![]() |
De laatste dag (Het nieuwe jaar in)...
Ver van elkaar liggen nu de nachten, dichterbij komt hoop naar een ander. Een nieuw begin met mooie gedachten, Terwijl misschien niets nog veranderd. Het maakt ook niet uit wanneer morgen, me dichterbij staat dan vandaag deed. En terug kunnen kijken zonder huilen, terwijl er nog zoveel is dat me speet. Maar morgen hou je mijn hand vast, kijken we samen naar een nieuwe dag. Naar de hoop dat voor ons liggen zal, en lach je je eerste nieuwjaarslach. #2 Zie hier, de nacht verdwijnen, samen zittende, samen dansende, om een nieuw begin dat alleen, nieuw is omdat het zo gezegd is. En alleen zullen we altijd zijn. Hoe dan ook komen we dichterbij. Elkaar en soms ook totaal niet, zie hier, de nacht is anders. En verdriet kunnen we nog halen, ophopen tot reuze bergen, maar. Vandaag zullen we lachen, alleen, maar toch ook weer met elkaar. |
Erg goede gedichten, vooral de tweede vind ik sterk. Ik vind deze gedichten knap geschreven; zelf ben ik heel slecht in gedichten schrijven over bepaalde 'dagen', als je snapt wat ik bedoel ;). Beide gedichten vind ik erg ritmisch, ze lezer goed door. In het tweede gedicht vind ik deze strofe erg goed:
En alleen zullen we altijd zijn. Hoe dan ook komen we dichterbij. Elkaar en soms ook totaal niet, zie hier, de nacht is anders. De breuk tussen dichterbij / elkaar is vooral erg sterk, en leuk gevonden :)! |
1e vind ik wat zwakjes, qua rijmgebruik en hoe het loopt, inhoud is wel mooi, maar ik mis orginaliteit.
2e vind ik heel mooi :). Niet gedwongen, fijn lopend verwoord, mooi inhoudelijk weergegeven!. |
ik vind de 2de erg goed...
leest lekker en hij straalt gewoon uit wat je omschrijft... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27. |