![]() |
Hoezo een kater?
Je hoort wel vaak van mensen dat wanneer ze dronken zijn/ zijn geweest: ze een onwijze kater hebben, ze niet recht kunnen lopen, alles om hun heen gaat draaien, hun reactie minder is enz.
Ik zelf ben al verschillende keren zwaar dronken geweest en bijna elk weekend wel aangeschoten, maar nog nooit last van de bovengenoemde bijwerkingen gehad. Sterker nog het tegenovergestelde gebeurd. Als ik de volgende ochtend waker wordt heb ik b.v. geen kater maar ben ik juist klaarwakker en springlevend. Nog een voorbeeld, op mobiel speel ik wel eens het spel snake. Ik heb dat een keer voor de gein laat in de avond toen ik zwaar aangeschoten was gespeeld en had 2x achter elkaar me topscore verdubbeld! terwijl ik die middag nog een tijd lang heb zitten spelen en ik er niet eens in de buurt kwam. (= reactiesnelheid omhoog?) Ook het terug naar huis fietsen gaat zonder problemen. Op de avond zelf wordt ik altijd vrolijker van drank en is het gezellig. In mijn omgeving ben ik hier echt een uitzondering in, ieder ander heeft wel een kater of iets in die richting. dus mijn vraag: Wie heeft dit ook? Of anders wat voor effect heeft drank (alcohol) op je? |
je reactie is echt wel minder, erg naief om te denken dat dat niet zo is. Ik ben maar 1 keer zo dronken geweest dat ik mijn evenwicht aardig kwijt was en niet goed meer kon lopen, maar toen hadi k ook echt veel op. Toch niet gekost...en ook geen kater (wel gruwelijk brak :p)
dus ja ik wijk ook af van de meeste gebruikelijke 'klachten' :) |
ik heb geen kater, ben niet brak. was té bezopen voor woorden. van gisterenavond.
Mijn coördinatie gaat nooit heel erg achteruit, mijn be-oordelingsvermogen wel. |
ik ben zwaar brak, weet nauwelijks nog iets...en 16 uur pas wakker! en dat okomt echt alleen maar door een kater
|
Ik heb eigenlijk ook nooit een kater, ook al was ik zwaar dronken.
|
ik wil we eens wete wat voor jullie zwaar dronken is dan..pffftttt
|
Citaat:
Ik had ook eens een hele fles whiskey opgedronken (nee, ik overdrijf niet) Toen ik die ochtend opstond voelde ik me echt idd klaarwakker (en eigenlijk gezonder en blijer dan anders) Het voldane geluksgevoel bleef zelfs nog een drietal dagen hangen. Het moment zelf (als ik dronken ben) kan ik amper op mijn benen staan, maar dat deert me niet. Coördinatie en reactiesnelheid laten me bijna volledig in de steek op die momenten. |
IK drink opzich best veel en hoef zowieso al nooit te kotsen en een kater valt wel mee meestal maar je hebt het gewoon zelf in dehand...
Wat je drinkt Wat je drinkt voordat je gaat slapen , hoelang je slaapt wat je eet, enz enzenz |
ik ga zowiezo achteruit als ik drink
zichtvermogen subtiliteit reactie vermogen en motorisch wil het ook nog wel eens haperen |
jij hebt fcucking geluk man weetje hoe chill!!!
ik ben altijd dood de volgende morgen (serieus) |
Citaat:
|
Citaat:
oh en btw ik heb heel snel een kater :( zelfs als ik niet mega veel zuip heb ik nog wel een lichte kater is echt een kut eigenschap :mad: |
Hmm, ik had vroeger ook nooit katers maar tegenwoordig wel :/
Komt met de leeftijd denk ik, word oud :) |
Citaat:
|
euhmm toen ik vandaag wakker werd kwam ik erachter dat mijn koptelefoon nog op mijn bed lag en mijn compie aan met pr0n op het scherm :s
en ik was zwaar bezopen dus, want ik passed out op me bed :D word ik wakker met zwaar hoofd en nog steeds bezopen dus en een beetje misselijk. Maar toen ging ik ff eitje bakken en koffie drinken en toen kwam ik er weer bovenop, dus dat überzieke gevoel raak ik wel snel kwijt meestal. Ik ben alleen de hele dag brak en moe en dood. |
ik had best wel last van mijn maag vanochtend. kan ook niet anders na die aanslag van vannacht :d
|
Ik heb vroeger wel echt de ergste katers die je je kan voorstellen gehad mar tegenwoordig kan ik nog zoveel drinken en de volgende morgen voel ik me alleen een beetje brakjes. Kan ook iets met gewenning te maken hebben. Zo van ik heb zoveel katers gehad dat ik het niet meer merk. Ook kotsen als ik te veel gezopen heb gebeurt niet meer. Ik ga tegenwoordig na te veel bier nokkie maar hoeveel ik daarvoor ook drink, kotsen doe ik niet. Ik heb op een geval na al zo'n drie jaar niet gekotst en zuipen doe ik aardig veel dus wat dit te betekennen heeft?
