![]() |
Drum snare
Ik ga de ludwig accent kopen, nou staat er op zon site:
verkrijgbaar in: 22, 12, 13, 16, 14 snare 20, 10, 12, 14, 14 snare 18, 10, 12, 14, 13 snare wat houd dit in? dank. |
de doorsnede van de snare. ik denk in inches [but correct me if I'm wrong]
|
Zou kunnen ja..
|
snare = ding waar je op slaat he? *ben nog een fucking newb op drum gebied*
|
Citaat:
|
lol *is een newb* :P
|
|
en die kan je dus in verschillende groottes krijgen :)
beginners nemen grote want dan slaan ze minder vaak mis.. |
Aha bedankt.
Lateralus ik lees de kleine lettertjes wel hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou voor de 20-10-12-14-14 , vanwege de even maten is het makkelijker om gelijke interval te krijgen tussen de toms, bij 12-13-16 heb je altijd de 13" tom die net niet het rijtje past. Met een 20" bassdrum kan je ook je toms wat lager hangen omdat je wat meer ruimte hebt.
|
de getallen staan in een tabel voor hel;e drumsets.
de 1e is de bassdrum de 2e is de eerste tom op de bassdrum en de 3e de 2e tom op de bassdrum en de laaste staat voor de snaredrum. Het betreft hier de doorsnede in inches |
de Lars Ulrich signature is wel vet :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'snare = ding waar je op slaat he? *ben nog een fucking newb op drum gebied*'
niet bepaald nee. waar je op slaat (als je het goed doet) is het vel. de snares zitten daaronder. onder de trommel. met een soort hendeltje kun je de trommel dof zetten, of scherp. misschien kan het zo zijn dat er ook nog wat soort schroefjes aanzitten, daarmee kun je de snaren ook verstellen. kun je heel goed horen als je de snaren tegen het vel aan hebt geklikt (met dat hendeltje dus). |
aha ik begrijp het. nou hoor ik niet zoveel positiefs over ludwig. is er een ander beter merk die uitkomt (beginners drumstel) rond de 650 euro? want die ludwig accent is namelijk 650 euro
|
Is het normaal dat een snaredrum, als je je amp er vlakbij zet, ontzettend meetrilt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Over dat meetrillen, dat is gewoon resoneren op bepaalde frequenties, met wat stemwerk kan je het verminderen maar 100% kom je er nooit af. Lars Ullrich Bell Brass snare, een van de lompste en duurste die je kan krijgen, kost wel euro of 600 meen ik. Klinkt wel super vet. |
Citaat:
gewoon dempen als je er niet op speelt en dan valt et meestal wel mee |
Citaat:
|
als je echt rond de 600 kwijt wil zijn kan je beter een leuke 2de hands set kopen, incl wat bekkens etc. dan kan je voor dat bedrag een goed drumstel kopen en dan heb je gewoon alles compleet. Denk dan bvb aan een 2de hands Pearl Export, Mapex M of Tama Rockstar.
|
Citaat:
Overigens: als je écht een goeie allround snaredrum wilt hebben (en je laat je niet misleiden door al die nonsens over Ludwig), dan moet je een Ludwig Supraphonic kopen. Liefst zo oud mogelijk. Kost wat, heb je ook wat. |
kijk, iemand met een smaak voor snaredrums :D
Ik wil nogsteeds mn handjes krijgen op een acrolite uit 66 ofzo. |
Hmmm... Ik wil nog steeds een Gretsch bij mekaar sparen, en dan wel één met een 'round badge.' Uit de sixties dus. Zag er laatst één te koop voor 3.500 Euro... Nog ff doorsparen dan maar voor 'that great Gretsch sound.'
Trouwens: wat voor snaredrum(s) bespeel je zelf? |
de poep-snare van mn swingstar :D Ik ben nog niet "rijk" genoeg voor een echt mooie snare. Ik weet al wel welke ik dus erg gaaf vind, waaronder dus die acrolite. Maar goed, eerst een nieuwe kit, en dan kan de snare-hobby van start :)
Ik ben wel een grote fan van houten snares, een mooie brady jarrah block snare staat op mn wishlist, maar tegenwoordig zijn er al vrij veel snare bouwers die allemaal wel iets leuks hebben dus dat gaat nog moeilijk worden :( |
Citaat:
anders denkt ie miss dat het zo aan elkaar hoort aangezien het een nieuwe b is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01. |