![]() |
Vuurwerkangst!
Mijn hond is echt heel bang voor al het vuurwerk wat nu afgeschoten word, we hebben hem Xanax gegeven en dat helpt een beetje maar niet zo lang, help!
|
Laat hem gewoon met rust zodat ie zich onder de bank kan verstoppen (y)
Mijn hond slaapt er gewoon doorheen :D |
wij laten onze hond meestal ook met rust, maar als je hond reageert op een blije "speelstem" werkt dat ook, ongeveer zo:
*knal* hond schrikt jij: OHHH, wat is DAT nou? (heel blij zeggen dus) hond denkt dat je spelletje speelt jij nog even blij doorpraten en je hond is weer blij (y) werkt best goed, als het niet werkt: gewoon laten verstoppen onder de bank ja, of je haalt een sterker middel bij de dierenarts..:) |
Onze kat is er ook als de dood voor. Normaal ligt ze op de leuning van de bank voor de tuindeuren maar nu ligt ze helemaal ineengekropen voor de wc deur in de gang. T ziet er echt heel zielig uit.
|
Citaat:
(Ik weet niet hoeveel stiller het daar is?) Onze katten kijken wel een beetje verschrikt om zich heen nu (er gaat net een 1000 klapper af)...ben benieuwd hoe dat straks is. |
Onze katten zijn er ook heel bang voor. :(
Echt zielig. (n) |
wij hebben een nieuwe kat.
tot nu toe ligt ze nog rustig in dr mandje te slapen en word ze er niet meer of minder van. moet zeggen dat het lawaai ook wel meevalt bij ons. vaak helpt het bij honden om vuurwerktraining te doen, je kan op speciale vuurwerktraining of je kan een vuurwerkcd kopen, laat de hond dat een paar week voor nieuwjaar horen, elke keer wat harder, en dan op het laatst net zo hard als echt vuurwerk klinkt. de bedoeling is dat een hond denkt dat het normaal is, ook moet je zo`n hond NOOIT troosten, jij bent volgens hem de roedelleider, als jij hem troost geef je toe dat er "iets" ergs aan de hand is. natuurlijk wil je je hond natuurlijk meteen doodknuffelen als je ziet dat ie zo bang is, maar dat werkt averechts. ik wens iedereen een GElukkig Nieuwjaar, hoop dat jullie huisdieren het redden!!! |
Citaat:
|
Gelukkig is mijn kat doof.. :)
|
Ik zet dr aan de advocaat :D
|
onze vorige hond rende altijd vrolijk achter vuurwerk aan..
die zat ook elk jaar voor t raam te kwispelen met oud & nieuw |
Inderdaad, doen alsof je weet wat er aan de hand is en het geen kwaad kan, kan goed werken. Werkte bij m'n cavia's toen ze voor het eerst vuurwerk hoorden
|
Citaat:
Mijn katten vonden het licht en de harde knallen (waaronder lawinepijlen oid) niet echt een heel groot succes, maar ze hebben het weer overleeft. :) |
Totaal negeren is meestal het beste. Doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is: is ie bang: negeren.
Pilletjes helpen wel wat, maar da's maar heel tijdelijk. Ten 2e nemen ze de angst niet weg, het is eigenlijk meer een soort ja, kalmeringsmiddel. De angst weghalen is vaak de beste manier. Dit zal niet bij elke hond of kat lukken. Maar bij velen werkt de negeer methode al heel wat en anders kun je denken aan een soort training onder begeleiding met een klappertjes pistool ofzow. Oh ja: radio aanzetten als jij buiten bent werkt vaak ook, maar ja, is het nu al wat laat voor niet? :D |
Die van ons vond het allemaal ook niet prettig, maar het beste is om je huisdier dan gewoon met rust te laten. Natuurlijk kan je hem wel kalmeringsmiddelen geven, maar dat gaat mijns inziens te ver.
|
onze katten vinden het juist geweldig :D . Steeds uit het raam rijken of hun kop door het kattenluik steken om te zien wat er allemaal gebeurt. (maar echt naar buiten gaan, gaat ze net iets te ver)
|
Citaat:
|
wij hadden onze katten zoals elk jaar in een slaapkamer opgesloten:)
helaas waren wij zelf weg dit jaar dus ik kon niet kijken of het goed ging. heb wel de gordijnen gesloten en lichten aangedaan en ik had ook de tv aan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08. |