![]() |
Welke B-side werd ooit een hit?
Je kent ze wel: die oude (vinyl) single plaatjes waar maar twee en hooguit 4 liedjes opstonden; met een A en een B kant. De A was dan de zogeheten hit (of poging tot hit) en B was een qua kwaliteit afvallig liedje.
Weet jij van dergelijke B-kanten die toch ooit een hit geworden zijn? |
ja
|
nazareth - love hrts
werd net op tv verteld :p |
een paar jaar geleden was de remix van "i'll hide you" een hit, welke artiest weet ik niet.
|
ik dacht dat Love Me Do van The Beatles ook een B-kant was, maar ik weet t niet zeker, eigenlijk :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
KISS bracht in 1976 "Detroit Rock City" uit, met "Beth" op de B-kant. De radiostations begonnen massaal "Beth" te draaien. Dat werd toen de grote hit.
|
Just A Day van Feeder. Was b-kantje van de single Buck Rogers en later uitgebracht als single en is nu één van hun bekendste nummers, zoniet de bekendste. (tenminste, dit geldt voor Groot-Brittanië dan he, niet hier)
|
cd singles hebben ook b-kantjes
was die diana hit van elton john geen b-kant? |
Landslide van smashing pumpkins. Werd op veel radiostation in midden jaren 90 erg veel gedraaid.
Haalde op eindlijst van vpro nog vrij hoge notering als ik me niet vergis. En voor de whiners, het is een cover van fleetwood mac. |
Citaat:
die mondharmonica werd door HEM gestolen bij Bergman Muziek in arnhem, waar ik tot een tijdje terug werkte. Lekker boeiend, vond leuk om te vertellen :D:D:D |
Was Stairway to Heaven dat ook niet? :confused: :o
|
Citaat:
Maar 'Detroit Rock City' is zo veel beter! |
de beatles hebben heel veel singeltjes uitgebracht waarvan de b kant ook een hit werd.
|
Ik doe niet aan oude vinyl alleen aan nieuwe.. maar goed deze B1 wordt cker een grote dancehit...
Vladski & Rutchov - XXX Gloria Estefan vs The Miami Sound Machine Rmx (listen @ www.only-djs.com) |
Der was ook zo'n nummer van U2.. The Sweetest Thing ofzo?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zie een ster = een b-kant
|
Citaat:
|
Oasis - Acquiesce
|