![]() |
herstellende van inspiratieloosheid
also ben ik er zelf verre van tevreden over, maar gaarne hoor ik uw kritiek. aldus 2 dichtsels:
Ik zie u graag Ik zie u graag Gent is verblijd verheugd te zien de liefde die groeit tussen twee mensen de zon schijnt en alles komt goed ___ Ik leef in een cirkel die eindigt in kou rillende woorden en letters en grepen ik denk en ik doe en ik denk waarom deed ik dat nou ik zie alles en ik voel tot op het diepste van mijn ziel ben ik geroerd enkel maar de eenzaamheid ik schamper schimp sarcasme bijtend naar mezelf, gevoelloos richting anderen Ik leef in een cirkel met een einde, maar stoppen doet het niet en de wereld is een cirkel om mij heen ik geloof je niet - jij die mij beroeren wil laat me toch geloven dat ik eindig __________ wat de tweede betreft, vind er zelf wel mooie dingen in zitten, maar heb het gevoel dat het als geheel niet klopt... |
Citaat:
Vind de 1e wel erg simpel, het brengt wel iets duidelijk, maar verder niets bijzonders(wat ik er dan van "zie") Ik vind het wel interessant. En dan met name die laatste strofe, ik kan het niet goed uitleggen. Over je 2e denk ik even na. |
2de is zeer mooi zeer bewonderingswaardig dat je zoeits kan schrijven. het is nog niet echt af nee. het happy en dmoet nog komen.;)
de 1ste vind ik heel mooi omdat hij zo in constrast staat tot de 2de. Zo simpel...zo mooi. zo ingewikeld zo pijnlijk ...en die cirkel.... nou ja ik vind het onderwerp en hetgeen dat je eruit kunt halen mooi. en de gedichten dus ook :) |
Citaat:
Citaat:
@Dreamerfly: snap wat je bedoeld met simpel.. dat had ik zelf eerlijk gezegd ook een beetje toen ik het eenmaal opgeschreven had.. dit zat namelijk al een paar dagen in mijn hoofd.. zo opgeschreven vind ik het ergens een beetje 'kaal' overkomen, in mijn hoofd valt het samen met beelden en kleuren en een bepaalde manier van uitspreken waardoor het mijzelf meer zegt. maar das nogal moeilijk over te brengen, zo. (tijd dat ik leer met beeld en geluid te werken :)) en ben toch wel benieuwd wat je er interessant aan vind.. geen reactie die ik er het zelf snel aan toe zou kennen, namelijk. dus als je een poging wilt doen het te verwoorden, graag :) /edit: kom er trouwens nu net pas achter dat ik in de eerste strofe van het tweede gedicht rijm heb zitten :confused: |
Citaat:
de zon schijnt en alles komt goed Zo. En niet anders! Ja, ik vind dat zeker wel wat hebben. Waarschijnlijk niet zodanig bedoeld, maar op mij komt het humoristisch en zelfs wat cynisch over. Ik vind juist deze sterk, eenvoud is de kracht. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |