![]() |
Kerstdiner :)
wat was jullie kerstdiner? en was het een btje gezellig?
wij aten: viscocktail tomaten/groentesoep joude schotel vienetta het was heel erg zwaar maar was wel gezellig met zn vieren (pa, ma, zus en ik) |
aten? al op? wij moeten nog beginnen
|
Ik ging gourmetten was best leuk.
En zo fonduen en morgen eten bij m'n oma en dan 's avonds nog een keer gourmetten.. |
- jacobsschelp en sla
- pasteitje - Groente soep met mergbal - Ossenhaas aardappeltjes en boontjes - baked alaska |
Hmm het was heel lekker! :)
Mn nicht had speciaal voor mij vegetarisch gekookt en ook een apart menukaartje gemaakt.. en ik ga niet helemaal vertellen wat ik precies op heb want het ware allemaal moeilijke namen en die ben ik alweer vergeten maar het was errug lekker! En als toetje hadden we lange vinger pudding! :) |
Voorgerecht moeder + ikke: rijstewafel met appel en geitenkaas (vies ;))
Voorgerecht de rest: zalm-/komkommerrolletjes met één of andere saus Hoofdgerecht: gefrituurde mini-krieltjes, één of andere tomaatsalade (met rode-uien-iets), verse cordonbleu (moeder + de rest), quorn filé (ikke), peulvruchtenmelange, verder salades, rauwkost, stoofpeertjes, enz. Nagerecht: grand-dessert (twee soorten Haägen-Dasch (hoe schrijf je dat) ijs, slagroom, puddingkje (de rest), soya-chocoladevla (moeder + ikke), spekkoek (soort cake), vruchtjes) En het was erg gezellig. |
*Voorgerecht:
-zelfgemaakte sandwiches, met kaas, ham, zalm, en tonijn -groenten & tomatensoep -huzaren salade -stokbrood *Hoofdgerecht: -Gourmetten! -Salade -krieltjes, gewone en gekruide *toetje: -ijspannekoeken, met pecan karamel ijs! :D |
voorgerecht: tomatensoep (broertje/ ik) zalm voor de rest
Hoofdgerecht: rijst, parijse aardappeltjes, sperziebonen :/, sla, rollade, runderrolletjes (broertje/ik) Nagerecht: stratiatella vla |
Ik moet nog eten..
we gaan Turkey eten :) kalkoen dus. Ik ben in Amerika dus vandaar dat ik nog moet eten het is hier half 3 ;) |
aahhh. het kerstdiner ! :)
wij aten, in een exclusief restaurant bij ons in de buurt : - dun gesneden ossehaas, belegd met kleine stukjes sla en gevulde tomaatstukjes - gebonden tomatensoep met croutons, stukjes kip en gekruid met soort kruiden (weet niet wat precies, maar was wel lekker). - zalm, met 'romige, zachte saus'. jummy ! - 'Grand Dessert', dwz. een selectie bonbons, room en citroentaartje - irish coffee toe (dit alles begeleid met een lichte, fruitige moezel-wijn). en bij dit diner hoorde natuurlijk garnituur : frietjes, krielaardappeltjes, broccoli, artisjok in roomsaus ( (n) ), inktvis-ringetjes, zoete broodjes met roomboter en twee verschillende soorten groentesalade. we waren met z'n zevenen, oma betaalde :D |
Wij eten morgen speciaal. Ieder maakt iets. Niet heel luxe of overdreven, gewoon gezellig!
Moeder: groenten/tomatensoep Ik: Zalmwraps met kruidencreme, aardappelkroketjes en salade, Zus + Vriend: Kiwisoep met gesmolten marshmallows Vader: Koffie met Amaretto Heb er zin in :) |
We hadden:
vooraf- sla met mozerella hoofdgerecht- gevulde paprikas met kleine tomaatjes, rijst en sla nagerecht- brownies met ijs, slagroom en chocoladesaus en ik had bijna alles gemaakt (stomme zieke ouders) |
wij waren met heel veel dus we konden kiezen
vooraf: slaatje of fruit of weet ik veel wat Daarna soep (niet genomen) Toen eehmm rijst met boeuf blabla (weet niet hoe het heet) of kippepoten of een of andere rollade. Ook waren er sperziebonen en spruiten en appelmoes en gebakken aardappelen Toen toetje, tiramisu of gewoon ijs met frambozensaus daarna nog een kaasplankje Lekker boeiend :p |
door een fout van de boodschappen meneer, waren er alleen maar 10 rundervinken in huis en 5flessen cola, omdat ik sedert 10jaar vegetarisch door het leven ga was k veroordeeld tot hete eten van chips, gelukkig was de Burger King(hoe fout...) in de stad wel open dus heb k nog frietjes en een shake kunnen eten, nou als dit niet mn kutste kerstmaaltijd ooit was, weet k t niet meer...
