![]() |
Rijbewijs halen in Spanje
Ik ga binnenkort verhuizen naar Spanje en was ook van plan om daar mn rijbewijs te halen. Maar nu is alleen 1 probleem: als je in Spanje je rijbewijs haalt, moet je het eerste jaar met een L in je auto rijden, zodat de politie kan zien dat jij nog géén jaar je rijbewijs hebt. Dit betekend dus dat je niet harder mag dan 80 km/h en dat je op sommige wegen helemaal niet mag rijden. Als je dan Spanje uit zou rijden (want ik ben nog wel van plan om familie op te zoeken in Nederland), dan mag je weer wel de normale snelheid aanhouden, maar tot de grens mag je niet harder dan 80 :s Wat vinden jullie hiervan? Vaag toch?
|
mucho vaag, senorita.
|
Ja, da's zuur.
|
Haha vet.
Ach, so be it. Denk dat je véél goedkoper uit bent dan in Nederland. Dat je een jaartje 80 moet rijden valt dan ook wel te overleven. En wat verkeer betreft schijnt het in spanje allemaal wel iets meer losjes te gaan dan hier.. |
Dan mag ik heerlijk honderden kilometers (tot aan Frankrijk) maar tachtig en dat gaat hééél lang duren... :s
|
Citaat:
Zat er aan te denken om die L dr uit te halen, maar als ze je dan pakken:P |
Citaat:
|
je moet niet zeuren
dan haal je toch lekker hier je rijbewijs? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, zo is dat daar nu eenmaal. Daar zul je mee moeten leren leven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Nederland willen ze ook een soort van proef rijbewijs invoeren, dat je tot een bepaalde periode maar maximaal 3 overtredingen mag maken, maak je 'r toch meer, dan ben je je rijbewijs kwijt. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
@TS: als ik je zo hoor, kun je denk ik beter kiezen voor 120 zonder principes dan 80 met zou ik zeggen, gewoon hier een spoedcursus doen! :) |
Dat was ik stiekem ook wel van plan, want om nou met 80 km/h richting Nederland te rijden. Hoe werkt zo'n spoedcursus precies? Heb er niet zoveel verstand van eigenlijk. Is het dan zo dat je veel kans hebt om je rijbewijs in korte tijd te halen of zijn dr ook veel mensen die zakken?
|
Citaat:
|
spreek je al spaans :D
anders help ik wel hoor ;) |
Uit principe vind ik hier niks van.
|
Citaat:
|
en een scootertje dan, zo streng zijn de regels daar volgens mij niet:)
|
Met de scooter is het precies hetzelfde als in Nederland volgens mij... De regels zijn misschien net zo streng of ietsie strenger, maar er wordt veel minder gecontroleerd. Je ziet daar weinig politie vergeleken met Nederland.
|
Citaat:
|
Haal hem dan in Nederland.
|
Citaat:
mag je trouwens wel meteen in nederland rijden? ik weet dat het van curacao zo is dat als je daar je rijbewijs haalt, je minstends een half jaar daar moet wonen en dan pas wordt je rijbewijs geldig in nederland. (aangezien je daar je rijbewijs niet krijgt door goed rijgedrag maar door gewoon een pak geld neer te leggen) |
)
Citaat:
|
dan laat je toch iemand anders rijden tot aan de grens, die dat niet heeft? of je haalt die L weg, boeiend
|
in nederland mag je ook maar 120 op de autobaan... In een ander topic wordt bewezen dat dat lang niet altijd gebeurt. Als jij geen 80 wilt rijden doe je dat toch niet, of je haalt geen rijbewijs...
|
;) Ik ben alfgelopen zomer op vakantie geweest naar marokko :evil: , ik ben 18 en toen had ik mijn rijbewijs maar 2 maanden geleden behaald...ik was met de auto naar marokko, op de wegen van spanje reed ik 130 a 150, ik had er geen last van de politie of drgs....ik denk dus dat er geeen strenge controle is .....anders haal je je rijbewijs togg lekkuh in nederland.... :nono:
|
Ik weet wel dat die mensen daar nogal eng rijden. Kan aan mij liggen maar toen ik daar was zagen we geregeld mensen toeteren, piepend remmen, sliden en door rood rijden. En de treinen dan, man dat is vreselijk. We zaten op een terrasje en het spoor sneed met een weg. Het alarm ging af en niemand mocht meer over de weg maar het duurde 10 minuten voor eindelijk de trein kwam dus al die mensen kei lang wachten :D. Nahja het is wel raar ja als je ziet hoe de mensen daar rijden. Of dat waren allemaal mensen die net hun rijbewijs hadden?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52. |