![]() |
Tips om studentenkamertje leuk aan te kleden
Wie heeft er leuke (maar goedkope) tips om een klein studentenkamertje leuk aan te kleden?
Alle ideeen zijn welkom! |
Heeft niet zo heel veel met school of studie te maken...meer met lifestyle.
|
Hoe groot is die kamer, waar zitten er ramen, waarop kijkt hij uit, hoe is de vorm, etc?
Oftewel, zonder details kunnen we moeilijk goede tips geven ;) |
-opruimen
-schoonhouden -niet te veel frutsels, mooie kaarsjes |
gave posters (y)
geen troep goede belichting geen stank |
groen, orange en rode muren.
Lekker fleurig. Pept je een beetje op als je 's ochtends wakker word. en geen overbodige en nutteloze dingen. Die liggen toch maar in de weg |
hahaha, don't ask me, ik ben geen goed voorbeeld als het gaat om onnodige dingen weg te laten. je leeft zowieso wel naar de ruimte die je hebt. ik zit op 20m met eigen keuken, en ik heb zoooooooo veel zooi!!!!
maar kaarsjes, leuke kaartjes e.d., posters dat soort dingen zijn wel goed voor de aankleding. |
Opgeruimd houden & simpel. Muren verven en schilderijen/zwart wit/fifties posters ophangen. Een muur met foto's maken. Niet teveel shit erin stouwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Knip allerlei plaatjes, artikelen, interviews en alles wat je maar leuk vind uit tijdschriften etc, en naai/speld die allemaal op een grote (effen) lap stof om aan je muur te hangen.
Klinkt vaag :P, maar ik ben er zelf ook mee bezig en het ziet er al leuk uit (al zeg ik het zelf :P) |
Citaat:
|
Grote filmposter lijsten, met je favo posters..
Heerlijk studentikoos :) |
Citaat:
|
iedereen zegt hier 'ja simpel en opgeruimd' maar ik vind het gezelliger als het een teringrommel is eigenlijk
|
Creatief zijn als je weinig ruime hebt; bedbank ofzo?
- al is dat misschien niet het goedkoopste idee - Bij de Ikea kijken als er opruiming is, dan gaat er echt veel van af. :) |
Citaat:
|
Als je creatief bent kun je in plaats van posters ook zelfgemaakte dingen ophangen (tekeningen ofzo).
Of foto's, van vrienden of van mooie landschappen (vakantiefoto's?). |
Citaat:
|
Citaat:
Dus echt iets bijzonders (b.v. savanne met leeuwen/giraffen, maarja dan moet je daar wel geweest zijn). |
Citaat:
maar wij hebben het allebei over hetzelfde type teringzooi toch :p |
Citaat:
|
Van filmposters en landschappen ben ik niet zo gek, ben nu wel bezig om een schilderij te maken op een heel groot stuk papier, het stelt nog niet veel voor, maar wordt misschien wel leuk.
Natuurlijk de tips van opruimen en schoonhouden... erg vanzelfsprekend.... Bedankt voor alle reacties! Andere originele ideeen altijd welkom! |
Citaat:
Ik was duf, zeer duf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb twee van die grote Indische doeken aan de muur hangen. (y)
|
Indische doeken? Kun je iets meer uitleg geven over hoe die eruit zien? Klinkt namelijk erg leuk!!
|
Citaat:
Ik ga de muren in een soort heel licht beige verven (de kleur heet magnolia) en de deur en de kastdeur hebben van die vierkante vlakken erin, de vlakken worden 'licht zalm' en de lijsten om de vlakken en ook het raamkozijn terracotta, ik krijg een hoogslaper en heb zwart beddengoed met een paar dunne lichtbruine bloemen erop, vanaf het plafond tot aan de rand van mijn hoogslaper komt dan een beige gordijntje te hangen. Op de vloer ligt nu nog erg lelijk blauwgroen zeil, maar als ik genoeg geld heb dan ga ik er denk ik een kleed kopen om erop te leggen of misschien mooi marmoleum... de hoogslaper en mijn boekenkast en het kastje boven de wastafel zijn van licht hout, de wastafel is een soort ouderwets beige (de kleur die electrische apperaten hadden in de jaren 50). En verder wil ik misschie nog ergens 1 mooie rustige poster ophangen, maar ik heb nog geen mooie rustige poster gevonden. |
paar mooie kussens op bed, weinig gekke frutsels. foto's in een strakke lijn op de muur. niet te drukke kleuren wat muren aangaat, maar misschien wel kleuraccenten in je meubilair aanbrengen. (bijv. handvaten kastje zilver spuiten oid of patroontje spuiten op een kast of plek op de muur in een kleur als:zwart/zilver/donkerblauw.
