![]() |
gekopieërde cd's
ik zat zo es te denken he, je mag geen gekopieërde cd's draaien voor een groot publiek, maar stel nou dat ik die cd van iemand anders heb gekregen en ik zou hem voor het grote publiek draaien, ben ik dan ook schuldig ?
|
ja :nono:
|
nee, dan krijgt die ander de doodstraf.
|
denk niet dat je er veel problemen mee zult krijgen
dat je er zorgen over maakt verbaasd me :D |
:rolleyes: SLOT
|
Citaat:
|
je bent pas schuldig als je je schuldig voelt
|
Citaat:
|
korreltje zout zou wel geplaatst zijn ja
|
neenee, ik meen dit gewoon serieus, was een van mijn geniale ingevingen net voordat ik in slaap val :o
maar stel je organiseerd een show en je hebt een gekopieerde cd op staan, maar die is niet van jezelf, die heb je gekregen... afijn, het is inderdaad niks om je ontzettend druk over te maken, aber soit :) |
kun je nog wel slapen door zulke ontzettend zware dilemma's? :rolleyes:
|
Citaat:
|
ja, lijkt me wel. :rolleyes:
|
Wie zou in hemelsnaam merken dat jij een illegale cd draait :rolleyes:
|
ik heb veel verhalen gehoord van mensen die hier hele grote problemen meekregen, een van mn beste vrienden is dj en hij had een nummer gedownload en gedraaid op een feest, en toen moest ie z'n computer inleveren en 2 weken de cel in :eek: :eek:
|
Om cd's te draaien voor een groot publiek moet je sowieso meer doekoe betalen aan BUMA/STEMRA, dus probeer het niet eens.
|
Citaat:
en dat allemaal in Nederland? |
Citaat:
|
Volgens mij mag je ook gekopiëerde CDs draaien (veel cafés hebben ook gewoon een MP3 playlist o.i.d.). Zolang je maar $$$ ervoor betaalt aan Buma zou er niks aan de hand moeten zijn. Het ligt er een beetje aan voor wat voor evenement het is, hoeveel mensen er zijn enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:d
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
liet me even gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben je nou zo dom of doe je alsof?
|
En mp3 spelers dan? :s
|
Nou, een vriendje van mij die is DJ in neanderthalië. En toen speelde die een keer op een geleende mammoethuid een liedje die iemand anders had verzonnen. Ja dat was niet zo mooi, dus toen hebben ze hem gestenigd, gevierendeeld en daarna kreeg hij 23245 zonsondergangen cel, en z'n resten hebben ze een fiets van gemaakt. waarbij meteen het wiel werd uitgevonden, anders is het zo lastig fietsen....
Sommige mensen... :rolleyes: Ps ook dit moet je met een korreltje zout nemen |
oh ok.
btw ik ehb het gister aan een dj gevraagd en hij downloadde ook gewoon muziek dus here's your answer, johnny. |
Citaat:
|
Andersmans muziek in het openbaar vertonen is verboden zolang je er niet expliciet voor betaalt. Dat wordt inderdaad via BUMA/STEMRA geregeld. BREIN kan je er ook een hoop over uitleggen.
Overigens, de kopie is in dat geval ook verboden, omdat het kopiëren van muziek uitsluitend is toegestaan voor persoonlijk gebruik. |
je zou je er natuurlijk kunnen vragen of iedereen dezelfde liedjes heeft gekocht :P dan zou ut natuurlijk wel mogen, ghe ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |