![]() |
[C++]3 losse modules linken => linking error
Ik ben aan het expirimenteren met het werken met losse modules. Nu heb ik een project in MSVC6++ bestaande uit 3 bestanden nl
abc.h Code:
class vkv Code:
#include <cmath> Code:
#include <iostream> Code:
Compiling... Iemand een idee |
Eej,
wat je zou kunnen proberen is een conditionele compilatie vb. (bij conventie:-) #if !defined __ABC_H__ #define __ABC_H__ // jouw-klassedefinitie #endif // !__ABC_H__ probeer dit eerst ns en kijk wat de preprocessor dan zegt. Daarna zien we wel verder |
Ownee ik zie t al (DOM dat ik t niet meteen zag)
je moet alleen je h-file #include-n (geloof dat t bij jouw abc.h) heette. En btw. zoek naar een meer intressante oplossing voor een vierkantsvergelijking. Experimenteer maar eens met de reststelling en de factorstelling. Daarmee kun je je klasse makkelijker uitbreiden naar polynoomvergelijkingen. En maak dr een template van zodattie niet alleen double's maar bijvoorbeeld ook integers en misschien later ook complexe getallen kan accepteren. Welk boek gebruik je trouwens om c++ uit te leren. Die van Leen Ammeraal of hoe heettie ook weer? Tip: The C++ Programming Language (Bjarne Stroustrup is beter en vollediger. Meneer Ammeraal snapt bijvoorbeeld niet het verschil tussen een conditionele expressie en een exceptie-handler: de kneus). suc7 |
juist. hoe beter c++ leren dan van de persoon die het bedacht heeft :cool:
|
hoezo alleen de header includen? Als ik nog een 3de bestand heb dan wordt dat nergens opgenomen :confused:
|
tuurlijk wel, msvc compilet de files gewoon een voor een tot object files en linkt ze daarna met gebruikte libraries tot een executable.
|
note: je hebt:
x1 = (-b + wD)/(2 * a); x1 = (-b - wD)/(2 * a); |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21. |