hmz... best moeilijk zo'n kleine kamer. |
Citaat:
|
Deur verven met schoolbordverf, zodat je met krijt op je deur kunt schrijven (y)
Bed als bank gebruiken; kussen tegen de muur, leuke sprei |
laken aan het plafond hangen, niet strak maar zodat hij omlaag komt. Met punaises oid op verschillende plekken aan je plafond vastmaken.
|
goeie verlichting is belangerijk
verder zijn leuke lampjes ook altijd wel gezellig (vooral in deze donkere dagen :p ) leuke kussentjes beschilder zelf je kastjes ofzo mooie gordijnen |
purr-schuim op kastjes (y) (en daarna verven)
|
een paar stukken spiegel aan het plafond
spotjes een muurschildering (gekleurde) klamboe als decoratie nepklimopplanten kaarsen fotocollage aan de muur (of aan het plafond) |
Citaat:
Misschien een persisch tapijt op de vloer? (als je geld teveel hebt of er goedkoop een kunt regelen ;) ) |
oja: neem nooit een keuken in je kamer....zoals ik dat heb, vooral niet, als je ramen niet erg ver open kunnen,zoals ik dat ook heb.
het heeft zn voor en nadelen. :p |
Citaat:
Maar kan me voorstellen dat met kookluchtjes een keuken op je kamer niet zo handig is :s Nog twee weken dan mag ik er in... spannend!! |
t'is opzich wel een luxe hoor, een keuken.
maar veel plezier met je kamer inrichten! |
Ik heb een beetje vreemd formaat poster gekocht voor op mn kamer, en nu wil ik hem eigenlijk inlijsten omdat ik die posterstrips niet zo erg mooi vind.. maar waar vind je een lijst voor een poster van 150 breed en 50 hoog... en liefst niet zo'n speciaal op maat gemaakt want dat ken ik wel, maar dat is duurrrr :o
iemand misschien? en ontopic: ik heb ook niet zo'n erg grote kamer en ik heb 3 muren (licht)geel geverfd en de 4e echt blauw. verder een witte bank, zo'n modern design ding die ik voor weinig geld kon krijgen. en wit bureau. er staan nog niet zo veel frutsels verder voor aankleding, maar dat komt nog wel. |
in mijn kamertje van 9m2 had ik een regenboog op de muur. echt heeeeel leuk!
foto's plantjes goede verlichting (tl-buis is niet bijzonder sfeervol) |
Ik vind het echt knap als je op 8/9 vierkante meter kunt leven...
Ik heb 18 vierkante meter en ik word af en toe al gek! Ik zou het inderdaad rustig houden, niet te veel rommeltjes, ook qua kleur. Foto's aan de muur zijn een must:) Dit is mijn kamer op het moment en hij is grijs, wit en fuchia-roze:) http://picserver.student.utwente.nl/...php/R90CSL1X48 |
Waarom praat niemand behalve de sig van Marlous over spiegels? Als je ergens een grote spiegel hangt dan lijkt je kamer stukken groter. En aangezien een spiegel een lijst heeft waar je allerlei frutsels mee kan dus biedt het nog mogelijkheden voor creativiteit ook. :]
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Inderdaad, een grote spiegel is erg leuk. Kun je geen 'zithoek' maken van een aantal grote kussens op de vloer? Is niet zo duur en het staat gezellig. Idd, een leuk kleed doet veel. Ook vind ik een klamboe erg leuk.
|
- fotowand
- fruitkistjes schilderen=tafeltje/opberdoos - lelijke stoel+mooie lap stof=mooie stoel |
Xenos
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15. |