![]() |
[NL]thema: misdaad?
Voor mn laatste jaar moet ik 4 boeken lezen voor Nederlands rond een thema, ik koos voor misdaad, wie weet welke boeken echt de moeite zijn om te lezen? Ze hoeven niet makkelijk ofzo te zijn, als ze maar goed zijn!
Mocht je een site oid hebben met boeken rond dit thema (of een thema 'binnen' dit thema) dan hoor ik daar ook graag van! |
Het gouden ei van Tim Krabbe of Isabelle van Tessa de Loo zijn boeken die over misdaad gaan. Beide boeken zijn niet erg dik en uit de periode 1940 - 2000. Ze zijn trouwens allebei erg leuk om te lezen.
|
Hoe heet dat boek ook alweer...waarin één van de hoofdpersonen Leonie heet (de vrouw van de man die een misdaad pleegt), heel bekend boek...ik ga ff zoeken.
|
Al gevonden: De kroongetuige van Maarten 't Hart
Verder kun je misschien iets vinden op http://huiswerk.scholieren.com/uittr...order=auteur_0 (misdaad staat er niet tussen, heb ik al naar gekeken, maar misschien wel iets anders ofzo). De donkere kamer van Damokles (W.F. Hermans) is ook wel in zekere zin misdaad, volgens mij. |
Andere titels:
De derde persoon door Rene Appel Geweten door Rene Appel Onder valse vlag door Pieter Aspe De oesters van Nam Kee door Kees van Beijnum Onder ijsbergen door J. Bernlef Het woeden der gehele wereld door Maarten 't Hart De zonnewijzer door Maarten 't Hart Een verre moordenaar door Aad van den Heuvel Belofte maakt schuld door Gonneke Huizing Het oog van de duivel door Theo Hoogstraaten Hot spot door Theo Hoogstraaten Verraderlijke vrienden door Theo Hoogstraaten Vertraging door Tim Krabbe En als het mag alle boeken van Nicci French (die zijn natuurlijk vertaald en dat mag vaak niet is mijn ervaring). Als je nog meer titels wilt laat je het maar weten. Je moet zelf maar kijken in hoeverre je ze geschikt vindt. |
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso zou ik alle titels die je gelezen hebt goed laten keuren (liefst nog voordat je ze gaat lezen), zodat je er straks geen problemen mee krijgt. |
Citaat:
|
Ik heb De Kroongetuige gelezen, en Het Gouden Ei mag volgens mij wel vij ons op school, mss dat ik dat dan ook maar lees. Gelukkig is onze leraar NL vrij soepel in wat je mag lezen :) Vertaalde werken zijn geloof ik niet de bedoeling, anders had ik een veel bredere keus gehad wat betreft auteurs, maar goed het zal wel lukken :D
|
Er is ook nu nog genoeg keus, hoor. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27. |