|
Pffffff... Het was erg gezellig, 7 mensen, ouders, oom en tante en neef en nicht, maar ik schaam me kapot voor wat we naar binnen hebben gewerkt.
Eerst champagne, natuurlijk. Het diner zelf begon met een amuse, bestaande uit ravioli, gevuld met pompoen, een bijzondere oranje kers en een speciale salade met guacamole van doperwten. Vergezeld van allerlei wijn. Daarna een bordje sushi. Iedereen had een halve komkommerrol, eentje met zeewier, 1 met heilbot, 1 met zalm, 1 met tonijn en 1 met ei. Toen spoom. Of hoe je dat ook schrijft. Volgens mij is dat champagne met sorbetijs of zo, maar heel erg lekker in ieder geval. Daarna kwam de soep, of eigenlijk heette het consommee, of zo. Maar ook heel erg lekker. Ondertussen nog steeds allerlei wijnen. Daarna hadden we eend, en nog ander vlees, bloemkool, aardappelen, broccoli, een geweldige sla en nog meer. Daarna kwam een petit grand desert, waarbij iedereen 5 toetjes geserveerd kreeg. Een bosvruchten-parfait, chocolademousse, tiramisu, fruitsalade en chocoladecake. Daarna was er nog koffie met bonbons en koekjes en zo. pfffffffffff |
Citaat:
|
Noodles in mn eentje
|
Voor: Geitenkaasmethoning-taartjes
Hoofdgerecht: hazenrug met vaag sausje, aardappelcarrees, sla met feta, druiven en pijnboompitten, perziken uit de oven. Na: Ijs met slagroom en walnoten in honing Heerlijk :) |
stokbrood liflafjes (stom woord liflafjes)
|
Ehmz, vooraf een soort salade met eendeborstfilet, appel en verse sla
Toen een of andere paddestoelensoep Als hoofdgerecht hazerug, rode kool, gebakken aardappeltjes en abrikozencompote En als toetje hadden we vanille ijs met rodevruchten compote en slagroom Op de hazerug na vond ik het heerlijk. Mijn vader kook altijd wat 'aparts' en dat spreekt me wel aan... |
Gisteravond gingen we gourmetten met alle gebruikelijk dingen: vlees, stokbrood, komkommer, tomaat...
Vanavond ga ik koken. Het wordt varkenshaas met champignonsaus en daarbij gebakken aardappeltjes en sla. Als toetje chocolademousse die ik zo ga maken (y) |
1e kerstdag: kastanjesoep, auberginerolletjes, uien-cranberrytaart en gestoofde artisjokken :eek: :confused:
2e kerstdag: gourmetten! :D |
Citaat:
|
Tomatensoep en kantonees van de Chinees, kan het nog beter worden ?
Wel minder vet misschien, maar ach ja. |
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=702824
ontopic: een dag gegourmet en een dag heel veel vis. |
- Oesterzwam carpaccio met ruccola
- Antipasti van gegrilde groentes met een spinazi-cashew-flapje en Crustini -veganistische banaankwarkchocotaart (was niet echt ok, te veel agar-agar ingedaan dus de smaak was een beetje weg) rest was goed :) |
Wij aten :
Op school: * Taart en koffie/thee/cappuchino * Tomatensoep/stokbrood met kruidenboter(kruidenboter met stokbrood was een betere benaming geweest) * Saté/Gehaktballen * Tosti Hawaii * Yoghurt/Wafels met slagroom 1ste kerstdag: Gourmetten ! 2de kerstdag: Boerenkool met worst (hoe komen die oudjes erop :s ) |
hé, dit heb ik al ergens getikt.
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |