![]() |
Geef Mij Maar Republiek !
Weg Met Het Koningshuis , het kost alleen maar geld en er zijn alleen maar problemen er moet gwn 1 president zijn en kabinet , zoiets als in amerika is het beste dan zal het veel beter gaan met dit land !!!
|
Net zoals in Amerika? Liever niet. :o
Maar OK, het koningshuis kost geld, maar we krijgen er heus geen cent meer om als dat afgeschaft wordt. |
Citaat:
|
Geef mij maar Amsterdam.
|
Geef mij maar Grolsch.
|
of allebei :D
maar als we het is in deze topic maar op republiek of koningshuis houden (y) |
tis best zoals t nu is
|
Citaat:
|
tis nu slecht (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik word trouwens heel erg ziek van dat gemiemel over de republiek. Miemel maar lekker door, Nederland wordt nooit een republiek, daar zet ik rustig een paar kratten bier op in. |
Citaat:
|
Citaat:
|
onderbouwing komt zo :P moet nu ff gaan
|
Citaat:
|
Met het koningshuis is niets mis. Het kost niet veel meer dan iedere zoveel jaar verkiezingen. En het brengt bovendien geld in het laatje. Het koningshuis heeft in het buitenland namelijk aanzien. Met staatsbezoeken presenteert de koningin Nederland aan het buitenland, en wordt geprobeerd betrekkingen te verbeteren, wat weer goed is voor het bedrijfsleven. (Hoewel ik dat ook niet kan aantonen, dat het bedrijfs leven daar direct profijt van heeft, maar goed.)
Met een president moet je maar afwachten hoe die valt in het buitenland. Ik ben maar wat blij dat er in Nederland geen Bellusconi (sp) rond huppelt. Het wel zo dat de 'macht' van de koningin beperkt moet blijven. Puur representatief dus. :) |
Citaat:
het koningshuis kost honderden miljoenen per jaar, zo kostte alleen dat huewlijk al 50 miljoen euro. zoveel levert het echt nooit op en dat aanzien is alleen op politiek nivo, daar schiet het bedrijfsleven niet veel mee op. daarnaast heet die meneer berlusconi en komt ie uit italie. |
Citaat:
@nare man: wacht maar tot Balkenende Nederland financieel zodanig aan de grond heeft gebracht dat het volk met wapnetuig aan de hekken van Huis ten Bosch staat te sjorren. Viva la Revolucíon. |
Het is enkel nog de traditie die deze middeleeuwse poppenkast verdedigt. Weg ermee.
|
Je hebt volkomen gelijk.
|
Whatever.
|
Geef mij hout. Veel hout. Hout brandt. Het vuur brandt.
|
Dat zal.
|
Ik wil liever chocolade.
Maar daar heb ik ook geen argumenten voor, zoals jij. |
Ow nee, niet wééééééér...
|
Citaat:
Op het gebied van de staatsbezoeken heb je gelijk, al kan een president net zoveel of nog meer aanzien krijgen en deze dus 'terugverdienen'. Verder moet de macht van onze koning(in) natuurlijk beperkt blijven, deze zal overigens alleen nog maar minder worden, wat absoluut geen nadeel is voor Nederland. Verder ben ik het met Nare Man eens dan Nederland niet snel een republiek zal worden, al zou ik liever niet om bier wedden.. iemand zeker van z'n zaak en zin in het weggeven van een krat Fristi? |
Ik denk niet dat Nederland snel een republiek zal worden maar het zou wel moeten. Nederland is een democratie en waarom zou de koningin als totaal ondemocratisch iets ons land in het buitenland moeten vertegenwoordigen? Dat is echt onzin, het is veel logischer om een gekozen staatshoofd te hebben. Dan wordt iemand de baas op grond van bepaalde kwaliteiten die hij heeft en niet omdat hij toevallig het kind van de koningin is. En als Beatrix graag ons staatshoofd wil zijn moet ze zich verkiesbaar stellen, dan kiest zij er tenminste zelf ook voor om al haar privacy en een normaal leven op te geven.
En voor de mensen die zeggen dat het nu toch goed gaat dat vind ik wel een beetje makkelijk om te zeggen, het is toch belangrijk op wat voor manier een land bestuurd wordt, daar kan je best eens over nadenken... sorry, ik heb mijn Nederlands betoog hierover gehouden... :o |
* Oranje boven... Oranje boven... *
Nou ja, je kent het wel! :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het koningshuis wel cool.
|
geef mij maar een orgasme.
en een doos pringles. en een vanilla coke. |
Ach ja, ik vind het wel best zoals het nu is. Is er tenminste nog iets leuks op het journaal. ;)
|
Johan Derksen for President!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52. |