![]() |
Reisleidster
Kom maar mee,
ik leidt je wel -ik help je- Langs dunne draden en vage vlaktes Door droevige damp en linke lijnen Je raakt niet verstrikt in mijn web Ik zal je sparen |
Het beeld achter de 'ik-persoon' is toch letterlijk een spin, niet (anders zit ik geheel verkeerd te denken ;))? Leuke beeldspraak, maar ik vind het inhoudelijk gezien een beetje vaag nog; in het begin zeg je eigenlijk al 'ik help je' (leuk zo, tussen die tekens!), en aan het einde eigenlijk weer, terwijl je de lezer in de eerste strofe al hebt gerustgesteld.
Maar dat is mijn kijk erop ;). Ik vind de eerste drie strofen nl. gewoon erg leuk, en had zelf de laatste regel voor een 'nieuwe' boodschap gebruikt; op die manier zit er wat meer spanning in. Verder leuk geschreven; ritmisch gezien erg goed, je breekt de regels af op de goede plaatsen. Mooi om te lezen :)! |
hmhm, nou kijk :):
bij "ik help je" wil ik inderdaad geruststellen. Maar "ik zal je sparen" moet eigenlijk een beetje hooghartig overkomen, naast het geruststellen...njaa eigenlijk was de ik-persoon niet letterlijk een spin, hehe, maar ben ik het zeg maar ook echt, ik dus. ;) Maar hartstikke bedankt voor je reactie! oh ja en qua inhoud: eigenlijk is het heel simpel, het gaat over hoe ik mezelf open laat staan tegenover iemand, mijn "gecompliceerde karakter" (:P) geef ik bloot(karakter slaat overigens op de tweede strofe), in plaats van mensen te misleiden en mezelf anders voor te doen. Vandaar ook dat "ik zal je sparen", omdat ik dit alleen bij diegene doe. hmm...is dit duidelijk ?:s |
Ja hoor, lijkt mij duidelijk. Ook zonder de uitleg zou ik het een goed gedicht vinden. Mooi in zijn eenvoud. Verder niet meer woorden aan vuil maken, zou zonde zijn. Goed!
|
Sorry, ik vind 'm niet zo bijzonder. Als je inderdaad dat met die spin bedoelt, is het weer jammer dat je het over een web hebt, maar dat is mijn mening. Hou het of heel mysterieus, dubbel, OF duidelijk. Ohja en dit kan natuurlijk niet he: 'ik leidt je wel..' :P
|
uhm tja... het gaat dus niet letterlijk over een spin..maar gewoon over mezelf..kun je aangeven wat je te duidelijk vindt?
Thnx; ik leidt is wel heel dom..:S. Zal voortaan nakijken op spelfouten:p |
Citaat:
|
ja ik snapte dat ook niet heleamal..vandaar dat ik vroeg wat ze dan precies te duidelijk vond..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |