![]() |
Stilte?
de morgen breekt de nacht
en stilte overheerst we lopen samen, in de verte zien we meeuwen we horen ze niet schreeuwen het ruisen van de wind de golven op het strand dat wat we liever hoorden dan onuitgesproken woorden en tranen op jouw wang het donker breekt ons leven de kou komt onverwacht |
:D Nu ik op reageren druk zie ik dat je het gedicht hebt aangepast, ik wilde net zeggen dat die eennalaatste regel niet zo mooi was terwijl de rest van het gedicht dat wel was, maar daar was je zelf al achter denk ik. Kilte vind ik ook beter dan regen trouwens. Toch blijf ik het jammer vinden dat de laatste regel niet rijmt, daardoor lijkt het een beetje onaf vind ik. Misschien kun je dan beter die rijm in de 2e en 3e strofe ook weghalen, of die laatste regel wel laten rijmen, als je dat zou kunnen zou het geweldig zijn, maar ik denk dat er een grote kans is dat het dan te gedwongen gaat worden. Of is het misschien een uitdaging?
|
Citaat:
|
Ik heb de 1e en de laatste regel veranderd: 'donker' werd 'nacht' en de laatste regel was: 'de kilte overheerst' en is nu 'de kou komt onverwacht'. Waardoor de 1e en de laatste regel op elkaar rijmen. Ook al liggen ze erg ver uit elkaar.
Beter? |
(y) Maar misschien kun je in die eennalaatste regel toch nog terugkomen op die traan, dat gebeurde in een eerdere versie wel, dat vond ik juist zo mooi.
|
Citaat:
|
Je had eerst: de regen overheerst
Maar eigenlijk hoef je het daar niet in te veranderen, dat is misschien een beetje te standaard. Ik vind hem goed zo :) . |
Mooi werkje!. Je laat de zinnen heel mooi in elkaar overlopen, leuk die speling!.(1e/2e strofe). Vind het leuk een niet gedwongen rijm-gedicht te lezen.(nacht-wacht/meeuwen-schreeuwen, leuk hoe je dat hebt gedaan; rijm begin/eind en in de laatste/eerste/laatste/eerste zinnen van de strofes). Gaat door zo! (y)
|
Citaat:
|
Alles is al gezegd, dus alleen nog:
geweldige slotzin. Een klassieker. :) |
Wat mooi joh. (y)
|
|
'de kou komt onverwacht'. Inderdaad erg mooi. Ik vind ook vooral de overgangsrijm heel sterk, alhoewel ik meeuwen/schreeuwen misschien nét iets te gedwongen vind klinken. Je laatste strofe vind ik absoluut het mooist, de wending hierin is sterk :).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32. |