![]() |
Bands die klinken als Silverchair (Neon Ballroom/Diorama)
Ken je er een paar? Ik ben namelijk op zoek naar wat goede nieuwe muziek, en ik zoek het in de richting van de Neon Ballroom en Diorama-sound.
|
Probeer Dredg eens
|
De laatste 3 Motorpsycho cds hebben ook dat orchestrale wat de laatste 2 van silverchair hebben.
|
Daar ben ik zelf ook al heel lang naar op zoek, zeker naar de sound van Neon Ballroom.
Goede smaak ;) (y) |
misschien mellon collie and teh infinite sadness van smashing pumpkins, qua orchestraties enzo...
|
Ik houd niet zo van de Pumpkins, en dan vooral Corgan's stem. Maar die cd Mellon Collie and the Infinite Sadness heb ik wel eens van gehoord, maar dat moet ik allemaal gaan uitzoeken, ik vrees dat ik het niet zo geweldig zal vinden. Dredg ken ik trouwens.
Bedankt. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het niet zo erg dat ik naar een redelijk commerciële band als Silverchair luister. Het gaat om de muziek, ik hoef niet zo nodig 'true' te zijn.
|
Citaat:
Hmm. Heb je de solo mini cd van Daniel Johns? Can't believe it's not rock. Staan ook wel leuke nummers op.. :) |
Citaat:
Luister Blissard maar eens. |
Vex Red. Lijkt écht op silverchair, vooral qua stem. Download Can't Smile maar eens.
Ik vind ze zelf niet interessant. Ik geloof dat ze inmiddels uit elkaar zijn. Maar, de muziek is niet erg Neon Ballroom / Diorama achtig. |
Citaat:
Diorama is bij vlagen ietwat overdreven, ja, maar ik vind dat orchestrale erachter wel wat hebben. Neemt niet weg dat qua compositie Emotion Sickness het beste nummer van Silverchair is, en die stond op Neon Ballroom. Maar ik kan toch erg genieten van de 'circusmuziek' bij Across the night etc. |
Citaat:
|
Citaat:
die band is zwaar overrated en zoveel lijkt dat nu ook weer niet op silverchair. meer een nu-metal versie van sunna . |
ja maar die stem is wel totaal daniel johns
|
Citaat:
Ja, Emotion Sickness (y) heerlijk. Vex Red..hmm. Ze hebben een aantal leuke nummers, maar verder vind ik het nogal saai. Can't Smile lijkt idd qua stem heeeel erg op Daniel Johns. Een ander nummer wat ik wel cool vond was, Clone Jezus ofzo. Hmm. Niet echt Diorama/NB achtig maar toch. Die stem he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wou dat ik een lijntje had met Daniel Johns. ;) |
sunna is een geweldige band
lijkt alleen niet erg op silverchair |
Citaat:
maar als je fan van silverchair bent, zou je die bent misschien kunnen waarderen. Jammer dat we niets meer gehoord hebben van deze band, na dat debuut (wat toch vrij goed was) |
misschien zelfs Soulwax - Much Against Everyone's Advice dacht ik
|
Citaat:
|
Citaat:
|
silverchair is ghey
net als alle bands met knappe zangers |
Citaat:
|
Citaat:
|
silverchair is best leuke muziek.
maar die zanger is wel een schielkip (zn hoofd is best ok) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar er staan meer bagger nr's op dan goede toch wel blij dat ze uit elkaar zijn ik vind dat ze toch het meest in de buurt komen bij silverchair |
Citaat:
hebben wel aardige liedjes, i'm not trading bijv. ehm en misschien het oudere werk van bush of nirvana in de nevermind periode |
Bush - Letting The Cables Sleep vind ik heeeeeeeeel mooi.
|
Citaat:
|
ceareal?
bandje uit haarlem, die zanger klinkt precies als daniel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik hoor in zijn stem helemaal niks van daniel johns?! en de muziek is ook totaal anders, stoner edit: er van uitgaande dat je cereal bedoeld, en niet ceareal ;) |
Citaat:
echt dus wel he!!! (de stem dan..) |
Citaat:
|
die zanger van Plank lijkt op daniel johns
de muziek niet maar dan heb je wel wat te rukken |
Citaat:
leuk idee voor een nieuw topic: wie krijgt er natte slipjes van zangers. |
en van welke zangers natuurlijk. en foto's, veel foto's. van de zangers. en de slipjes.
|
Citaat:
|
emotie tv op internet
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31. |