![]() |
welke versterker gebruikt de metal liefhebber hier
ik ga een nieuwe kopen maar ik zou niet weten welke , mischien een laney tfx3 voor zijn lampengeluid mischien iets anders?, mijn buget is +/-600 euro ,
Met wat spelen jullie en wat raden jullie mij aan? |
geen laneys, die klinken ni goe voor metal
|
Ik heb een Kay 50B van 25 jaar oud :|
Als ik iets nieuws zou kopen zou ik voor een marshall gaan (y) |
roland 55 watt huppelepup..klint heel goed iig :) zijn 2 delen...dus met een langer snoer kan je stereo gitaar spelen :)
|
Een goeie effectenbox erbij doet wonderen :D
|
Ben beginner: heb een roland 15 watt cube voor de gitaar en een roland 30 watt cube voor de bas...met jouw budget kan je de 15 watt 4x kopen en de 30 watt 2x...maar dat wil je niet
|
Citaat:
|
Nu heb ik nog geen goede suggesties gehad ? :p
|
waarom zou je standaard metal willen klinken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vrees dat het buiten je budget valt, maar Engl is toch wel *het* ideale scheurgeluid :) En dan heb je niet eens de distortion nodig uit een pedaal, maar laat je dat ding zelf lekker scheuren :)
|
Citaat:
|
voor 600 euro? tweedehands marshall valvestate top + kast en evt. effectje erbij
|
Citaat:
|
Zelf heb k n Marshall vs100rh, is wel n ok ding
|
Citaat:
|
Voor vette metal, tja, zoveel amps zijn er bruikbaar. Van de ouwe MesaBoogies tot de Triple Rectifiers, van de Peavey 5150 tot de Marshall JCM900, van Engl tot Soldano. Maar zelf hou ik wel van een goeie Mesa.
|
ben er nog steeds niet uit :(
Heeft hier iemand ervaring met marshall md 100 dfx ?? |
Citaat:
|
das wel waar maar ik zou mij de kosten van al die pedaaltjes niet willen hebben als de distortion niet goed is ...
en tmoet trouwens minstens 100 W zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en ik speel geen metal
|
ge andere gitarist van mijn groep heeft 120W dus als ik maar iets van mijn geluid wil horen moet ik toch minstens 100W hebben
trouwes een 50 watt zou ik nog opblazen ... |
Citaat:
|
ik gebruik een peavey top + cab
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat voor versterker heeft die andere gitarist? een buizenversterker? solid state? Want als dat een solid state is blaast een 50 watt buizenamp hem omver. Geloof me, een 50 watt buizenamp volstaat zonder twijfel. |
een 35 watt buizenbak kan zelfs nog.
|
zeker
|
Peavey 5150 (y)
|
Citaat:
Citaat:
|
andere gitarist (ik) gebruik een laney TF 300 met 1 buis in : ecc38, maar kgebruik em nooit
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een 50 watt buizenversterker gaat toch ook boven mijn buget ?
neem nu de gh50l van laney :p dan nog een kabinet kopen ? , Maar bv een marshall Jmc 50 watt of wathever gaat boven een laney hybird combo van 120 W? |
/me heeft overigens zelf 350 Watt buizen :evil: (maar er zit ook een solid state bij-in voor het geval dat buizenkreng er mee ophoudt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kheb wat nagezien , Buizenversterkers ( en zeker combo's ) Zijn nog veel te duur :(
|
iemand iets over een peavey bandit?
|
Peavey maakt aardig spul, maar ik heb nog niezo gek veel mensen enthousiast horen praten over die bandit. Wil je metal, dan zou ik eens kijken naar een Randall RG75 (of zoiets), kost ongeveer 400 euro, 2 kanaals, scheurt erg goed en je hebt bang voor je bucks. Tis wel transistor btw, maar goed, als je met een budget zit, is het nog niet zo gek. Wat misschien ook een optie is is een Line6 Flextone III. Tis een transistor-modelling-amp, der zitten dus wel wat ampmodels in waar je vette metal enzo mee kan spelen. Lijkt me erg leuk spul, ik had het zelf niet zo snel gekocht, maar goed, met een budget van 600 lijkt me een Flextone toch wel een goeie investering.
|
Van line 6 heb ik veel slecht gehoord :confused:
|
voor men basgitaar
Bassman 3600 heerlijk systeem lekker diep geluid.. 360 watt..... muha nou nog een fatsoenlijke basgitaar |
Citaat:
|
Ik heb een Behringer Blue Devil, oftewel ; een kutversterker , of je nu een metalliefhebber bent of niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43. |