dus maar 1 nadeel is. Werk er dan aan, het komt wel vanzelf. En als het niet zo is, passen jullie misschien niet zo goed bij elkaar...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.