![]() |
dood...
Wat staart de nacht me lievend aan
en hult me in glinst’rend sterrendeken kust ze me haveloos in haar donder en flitsend – gunt ze me wat weten droom maar, droom maar, lieve kind strek je uit op mijn blauw tapijt zeg de wolken een blijvend gedag en dief het witte rozenblad wees niet bang, mijn brave kind mijn sterren zien je zo heel erg graag pluk hun stralen, plant ze in je diadeem vlucht met de zwaluw naar de lente en maak voor mij, zweef van mij in de eenzaamheid van mijn bestaan hou van me en leg je hart nog even bij het mijne, in mijn donkere ziel luister naar mijn zachte stem die op je wacht tot de dag dat ik zal komen en je helemaal opnemen zal, weg van die wereld weg van alles dat je pijn doen kan *nervous breakdown* |
Erg mooi taalgebruik, een mooi gedicht, alhoewel ik hem iets te lang vind, maar dat is meer iets persoonlijks. Je laatste strofe vind ik trouwens erg jammer, de laatste 2 regels verpesten het helemaal voor mij door de onlogische woordvolgorde. Verder loopt het wel goed en: "dief het witte rozenblad" vind ik erg sterk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |