![]() |
[PHP] uitgewerkte pagina mailen?
Hoi,
Ik heb dus voor een factuur een gewone pagina gemaakt met php in verwerkt, zodat alle gegevens uit de database en uit de verzending kunnen worden gehaald. Graag had ik deze pagina gemailt, mail het lukt me niet om de code in een mail functie te steken, er zitten namelijk php functies in e.d.... Hoe zorg ik nu dat de uitgewerkte factuur door php gemailt wordt? Alvast bedankt! |
Als jij jouw broncode geeft, dan weten wij hoe jij de boel hebt opgebouwd, zodat wij met een oplossing kunnen komen..
*tip* duw alles in variabelen en duw dat in de mailfunctie? |
Sendmail
Met PHP kun je op zeer eenvoudige wijze emails versturen. De MTA die gebruikt wordt door PHP om de mail te verzenden kan opgegeven worden met de sendmail_path setting in php.ini. Versturen van de mail Wat heb je nodig bij het versturen van de email: TO SUBJECT BODY FROM Gebruik de functie mail() om de email met PHP te versturen. PHP-code:
|
Mja, ik ben wat te onduidelijk geweest. Even opnieuw :)
PHP-code:
|
Citaat:
Kortom: Je verwerkt de functies (net zoals je dat in alle andere gevallen ook doet) buiten je $body om en als je dat eenmaal gedaan hebt, komen daar weer allemaal variabelen uit die je kunt gebruiken in je body. Wat jij (neem ik aan) bijvoorbeeld wil is dan dat je body er zo uit gaat zien: PHP-code:
|
Citaat:
|
De eerste reachties na mijn code gaan niet lukken. Ik heb dus echt een script van 930 lines waaronder ook html...
Opslaan als tijdelijke page lijkt me een mogelijkheid... Thx |
dus je wil exact de pagina die op het scherm komt ook mailen?
dat is namelijk simpel.. helemaal bovenin je pagina: ob_start(); dan al je php en html .. helemaal onderaan van je pagina iets van: $inhoud_pagina = ob_get_contents (); ob_clean(); en dan iets van: echo $inhoud_pagina; $naar = "email@domein.nl"; $onderwerp = "Factuurtje"; $van = "naamie"; $van_email = "jouw@emailadres.com"; mail($naar , $onderwerp , $inhoud_pagina, "From: $van <$van_email>"); korte uitleg.. alle output die php maakt wordt opgeslagen in een buffer.. met ob_get_contents zet ie de buffer in een string.. met deze string kan je dan nog doen wat je wil.. bv wat ik nog wel eesn gebruik is de style's eruit halen, email ondersteund geen stylesheets.. (gewoon met preg_replace()).. met ob_clean() gooi je je buffer leeg.. (je kan kiezen, je kan ook de echo wegglaten en de ob_clean() dan zou ie het ook moeten doen.. - maar anders echo't ie 2x je factuur).. En de string mik je dan in de email.. :) |
Citaat:
Thx kerel :) |
het zou zo mijn huiswerk van 2 jaar geleden kunnen zijn :p
|
Citaat:
fwrite wegschrijven als .htm Bestand mailen en weer verwijderen. 5 regels code en je bent klaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |