Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   rode plekjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=701050)

miekevis 25-12-2003 12:23

rode plekjes

hej , ik werd deze ochtend wakker , nam een badje , wastte men haren , ik kom beneden en wil iets pakken om te eten en zie op mijn handen kleine rode plekjes !!!
en op mijn armen hetzelfde + rood !
ergens anders weet ik niet , heb juist men bene geschoren en die zien wit van de droogheid :o en men gezicht ja die zie rood van de schrik , dus weet ik het niet :(
ik dacht op mijn " borstkast " ook wat te zien maar niet veel in ieder geval

ik snap echt niet hoe dit komt ?? ik heb maar 1 andere shampoo gebruikt ma da komt toch niet op je lichaam , toch op je haar ? en voor dat beetje dat over je lichaam stroomt ? :confused:

zou dit gwoon allergische reactie zijn ofzo of komt dit voor iemand bekend voor ?

ps: wat zie je als je huidkanker of leukemie of dergelijke hebt ? (zit in de familie daarom dat ik het vraag )

in ieder geval : Een prettige kerst !

Balance 25-12-2003 12:37

het is natuurlijk moeilijk vanaf hier te zeggen of het een allergische reactie is geweest of niet.
ik weet alleen dat nekkramp gepaard kan gaan met rode vlekken.
kun je je kin nog gewoon op je borst leggen?

verder heb ik d'r weinig verstand van.

Auntie M 25-12-2003 12:40

Jeuken die vlekjes ook? Klinkt als galbulten of netelroos, een allergische reactie op misschien te heet douchen. Is lastig maar trekt vanzelf over een paar uur weg. Als je er echt veel last van krijgt kun je antihistaminetabletjes aan je huisarts vragen.

Als het zo plotseling opkomt dan denk ik niet dat het huidkanker o.i.d. is.

X 25-12-2003 13:27

Rode vlekjes/puntjes kunnen bij leukemie voorkomen maar meestal beginnen ze dan bij je voeten omdat daar de meeste druk zit zeg maar.
Verder ben je dan moe je krijgt snel blauwe plekken en wondjes gaan niet zo snel dicht.
ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken hoor!
Als ze weer weggaan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

miekevis 25-12-2003 22:31

Citaat:

Auntie M schreef op 25-12-2003 @ 13:40:
Jeuken die vlekjes ook? Klinkt als galbulten of netelroos, een allergische reactie op misschien te heet douchen. Is lastig maar trekt vanzelf over een paar uur weg. Als je er echt veel last van krijgt kun je antihistaminetabletjes aan je huisarts vragen.

Als het zo plotseling opkomt dan denk ik niet dat het huidkanker o.i.d. is.

hej ,
ja de vlekjes jeukte maar niet erg hard

na ongeveer een uur waren ze weg

dus het zal wel zoiets geweest zijn .

DANKJEWEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

voor mij mag dit gesloten worden aangezien het probleem verholpen is , tenzij iemand nog de symptomen van huidkanker willen geven ? ( jah ben zo een paranoia persoon die snel denkt ziek te zijn maar dit zit in de familie dus ... )

xxxxxxxxxxjes

rare kwast 26-12-2003 00:21

heb je missschien heet gedoucht?

Bellenblaas 26-12-2003 14:08

Je kan toch even op google oid zoeken op 'huidkanker + symptomen' dan weet je dat ook... ik ga het niet voor je zoeken, moet je zelf maar even doen

Daantje_0705 27-12-2003 11:56

Huidkanker kan onder andere ontstaan uit een moedervlek. Dit is dan vaak een dikke moedervlek. Als een moedervlek gaat jeuken, bloeden, een onregelmatige rand krijgt of van vorm veranderd is het verstandig om er even mee naar je huisarts te gaan.

Heleeeeen 28-12-2003 17:33

het zijn geen galbulten hoor, die zijn wit en er zit vocht in, had ze een tijd geleden heel lang. misschien als ze niet weg gaan moet je ff naar de huisarts ofzo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.