![]() |
DVD branden
stel ik heb 2 xvid bestanden van 700 mb die ik op 1 dvd wil branden: hoe doe ik dat?
ik kan me voorstellen dat ik dan eerst die xvid bestanden moet omzetten naar mpeg (2?) hoe moet dat en welk(e) programma ('s) moet ik daarvoor gebruiken? |
Euh, je wilt ze op een DVD branden?
Gewoon, de 2 bestanden ertop slepen.. Of wil je ze kunnen afspelen op een DVD speler? Dan moet je ze als VCD branden, ik weet allene niet hoe dat zit met 2 films.. Kijk anders eens op www.dvdrhelp.com misschien stata er daar iets over op.. |
www.doom9.net
en dan specifiek http://www.doom9.net/conversionguides.htm je hoeft ze overigens níet als vcd te branden, zoals sjefke hierboven zegt. |
Citaat:
Tenzij je een dvd speler hebt die divx/xvid afspeelt.. |
nee.
|
Citaat:
@screaming slave: thanks dat zocht ik (y) |
wat is het verschil tussen een VCD en een SVCD?
en als ik met Nero dan een van die 2 aanklik, kan ik dan gewoon een .avi er naartoe slepen? |
Citaat:
De rest kan je zelf dan welk bedenken :p En Nero zet niet automatisch een avo om naar svcd.. Moet je een plugin hebben |
op www.extradvd.nl staat alles glas helder uitgelegd (y)
|
die maar eens proberen want doom9 werkt voor geen meter
|
Citaat:
|
ik ben nu zover dat ik de DivX film moet encoderen naar mpeg
maar dat bestand wordt 1.5gb groot , terwijl de avi maar 700 is, wordt dit nog de grootte van een cd? of moet ik hem dan op een dvd gaan branden? i c ik heb het al....splitsen dus |
Citaat:
|
Citaat:
|
ok, ik heb nu net een svcd gebrand... en hij is gelukt
Ik heb dus eerst ondertitels er aan toegevoegd, en er gelijk een mpeg van gemaakt. Na het maken van de mpeg van 1.4gb liep de ondertiteling niet precies synchroom met het beeld. Ligt dit aan het omzetten of aan de verkeerde ondertiteling. Maar na het delen van de mpeg van 1.4gb in 2x 700 mb is de ondertiteling verdwenen. Waar moet ik die er dan in toevoegen? met een of andere programma en dan tegelijk branden onder dezelfde naam? |
1) Raw branden naar DVD. Afhankelijk van wat je wilt, heeft dat wat nadelen. Ik denk niet dat dit werkt op een non-computer DVD speler, tenzij je op de een of andere manier XViD support er in kunt bouwen.
2) Omzetten naar MPEG2. Duurt even. Dit kan met o.a. MEncoder (is er ook voor Win32, moet je ff zoeken in de docs, Google of mailing list). Nadeel is dat XViD lossy is. Dus kwaliteitsverlies tov origineel. Voordeel is dat-ie op elke DVD speler gaat draaien. 3) Een DVD (image) van de film "bemachtigen". Afhankelijk van hoe je dit bemachtigt heeft dat ook een nadeel: het is groot. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |