![]() |
Engels Boek.
Heeft er iemand misschien een tittel voor een leuk engels boek (moet er nog 2 voor mijn lijst lezen). Ik heb al Go Ask Alice gelezen die was :D !!!
Ik hou trouwens wat meer van realistische verhalen, dus ik weet niet of iemand misschien een leuke tip heeft. Het boek moet niet te lang zijn het liefst onder de 200 blz. Heb namelijk niet zoveel tijd ik zit in 5 havo ik denk dat jullie het nu wel begrijpen! Alvast Bedankt! (y) |
ben nu bezig in the master of petersburg van J.M. Coetzee, vind het tot nu toe wel een mooi boek, iets vn 250 blz
|
Je kan even in de huiswerksectie van scholieren.com kijken, daar staan er een heleboel.
|
the scarlet letter is wel cool.... geen idee hoe dik die is
|
Animal Farm - George Orwell, zo rond de 100 blz, niet echt realistisch wel een heel bekend boek.
A judgement in stone - ???, rond de 200 blz. vrij gemakkelijk te lezen. Angela's Ashes - Frank McCourt - 350 blz, heel mooi boek, ook realistisch, volgens mij is het zelfs autobiografisch. Het leest vrij gemakkelijk en anders kan je altijd nog de film kijken. Ik ben er op het moment zelf in bezig. The Color Purple - Alice Walker, geen idee hoeveel blz, heel mooi boek, is ook een film van en is ook wel realistisch. Het is een briefroman dus je kan steeds een paar brieven lezen. Harry Potter - J.K. Rowling, ken je vast wel, leest erg makkelijk vooral als je de Nederlandse al kent. Dit zijn een aantal boeken afkomstig van mijn boekenlijst, de andere titels daar kan ik even niet opkomen maar hier heb je vast wel wat aan. |
The Hobbit van Tolkien.
|
Als ze die bij jullie op school hebben, A kiss before dying van Ira Levin.
|
Survivor van Chuck Palahniuk
Beste boek van afgelopen 10 jaar imo, en er zitten heel veel anecdotes in en hij heeft een zeer realistische materialistische manier van schrijven die je vast wel aanspreekt. Op www.amazon.com kan je vast wel de eerste 10 blz lezen denk ik... |
Van alle boeken die ik tot nu toe heb gelezen
vind ik Great Expectations van Charles Dickens echt heel bijzonder! Echt aan te raden! En ik heb nou net The Romance Reader van Pearl Abraham uit, en daar had ik echt moeite mee om het weg te leggen (terwijl ik echt niet graag lees!). Dus misschien dat je hier iets mee kan..?! |
The English Patient en Wuthering Heights zijn aanraders.
|
Ik heb in de kerstvakantie 'A kiss before dying' van Ira Levin gelezen. Vond ik een leuk en spannend boek, was dan ook zo uit.
'My uncle Oswald' van Roald Dahl is erg grappig (leest ook makkelijk en is geen dik boek). 'Carrie' van Stephen King vond ik ook een leuk boek, maar moet je wel van dat soort verhalen houden. edit: a kiss before dying is 300 blz, maar leest wel snel my uncle oswald en carrie zijn tussen de 100 en 150 blz dacht ik |
The catcher in the rye van JD Salinger. Leest echt heel makkelijk weg. Verder vind ik Jane Austen ook geweldig, maar daar moet je wel van houden. En ik weet niet of jullie Stephen King mogen doen (wij alleen Carrie)..?
|
'Cal' ik weet alleen even neit meer wie het geschreven heeft. Het gaat over de strijd in Noord-Ierland. Interessant verhaal en het is niet zo heel erg moeilijk. Lies of Silence konden we ook lezen, en dat boek schijnt ok niet zo heel moeilijk te zijn.
|
Citaat:
|
Killing me softly van Nicci French vind ik ook een goed boek (ook ites van 200 blz?).
|
Road Rage van Ruth Rendell is leuk!!!
to kill a mockingbird- is makkelijk ik vond hm wel eluk, een vriendin niet. the bridges of madison county leest ook makkelijk, maar heel eluk niet. beetje saai |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16. |