![]() |
hoogbegaafd
Ik ben jaren depri geweest, en ben het nog een beetje. Ik heb me nooit begrepen gevoeld, niet alleen gevoeld, dat was, ik werd daardoor gepest.
En nu komt een lerares met de opmerking, volgens mij ben je hoogbegaafd. Het zou op zoveel vragen een antwoord zijn. Maar ik wil het niet geloven, hierdoor zou worden bevestigd dat ik anders ben. Mening???? |
www.mensa.nl
Test het (wel de officiele test doen). En ja, het is zonder meer mogelijk. Zijn er nog andere 'tekens' voor? |
ik heb er stom toevallig pas onderzoek naar gedaan, en ja er zijn andere 'tekens'
Vele zijn bij mij van toepassing Laat spreken, maar wel meteen in volzinnen.... kleine details |
En hoe doe je het op school?
|
Ik zit ook met hetzelfde geval, niemand begrijpt me en ik weet wel dat ik boven gemiddeld slim ben maar heb nog nooit een test gedaan ofzo, ik ben gewoon onbegrepen en iedereen vind me vreemd, maar is dat erg ja dat weet ik eigenlijk zelf ook niet. Ieder mens is toch anders.
|
heb der ook last van... getest op de basisschool (zat in groep 4 en kom volgens die test in groep 6 ook MAKKELIJK meekomen, misschien zelfs groep 7 (meet heb ik der niet van gehoord) jaar, misschien al anderhalfjaar terug weer een... die zegt dat ik boven 't gemiddelde gymnasiom zegt... op de pc ook 'n hoop.... varierend van 128 (laagste) tot 153 (hoogste) wat ik ooit heb gehaald.....
i just can't help it... iedereen zegt "ik wil ook zo slim zijn" nou ik raad 't je af, definetley sure..... |
Citaat:
En of het af te raden is, hangt geheel van jezelf af. Hoog-intelligente mensen zijn zowel de meest gelukkige als de meest depressieve mensen. Denk je eens in wat jijzelf allemaal kunt, dat anderen niet kunnen en denk minder aan het feit dat je gek van jezelf kunt worden (want dan word je het ook).. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet alleen dat ze dat ook tegen mij hebben gezecht
maar ik zou ook niet weten of dat waar is maar is het dan algemeen zo dat je hoogbegaafd bent dat je depri moet zijn? |
Ik vind het coewel te zien dat er in dit topic boven gemiddeld veel spelfouten worden gemaakt..........
Maar goed, Citaat:
En nog iets, hoogbegaafdheid is niet alleen een hoog IQ. Er zijn nog twee aspecten die meespelen en dat zijn een hoge creativiteit en een hoge motivatie. En hierbij moet motivatie niet vertaalt worden in doorzettingsvermogen of ambities. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15. |