![]() |
Slapen
Tsja, wel een nieuw gedicht, zonder rijm, maar of ie nou daadwerkelijk beter is dan de vorige, dat betwijfel ik. Zo niet is deze misschien nog wel slechter dan nachtgedachten, toch graag commentaar....
Slapen Ik kan niet slapen Ik ben erg moe Te moe om op te staan Te moe om de nacht en haar donker in te gaan Ik kan niet slapen Gedachten dwalen door mijn hoofd Ik zie geen hand voor ogen Het is nacht Ik kan niet slapen Ik ben bang Bang voor wat er komen gaat Bang voor wat er nog gebeuren moet Ik kan niet slapen Mijn bed is warm Mijn kussen zacht Maar ik kan niet slapen, vannacht Ik kan niet slapen Ik droom van de liefde Ik droom mijn angsten Nachtmerries noemt men dat Ik kan niet slapen Ik lijk niet moe Maar te uitgeput om op te staan Te moe om door te gaan Ik kan niet slapen Ben bang, moe, verdrietig Ik gebruik een talent Een die ik niet eens bezit Ik kan niet slapen Draai me nog eens om Schud mijn kussen nog eens op Maar niets dat lijkt te helpen Ik kan niet slapen Nog maar een paar uur Dan is het tij om op te staan Weer naar school toe te gaan Ik kan niet slapen Ik lijk niet moe Ik neem een douche, drink warme melk En doe nog een poging Ik kan niet slapen Gedachten die me overvallen Werk dat op me drukt Allemaal mijn eigen schuld Ik kan niet slapen Dus pak een pen Kan de lamp niet vinden Maar vindt wel papier Ik kan niet slapen Zo alleen |
(ik lees het zelf nu nog een aantal keer en weer het einde is het slechtst. Nog wel meer dingen die ook niet echt mooi klinken. Ik geloof dat de eerste helft nog het meest acceptabel is, of niet?)
|
Ik vind het wel erg veel herhaling, een strofe elke keer met dezelfde regel beginnen is op zich geen misdaad, maar als je gedicht meer dan 10 strofes heeft wordt het behoorlijk vervelend lezen vind ik. Verder vind ik je laatste twee regels wel leuk, maar in de rest van het gedicht vind ik dat je te veel woorden nodig hebt, je moet misschien kijken naar wat je hebt geschreven, en dan zoeken naar alles wat er dubbel in staat. Het woordje ik zit er wel heel veel in, maar bijvoorbeeld:
Ik kan niet slapen Ik droom van de liefde Ik droom mijn angsten Nachtmerries noemt men dat Tweede keer ik droom vind ik onnodig, en door te zeggen dat dromen over je angsten nachtmerries genoemd worden wordt het er ook niet beter op, dat vind ik ook een soort van herhaling, de meeste mensen weten dat dromen over je angsten nachtmerries zijn. Maar volgens mij loop ik mezelf nu alleen maar te herhalen :p . Waarom zet je die strofe die ik citeerde trouwens in een gedicht dat over niet slapen gaat? |
oke, dank
Omdat je wakker kunt worden van dromen of nachtmerries om vervolgens niet meer te kunnen slapen omdat je er te veel over nadenkt... |
er zitten erg mooie dingen in, maar te veel herhaling en tegen het einde wordt t ind slechter...
ben zo vrij er even eigen ideeën op los te laten. Ben zo terug :) /edit. hm heb wat aanpassingen gemaakt, maar vind het een moeilijk gedicht :S heb het idee dat het te lang is en dat er te weinig gezegd wordt om het boeiend te houden... maar zie maar, misschien biedt mijn poging toch enige inspiratie:s Slapen Ik kan niet slapen Ik ben moe Te moe om op te staan De slaap kan mij niet vatten Gedachten dwalen door mijn hoofd Ik zie geen hand voor ogen Ik kan niet slapen Ik ben bang Bang voor wat er komen gaat en nog gebeuren zal Mijn bed is warm Mijn kussen zacht Maar slapen kan ik niet Ik ben klaarwakker maar droom van liefde en van angsten die de mijne zijn door nachtmerries geteisterd Ik lijk niet moe Maar ben te uitgeput om nog verder door te gaan bang, moe en verdrietig gebruik ik een talent zonder het te bezitten Ik draai me om schud mijn kussen nog eens op Maar niets dat lijkt te helpen Nog maar even dan is het alweer tijd voor weer een nieuwe dag Ik neem een douche, drink warme melk doe nog een poging om te slapen maar gedachten die me overvallen Werk dat op me drukt maken dat ik wakker lig het is mijn eigen schuld In mijn slapeloosheid zoek ik naar mijn pen de lamp blijft onvindbaar papier vind ik wel Ik kan niet slapen in deze eenzaamheid |
oke! wel een aardige verbetering. Geeft me zeker inspiratie om mijn werk te verbeteren! Want nu voelt het helaas niet meer alsof het van mij is...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |