Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Toneel op school (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=703440)

Siena 27-12-2003 17:18

Toneel op school

Ik vraag me af of jullie ook toneel/drama (dit topic is niet voor mensen die op de theaterschool zitten ;-)) op de middelbare school krijgen?

En wat je dan zoal doet, of je er verplicht aan moet meedoen en 'wie' het geeft (een leraar ckv?)

Groetjes, Siena

Evatjuhhhh 27-12-2003 17:47

Citaat:

Siena schreef op 27-12-2003 @ 17:18:
Ik vraag me af of jullie ook toneel/drama (dit topic is niet voor mensen die op de theaterschool zitten ;-)) op de middelbare school krijgen?

En wat je dan zoal doet, of je er verplicht aan moet meedoen en 'wie' het geeft (een leraar ckv?)

Groetjes, Siena

in de eerste en tweede krijg je afwisselend 6 weken drama, 6 weken muziek..
Muziek wordt gegeven door een muziekdocent..
Drama wordt gegeven door een dramadocent..
In de derde krijg je het gecombineerde vak : MUDRA waarbij muziek en drama centraal staat.. dus bijvoorbeeld een scene waarbij je met muziek sfeer moet aangeven o.i.d..

Je kan geloof ik sinds dit jaar niet meer als vmbo muziek in je profiel kiezen.. op havo/vwo geloof ik nog wel :)

Leonoor 27-12-2003 17:53

Toen ik in een verververleden op de middelbare school zat, kon je drama wel als buitenschoolse activiteit kiezen op die school...wat ik ook heb gedaan. Het werd gegeven door een leraar Nederlands en nog een andere leraar (die geschiedenis oid gaf).

extinction 28-12-2003 13:28

wij hadden helemaal geen toneel. Ook niet als keuzevak.
Wel als buitenschoolse activiteit trouwens :p

alpha 28-12-2003 18:04

Geen, wel als onderdeel van CKV-lessen overigens maar dat waren 2 maanden ofzo. Ook hebben we het wel als buitenschoolse activiteit, ik wou dat we het wel als CKV-vak hadden...

Dory 31-12-2003 13:14

Wij hebben twee buitenschoolse activiteit-toneelclubs:
Primeur voor de 1e en 2e klas en voor daarboven Menander.

Balance 03-01-2004 13:25

nee, er wordt op onze school geen drama/toneel gegeven.
we hebben wel ooit met een paar mensen een toneelgroepje opgericht, maar echt een succes is het nooit geworden.
Wel, het draait nog steeds, maar nog altijd op precies dezelfde mensen als 3 jaar geleden, dus het zal volgend jaar wel afgelopen zijn.

Spacemonkey 03-01-2004 16:05

Ik heb het niet gehad, maar sinds dit jaar krijgen iidgeval de eerste klassen het en ik geloof de tweede ook.

Het is verplicht,kleine toneelstukjes met klasgenootjes. En er is speciaal een docent voor aangenomen en die geeft dan ook niks anders.

Evatjuhhhh 03-01-2004 19:48

Citaat:

Scootgirl schreef op 03-01-2004 @ 16:05:
Ik heb het niet gehad, maar sinds dit jaar krijgen iidgeval de eerste klassen het en ik geloof de tweede ook.

Het is verplicht,kleine toneelstukjes met klasgenootjes. En er is speciaal een docent voor aangenomen en die geeft dan ook niks anders.

zit er bij jullie op school een rede achter dat het vak gegeven wordt? (omdat het verplicht is)

Aristidis 03-01-2004 23:25

wij hadden bij CKV 1 alleen workshops toneel, dus een hele dag lang acteren.

Briseïs 04-01-2004 18:16

Wij hebben geen toneel/drama echt als vak, maar we hebben wel een toneelgroep. Iedereen vanaf de derde kan daaraan meedoen (voor de eerste en tweede klas is er een musical), en het wordt geleid door onze regisseur :) dus iemand die speciaal daarvoor aangenomen is, geen leraar ofzo. We hebben een keer per jaar een toneelstuk, behalve dit jaar, omdat onze regisseuse zwanger is en dus met zwangerschapsverlof gaat, wat heel erg kut is want dit is mn laatste jaar.. :(
We hebben t elke donderdagmiddag van 2 tot 4, omdat er dan alleen studie-uren zijn dus niemand dan gewoon les heeft (af en toe moet je wel pw's inhalen of bijles krijgen ofzo, maar dan mis je maar ff).

Daangerous 06-01-2004 16:59

ik heb tot in de derde 6 uur drama in de week gehad, nu 5... balen zeg :D

belleblaasbel 06-01-2004 17:37

geen dramalessen. wel op vrijdagmiddag vrijwillig toneel. en ik zeg 1 woord: geweldig. sorry kon het even niet laten. vanaf de derde kan je daaraan meedoen, we hebben een regisseur en oudleerling/mederegisseur uit utrecht en 2 stagiares en het toneelstuk wordt geschreven door de regisseur enzo.
bij CKV doen we wel dingen zoals dan moet je bijv een toneelstukje opvoeren of een gedicht schrijven. maar dat maar erg weinig, voornamelijk videobeelden en muziekfragmenten

alpha 06-01-2004 19:36

Citaat:

Daangerous schreef op 06-01-2004 @ 16:59:
ik heb tot in de derde 6 uur drama in de week gehad, nu 5... balen zeg :D
*wil ook* 6/5 uur! :eek: das wel heel veel!!

Daangerous 07-01-2004 21:21

hehe, tja tis een gave

Dolores 08-01-2004 17:11

Bij mij op school krijg je in de eerste en tweede 1 uur per week drama. In de hogere klassen (gelukkig) niet meer.. Uhm we hebben daar heel veel verschillende dingen gedaan, dat weet ik eigenlijk niet meer zo goed.. ik vond het nooit zo leuk, maar dat komt gewoon doordat ik niet zo van toneel houd. (wel om te zien, maar niet om zelf te doen) Het werd trouwens gegeven door een drama-docent(e).

Dolores 09-01-2004 18:50

Oh ja, vanaf de vierde kan je ook drama dr bij kiezen.. in je vrije ruimte, of als ckv3, als je het juiste profiel doet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.