![]() |
Zinloze reflectie
Zinloze reflectie
Ik zoek zonder te weten waarnaar Ik bid zonder te weten waarvoor Ik vraag zonder te weten waarom Ik ga zonder te weten waarheen "Welkom in het nieuwe paradijs. De mogelijkheden zijn hier eindeloos. Niemand vindt hier niet iets dat hij zoekt. Iedereen krijgt antwoord. Sla de weg in, deze kant, kies de keuze - het ligt zo voor de hand." We lopen eindeloos de weg we weten niet waarheen willen geloven dat het kan dat iemand waarheid spreekt Clichématig clichés verzuchtende eindigen wij in sleur we willen graag, ja dat wel maar we doen niets Ik word zo moedeloos van mensen we zijn zo inactief waardeloze bezigheden vullen onze dagen Ik erger me zonder te weten waaraan |
Je einde vind ik leuk, maar de rest vind ik minder. Het zit leuk in elkaar, maar:
Clichématig clichés verzuchtende eindigen wij in sleur we willen graag, ja dat wel maar we doen niets Deze strofe vind ik niet lekker lopen, de eerste regel net te lang, en de laatste net te kort. Verder vind ik die korte stukjes aan het begin niet zo mooi, en dat kleine stukje zou ik mooier vinden zonder die rijm aan het eind. Ik vind hem wel erg origineel, maar helaas is niet alles wat origineel is even mooi. Dit is misschien niet zo'n geslaagde poging, maar je moet zeker niet stoppen met experimenteren :) . |
hm weer rijm zonder dat ik het gemerkt had :|
Clichématig clichés verzuchtende vond ik zelf ook te lang eigenlijk, ik zoek nog naar een alternatief verder dank voor commentaar :) |
Ik vroeg me af waarom je drie verschillende soorten typografie gebruikt (of noem je dat niet zo binnen dit medium?). Ik snap dat het drie verschillende delen zijn, maar maak je dat al niet duidelijk door het verschil in taalgebruik en woordkeuze? Heb je het nodig?
|
misschien heb je gelijk, maar zeker dat stukje dat ik kleiner afgebeeld heb, daar wil ik benadrukken dat het meer 'onderhuids' is, hm kan het niet goed uitleggen... het is meer een gedachte die er tussen door komt, dan dat het er daadwerkelijk toe doet.
ofzo :) |
Ik vind het gedeelte dat met een klein lettertype is weergegeven juist erg mooi, neigt daar licht naar proza toe; erg bijzonder, zo ertussendoor. Ik vind kant - hand ook erg mooi. Verder vind ik het erg goed dat in de laatste strofe de eerdere cursief gedrukte stukken weer terugkomen! Een goed gedicht, erg leuk & interessant om te lezen :).
|
de typo gravie is juist heel nuttig als je het gedicht leest.
De kleine lettertjes sneller, de cursieve langzaam. Die drie normale stroven vind ik niet zo, beetje lang, maar de rest is echt heel mooi. |
Citaat:
verder bedankt voor de steunbetuiging van mijn verschillende lettertypen ;):) |
Ik heb geen moment gezegd dat ik de tekst in verschillende typografie niet mooi vind, ik vroeg me alleen af of je het nodig hebt. Of de tekst op zich al niet sterk genoeg is.
Ik heb niet gezegd dat je het moest veranderen ;) |
o, beg pardon for misunderstanding you ;)
maar in dat geval... misschien is het voor de inhoud inderdaad niet nodig, maar visueel geeft t t gedicht wel wat meer, vind ik zelf... |
(y) Agree
|
vind eigenlijk dat het verschil in "typografie ;)" erg goed is hier. Dat schuine hoeft misschien inderdaad niet per se. Maar dat kleinere lettertype komt erg sterk over. Ik vind de achterliggende gedachte zeeeeeeeer sterk, kan me er helemaal in vinden!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02. |