![]() |
Echt Nederlandse dingen?
Wij hebben vrieden op Amerika en Hawaii nou gaan we daar heen in de zomer en willen we echte Nederlandse dingen meenemen om ze kado te doen. Ze zijn namelijk helemaal gek op echt Nederlandse dingen. Nou vroeg ik me af of jullie toevallig nog echt wat echt nederlandse dingen kennen. (klompen, tulpen, molens, tellen ff niet mee, want die wist ik wel al!) Alvast bedankt!!
|
(munt)drop, hagelslag
of mag het niet zoiets zijn? :p |
Stroopwafels. (y)
|
muisjes (as in beschuit met muisjes)
|
't enige wat ik kon verzinnen was ook drop, hagelslag en stroopwafels.
Delfs blauw kan ook. ;) |
Kroketten (of heb je die in Amerika ook?), maar lijkt me wat lastig mee te nemen.
Ja, verder natuurlijk hagelslag, drop etc.. |
Alvast bedankt. Op hagelslag en delfsblauw waren wij net ook op gekomen. Maar stroopwafels wist ik nog niet.
Andere reacties zijn nog steeds welkom!!!!!! |
Kaas (?)
Ontbijtkoek (hmm... of is dat niet Nederlands) Drop! *denkt nog ff na* |
pepernoten (kruid-noten) zijn ze in Taiwan helemaal gek op :D
|
Citaat:
|
ik moet jullie teleurstellen, kaas heb je overal.
|
van dat blauwige porselein
verder zou ik graag zorgen voor de verplichte 'softdrugs' reply. edit: oeps, geen klompen |
Citaat:
|
Poffertjes?
Bier heb je natuurlijk ook al overal.. |
zeker stroopwafels! .. engelse drop bv, die is wat zoeter.. (voor kleine kinderen ofzo) ehm..
tulpenbollen? i.p.v. tulpen? |
Citaat:
bovendien heb je zelfs in amerika gouda kaas e.d. en je hebt franse kaas in nederland. het lijkt me gerechtvaardigd om te poneren dat typisch nederlandse kaas niet bestaat. Citaat:
|
Dommelsch Bier, dat hebben ze nergens :P omdat het zo lekker is en bij de beste brouwerij word gemaakt in Dommelen (waar ik natuurlijk woon :rolleyes: )
|
Ga uit eten met een Amerikaanse vriendin en laat haar betalen. :D
|
Koffie, die koffie daar is echt niet te zuipen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Of geef haar bij de thee/koffie maar één koekje. Of vertel haar moppen over Duitsers en Belgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
een cd van Frans Bauer, Bolletje-beschuit, drop, hagelslag,haring,wiet,patat met mayonaise,oliebollen en de Nederlandse vlag ;) .
|
Citaat:
|
Kaasschaaf...
|
En stroop uit Limburg (y) :)
Hehe. De zus van mijn oma mocht ooit niet door de grenspoortjes van Australie heen omdat ze 'verdacht spul' bij zich had. 5 potten stroop voor familie. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
compleet verzorgt arrangement in de bak.....als daar nog ruimte is, anders ben je gewoon weer vrij (net als al die TBS-ers waar geen ruimte voor is) |
vlokken (die van chocolade ja) en chocoladeletters (heb je die niet over van sinterklaas?) en haring met uitjes..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slecht, voordringerig, asociaal, brutaal gedrag........typisch nederlands
vooral een grote mond hebben tegenover de politiek en doen alsof je het zelf beter kunt :P typisch Nederlands |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je trouwens eetwaren wilt meenemen zou ik eerst even informeren wat ingevoerd mag worden. Anders ligt het zo in de prullebak van de douane en das toch ook weer zonde, die gasten in de US zijn als de dood dat je enge ziektes meebrengt.
|
ik zou je hele hebben en houden ook meenemen.. dat schijnt ook typisch Nederlands te zijn..
|
Haring, maar wel vers he! :)
|
draaiorgel met Nederlandse liedjes + draaiorgelman
|
Citaat:
|
ja en vooral de remia niet vergeten anders moet je weer terug
|
boerenkool (dacht ik)
zie voor meer: http://www.hollandwinkel.nl/default1_7.php |
oliebollen