Kanker ík ben stoned |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in het weekend kan ik best een keer heel erg dronken zijn, maar krijg echt nooit een kater.... nog nooit gehad en hoop dat het ook niet komt :) mijn reactievermogen gaat er echter alleen maar op achteruit en wil het liefst slapen....
|
tegenwoordig heb ik ook nooit meer last van een kater, komt misschien vanwege de rooie wodka red bull, en ik drink vaak nogal wat water als ik thuis ben!scheelt een flinke kater kan je wel vertelle
|
Citaat:
|
Citaat:
(of lul ik nu uit me nek?) |
woowww vet stoer :rolleyes:
wat ben je toch een enorm coole en bovendien unieke vent orion2003 (n) (n) als ik echt dronken was, heb ik ook wel een kater. maar ja, van 2 breezers word je niet dronken he orion |
Ik kom terug op mijn eerdere posts, want vandaag heb ik wel een kater. :o
|
(y) :D
|
[QUOTE]eXo schreef op 03-01-2004 @ 16:08:
woowww vet stoer :rolleyes: wat ben je toch een enorm coole en bovendien unieke vent orion2003 (n) (n) als ik echt dronken was, heb ik ook wel een kater. maar ja, van 2 breezers word je niet dronken he orion [/QUOT :confused: Nee ik voel me ook heel stoer hoor :rolleyes: De rede waarom ik dit topic heb geopend is om te kijken hoe andere het 'dronken zijn' ervaren, en of er mensen zijn die er net als ik geen last van hebben. Want ja in mijn omgeving zijn er niet veel mensen die geen problemen na drank ondervinden. Ik ben dus gewoon nieuwschierig. En of je twijfeld of ik wel 'echt dronken' ben geweest kan ik begrijpen, maar het is natuurlijk lastig te zeggen wanneer je dronken bent, dat hangt af van je eten, slaap, tijdstip, plaats e.d. Maar als je het echt wilt weten, ik heb wel eens 11 bier in een avond achterover geslagen, met daartussendoor nog wat mixen. Verder drink ik wel eens (1x per maand) 8 bier of meer op een avond. Verder gaat er elk weekend tijdens het uitgaan ook een x aantal bier doorheen. In all gevallen wordt ik alleen melig. Zeg ik dingen directer, praat ook meer enz. Het heeft dus ook wel degelijk effect , maar tot dusver niet negatief. |
Van 11 pilsjes wordt je ook niet dronken. Als je het nou over 11 flesjes hebt kan het.
|
hehe zelfs op 1 avond 8 bier weleens :D lol :p
|
Ik heb wel een poes, maar ik heb nog nooit een kater gehad, die gaan overal pissen enzo, da vink wel vervelend
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mjup maar wat jij omschrijft is: AANGESCHOTEN
als je dronken ben ga je lallen, loop je niet meer recht (of je valt constant) en heb je een zeer moeilijk hoofd enzo of je valt direct in slaap... En tja 11 biertjes en 9 mixjes ben ik denk ik goed aangeschoten, tegen dronken aan... Maar dat was 1 keer, je kan gewoon geluk hebben dat je die keer geen kater had. Als je normaal 8 biertjes drinkt of iets meer, hoef je idd geen kater te krijgen. |
Citaat:
|
Wat is dronken dan? Wat hij omschrijft is echt wel aangeschoten...maarja het is meer hoe je je voelt dan hoe je doet.
Hm nohja dan ben ik wel vaak straalbezopen :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |