![]() |
gevoelswerk
Want ik voel
En mag ik kiezen wanneer ik het allemaal niet meer weet. Kiezen om te verdrinken in “vriendschap” en werk Me storten op het leven van de liefde Of alles weggeven en mezelf erachteraan Schreeuwen en krassen in zwarte kleren Botten breken, harder gaan hoger springen Zolang tot Hij eindelijk trots is Laat ik het gaan Mijn zwevend perspectief Maar wat en waar Ben ik dan Zonder uit te leggen Wat ik zie En …. Waar hou ik me vast Hoe te verstoppen? -------------------------------------- Hallo met….. Verklaar je nader Want dichtbij is me duidelijk Dat is iets wat ik snap Waar ik voor kan leven Waarom moet je gaan Steeds weer even weg Het maakt me bang Ik, het houdt sowieso op Dus kop op? --------------------------------------------- Daar is het even rustig geweest Sinds ik haar zag, achter die ogen Eenzaam alleen, druk Maar blauw zo blauw Die lach, zo mooi Een lach perfect, maar die ogen Die ogen; Ik wil ze licht geven Ze zien blinken, jou alles geven En niet eenzaam zijn Al kon het maar voor even |
In het geheel genomen; mooie gevoelige gedichtjes.
Want ik voel Vind dit best orgineel verwoord, spreekt veel. Hallo met Spreekt mij minder aan. Duidelijk, maar te simpel. loopt verder wel ok. Titelloos De eerste aantal regels vind ik mooi; heel mooi gevoelig beschreven!. Maar vanaf regel 6 vind ik het minder, het voegt wel wat toe inhoudelijk, maar het geeft niet iets nieuws qua taalgebruik/orginaliteit. |
Ik ben het onorigineel met Mariamne eens. Mjuh :)
Zeker over die laatste, al wil ik daar nog aan toe voegen dat het niet echt mijn ding is. Of misschien meer, niet jóúw ding, niet wat ik van je gewend ben. En ik vind het een beetje slap. Bluh, dat klinkt hard, want op zich issie heel eerlijk en mooi maar... Naja, je begrijpt me wel denk ik. Hoop ik :). De andere twee vind ik weer heel erg jij. Ik hou ervan om de dingen te lezen die er in jouw hoofd gebeuren. Je bent vaak met dingen bezig die mij weer laten denken. Me likes :). Go muis :) Vanavond stappen? *kus* |
Hee, even wat anders: nogal wat frustratie in het eerste gedicht. Je maakt me nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte. "Hij" cursief én met hoofdletter. Op welke toon moet ik dat opvatten? Wat tracht je te zeggen?
(als je geen zin hebt om het uit te leggen, begrijp ik dat natuurlijk ook) |
Hmmm "Hij" , ik heb dat express cursief gemakt omdat het eigenlijk vanalles kan zijn. ikzelf heb er dus meerdere betekenissen aangegeven..
het slaat zowel op dat perspectief als op god, ego, iemand anders... veel dingen maar duidelijk niet ik . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33. |