![]() |
nieuwe dag
van weeldernis naar wildernis
mijn kijk op het leven vooral ook op mezelf voorbij die mooie dagen en weg is de muziek en de fijne geuren door stroeve handen alsmede kille blikken baan ik mij een weg ik ga verder een probeersel ik post hem nu snel hoe langer ik kijk des te slechter ie wordt |
Niet te lang kijken dan. :)
Het is best een goed gedicht: de gedachte springt er echt uit. Alleen mis ik het metrum. En dat is zonde. |
[QUOTE]kerstelfje schreef op 25-12-2003 @ 22:39:
van weeldernis naar wildernis mijn kijk op het leven vooral ook op mezelf voorbij die mooie dagen en weg is de muziek en de fijne geuren door stroeve handen alsmede kille blikken baan ik mij een weg ik ga verder[/QOUTE] Wat bedoel jij hier precies met die weeldernis en wildernis in betekenis?, probeer je hier een contrast weer te geven in/van je leven? Voor mijn gevoel is het allemaal een beetje onsamenhangend en ik mis ritme, vooral in die 1e strofe. Ik zou geen 2x "en"doen. Voor een probeerseltje best leuk, maar je kan er nog wel wat aan schaven! |
Nah niet zo negatief over jezelf...vind het best mooi gedicht. weeldernis en wildernis, vind ik erg leuk gevonden, leest leuk.
Je slotzin vind ik er goed; het sluit het geheel erg goed af en komt goed over. voorbij die mooie dagen en weg is de muziek en de fijne geuren Bij dit stukje zou ik in de derde zin "en" weglaten. Dan bereik je denk ik hetzelfde effect, maar het leest wat fijner en staat ook mooier naar mijn idee! :) |
ze is niet negatief over zichzelf, ze heeft gewoon verstand van poëzie?!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14. |