Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ik wil weten wat mijn vader precies had, zou dat kunnen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=710507)

CoveredEyes 03-01-2004 12:14

Ik wil weten wat mijn vader precies had, zou dat kunnen?

Mijn vader heeft een paar jaar terug 4 psychoses gehad, die elkaar in korte tijd opvolgden...

Ik denk er nu best wel vaak aan, hoe dit zo is gekomen, ik weet vaag iets van zijn jeugd, maar ik zou graag met de psychiater van mij vader willen praten, ik wil graag weten wat hij had enz.

Ik ben bang dat dit niet kan en dat hij het maar vreemd vind als ik er naar vraag, maar goed, denken jullie dat dit mag?

Miracle 03-01-2004 12:15

Via een arts kom je het denk ik niet te weten. Dus misschien kun je het hem zelf vragen (als dat niet te lastig is...)

Leonoor 03-01-2004 12:17

Citaat:

dreen schreef op 03-01-2004 @ 13:15:
Via een arts kom je het denk ik niet te weten. Dus misschien kun je het hem zelf vragen (als dat niet te lastig is...)
Ik denk idd dat een psychiater je niks zal vertellen (beroepsgeheim), zeker niet over het waarom ed. Misschien met je vader zelf praten idd, als dat mogelijk is.

CoveredEyes 03-01-2004 12:18

Aan mijn vader zelf? Nee, dat wil ik niet, ik heb er nog nooit met mijn vader over gepraat en dat wil ik graag zo houden!
Ik wil het van een ander horen.

Quiana 03-01-2004 12:18

Als het goed is heeft een psychiater beroepsgeheim,
lijkt me stug dus dat het mag/kan...

Als het kan, probeer het dan aan je vader te vragen idd.
En anders misschien je moeder?

Medea 03-01-2004 12:20

Je zou je vader kunnen vragen of hij zijn psychiater toestemming zou willen geven om met hem over je vader te praten.

CoveredEyes 03-01-2004 12:21

Nou, zover ik weet praat hij nu niet meer met die psychiater...

Leonoor 03-01-2004 12:22

Citaat:

CoveredEyes schreef op 03-01-2004 @ 13:18:
Aan mijn vader zelf? Nee, dat wil ik niet, ik heb er nog nooit met mijn vader over gepraat en dat wil ik graag zo houden!
Ik wil het van een ander horen.

Ik denk dat de kans dat een ander het je verteld erg klein is. Misschien dat je moeder het weet, maar van die psych zul je, als het een goede psych is, niks te horen krijgen, denk ik.

Quiana 03-01-2004 12:25

Citaat:

Leonoor schreef op 03-01-2004 @ 13:22:
Ik denk dat de kans dat een ander het je verteld erg klein is. Misschien dat je moeder het weet, maar van die psych zul je, als het een goede psych is, niks te horen krijgen, denk ik.
Idd. En waarom wil je niet met je vader erover praten?
(ik heb wel gelezen dat je dat nooit hebt gedaan en zo
wil houden, maar waarom?)

CoveredEyes 03-01-2004 12:26

Ik ben bang voor zijn reactie en we zwijgen het min of meer dood :o

Miracle 03-01-2004 12:31

zie je hem nog wel eens dan?
misschien een kans om duidelijk te maken wie je nu bent en dat je wilt weten over het hoe en waarom van vroeger.

Quiana 03-01-2004 12:33

Citaat:

CoveredEyes schreef op 03-01-2004 @ 13:26:
Ik ben bang voor zijn reactie en we zwijgen het min of meer dood :o
En hoe denk je dat zijn reactie is als hij erachter komt
dat je het achter z'n rug 'onderzoekt'?

Je weet nooit zeker hoe hij reageert.. Hoe zou hij volgens
jou reageren? En ik denk dat als je probeert te vertellen
waarom je het vraagt ed, hij iig beter zal reageren dan als hij erachter komt dat je loopt te snuffelen zonder zijn medeweten.

Als hij het niet wil vertellen, vind ik overigens dat het zijn
goedrecht is, en dat je dan niet echt het recht heb tegen
zijn wil in door te zoeken. Maar goed. Dat is mijn mening.

Leonoor 03-01-2004 12:36

Ik ben het (zoals altijd?) met Quiana eens. ;) :)

CoveredEyes 03-01-2004 12:38

Ik zie hem nog wel eens, maar niet zo vaak meer en misschien hebben jullie gelijk en moet ik het hem gewoon vragen, erover beginnen...Achter zijn rug om is ook niet eerlijk...

Ik weet echt niet hoe hij gaat reageren, hij wordt niet boos, dat weet ik zeker, maar ik denk dat hij er wel van schrikt, dat ik het wil weten...

Ik weet waarom hij depressief werd, maar ik wil weten of er nog meer redenen waren, of dat dat het is en er niet meer is...

Ik hoop dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta om het volgende keer te sprake te brengen...

Bedankt iig...

Leonoor 03-01-2004 12:40

Succes iig.

Miracle 03-01-2004 12:41

Hoop dat het lukt!

Ik denk dat je vader ook wel zal begrijpen dat jij het wilt weten, misschien verwacht hij die vraag wel.

Succes!

CoveredEyes 03-01-2004 12:43

Dankjewel :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.