![]() |
Thomas
Sanne. En Kevin. Laura. En Tim.
Als jij mocht kiezen: Een standaard-naam zoals hierboven, die al jaren in de top-10 van meestgekozen namen voor nieuwe mensjes staat, of liever een wat minder voorkomende naam? Adelheid, Louzewies of Clemens-Henk, in die richting. Mainstreampulp, of exclusiviteit? Gangbare namen of tongbrekers? |
Niet van die rijke exclusiviteit, maar wel exclusiviteit. Mooie namen die je nergens hoort, hoeft niet eens lang te zijn, liever kort.
|
niet kevin iig, muha :(
|
die standaard namen die jij noemt vind ik erg leuk, dus ik zou voor zo'n naam gaat.
ik heb zelf toch ook een standaard naam :D |
Een mooie, exclusieve naam. :bloos:
|
ik ga voor iets oud-romeins/grieks, een klassieke naam (y) (wat nog in deze tijd past, dus niet Flavus ofzo :p maar bijvoorbeeld Daphne)
|
Beetje apart maar niet zelfverzonnen. Wel dat het uit te spreken is. Een of andere Griekse of Latijnse naam, of misschien wel iets celtisch. Nja wel dat ze niet zo vaak voorkomen iig :)
|
Geen standaardnaam. Een aparte, exclusieve naam is leuk,
maar dan weer niet zo dat er constant gevraagd wordt hoe je je naam moet uitspreken/spellen ed. |
Citaat:
|
Catharine-Amalia doet het altijd goed (y) En het is ook internationaal handig! *snel reclamedeuntje*
|
Adelheid :rolleyes:
|
Geen tongbreker iig, en ook niet één van de kaknamen die jij noemde. Een standaardnaam mag best, maar dan niet omdát het een standaardnaam is. Gewoon. Een beetje een mooie naam.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:D
Ahja, mijn voornaam is zeer bekend en staat geloof ik ook op #1 qua meest populaire namen. Daar zit ik helemaal niet mee, want ik mijn vrienden- en kennisenkring komt helemaal niemand voor het exact dezelfde naam. |
Ik heb een exclusieve naam. (n)
|
Alles behalve Thomas. :o
|
Citaat:
|
Thomas is wel een goede naam, maar Tomas niet, dat zie je ook weleens :(
|
Een enge docent die ik vorig jaar had, heet Thomas.
Ik zou wel een aparte naam willen hebben. Maar niet zoiets als 'Adelheid' ofzo. :eek: Wel een stoere naam. :cool: Vroeger wilde ik altijd Christine heten (oke, dat is dan weer niet apart) |
iets anders dan mijn naam.. mijn naam rijmt op alles (kop er maar een paar in nu) en ben er wel mee gepest enzo.. echt niet leuk..
|
toch wel een beetje standaard, maar niet té :o
en een korte naam, ik hou namelijk niet van lange, onhandige namen |
Bah nee, geen standaardnamen! (nou ja, sommige zijn wel leuk, maar k hou wel van originaliteit)
|
Mijn eerste kind gaat Joop of Greet heten :o
|
Alles behalve Babs. :s
|
Citaat:
|
Ik heb het liefste een normale, degelijke Nederlandse naam. Geen belachelijke constructies als Clemens-Henk, Roderick-Diederik ofzo, en geen foute namen als Kevin, Danny, Nigel, Delano enz.enz. vré-sé-lijk! Hang je kind dan meteen een bord om z'n nek: 'pappie en mammie waren van dát soort' :o
|
Citaat:
Gewone, normale namen zoals Florentijn, Ewout, Quirinne, Esmée, etc etc, die niet aso zijn, maar ook niet te 'rijk' vind ik mooi (y) (namen als Diederick-Laurens slaan ook nergens op, zo'n kind wordt toch gewoon Diederick OF Laurens genoemd..) Ik heb trouwens wel een redelijk standaard naam, 15/20 jaar geleden heette iedereen Susanne en alle varianten daarop, dus zo makkelijk hoeft een veelvoorkomende naam niet altijd te zijn. Ik moet altijd overal m'n naam spellen (n) |
Citaat:
|
Namen uit de Griekse oudheid zijn mooi: Phoenix, Europe, Olympia, etc. River is ook een mooie vrouwennaam. :)
|
damn, die vind ik persoonlijk stuk voor stuk arse sucken, FuSe :p
|
Liever een mooie naam (die niet al te veel voorkomt) met een mooie betekenis.
|
ik heb t niet zo op standaardnamen, ik zou zelf iets originelers kiezen
|
Citaat:
Citaat:
|
hehe, ewout (n) dikke onvoldoende
|
Uuhm, ik zou mijn kinderen wel speciale of exclusieve namen willen geven. Maar dat ze nog wel uit te spreken of te schrijven zijn. Maar niet allemaal van die standaard namen, dat je als je kind op school zit er dus nog 3 anderen van in de klas zitten.
|
Citaat:
|
een tongbreker
|
michelle of duncan... (y)
|
Een zeer exclusieve onuitspreekbare naam die iedereen fout schrijft zodat mijn kind op zijn/haar twaalfde al een gruwelijke bloedhekel aan mij heeft zodat hij/zij van huis wegloopt en nooit meer terugkomt.
|
Citaat:
|
ik denk dat ik voor een naam zou kiezen die tussen gangbaar en apart inzit. Dus niet zo gewoon dat nog 2 anderen in de klas dezelfde naam hebben, maar ook niet zo apart dat iedereen eerst drie keer vraagt: hoe heet je, hoe spel je dat, enz.?
|
Ik wil geen eens kinderen, maar als ik een naam moest kiezen zou ik wel een mooie en niet zo een die in verband wordt gebracht met 'lagere inkomensgroepen"
|
Citaat:
Ik vind alles goed, behalve prisjilla's,maikie's of mensen die 3 namen hebben verbonden met een streepje. Citaat:
|
Citaat:
|
mij maakt het weinig uit.. maar het is wel leuker als het een naam is die je niet zo vaak hoort en dat mensen dan zeggen 'dat is een mooie naam.' :) Cheran bijvoorbeeld
|
Ik draag dus een mooie Duitse naam....
|
Rhiannon is mooi (y) maar dat kan spelfouten veroorzaken ;)
geen naam waarmee je kind echt gigantisch gepest gaat worden iig (n) (ben ik de enige die Kevin een hele leuke naam vindt? :o ) |
Scarleth :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |