![]() |
[Foto] -- [ Een toost voor het nieuwe jaar]
Hoi... hier dus een macro/still van een wijnglas met een drankje... klinkt simpel inderdaad, maar had moeite om een goede hoek enz te vinden. Ben er wel tevreden mee... de details van het glas zijn heel goed te zien. Ik ga jullie verder een lang lul verhaal besparen en ik post de foto's maar. Er zijn twee versies... ik wil graag horden welke jullie de beste vinden. Ik hoor hier veel verschillende meningen over en das wel leuk... :). Er zit een link bij de foto... die link je door naar een versie met een grotere resolutie.
Foto 1: Klik voor grote resolutie http://home.hetnet.nl/~whiteeagleonl...s/95_klein.jpg Foto 2: Klik voor grote resolutie http://home.hetnet.nl/~whiteeagleonl...s/96_klein.jpg Welke vinden jullie dus beter? Licht rood of donker rood :). Enjoy.... |
Mooi hoor! Deze foto's zouden zo in een of ander kooktijdschrift kunnen staan! (y)
Ik vind de donkere persoonlijk mooier, maar de licht rode is feestelijker! |
vind ze heel mooi, eerste is net iets mooier
|
Ik vind die donkere mooier, vooral omdat de kleur daar mooi overloopt (onderin nog een beetje licht). Maar ze zijn beide tof (y).
|
sluit me er bij aan... vooral omdat de onderste een beetje te rosé is voor rode wijn, maar een beetje te rood voor rosé... conclusie... limonade... ;)
Verder: Prima (Y) |
Strak kleurgebruik, mooi in beeld gebracht.
Mijn voorkeur gaat uit naar de donkere. Hoewel de lichte wat kleurrijker is, straalt de donkere meer stijl uit. |
Prachtig. De donkere is idd mooier.
|
bovenste vind ik beter, want in onderste lijken de karteltjes precies in het midden onder het glas onscherp
en je ziet (met een beetje moeite doen) die pixels in de wijn. verder wel goed gedaan, ik heb alleen weinig met dit soort fotos... |
Citaat:
Nog bedankt allemaal... :) |
wat heb je al achtergrond gebruikt?
|
Super! Ik hou van dit soort foto's! De donkere vind ik het mooiste.
Wat ik overigens mooier had gevonden: een lichte kleur drank (echte sjampanje) i.p.v een donkere, dat vind ik beter bij de lichte kleuren van het glas en achtergrond passen! |
ik had geen champagne ofzo.. dus moest het hier maar mee doen :).
@ JUH: Ik heb mn witte sheet voor achtergrond gebruikt. Zn groot postergeval. |
De donkere.. Kan je het niet fotoshoppen zodat er net iets meer kleuroverloop inzit? Dan zou het helemaal prachtig zijn :)
|
nice work!
Denk alleen wel aan de schaduw; als je een witte plastic zak voor je lamp houdt krijg je t effect dat t licht zachter wordt en daardoor schaduwarmer.. |
mooi!
2e vind ik mooier, spreekt meer |
de 1e.....ja, zeker weten de donkere
|
hehe mooi (y)
waarmee gefotografeerd, en wat voor achtergrond ? |
mooie glazen ook!
|
Citaat:
Citaat:
|
hehe... ja... en ik heb een Canon G3 hier voor gebruikt.
Nog bedankt allemaal. :).. |
licht rode is mooierder!!! :o
|
Ik vind ze allebei erg mooi, toch vind ik de lichte net iets mooier dan de donkere, hoewel ik daar nu alweer over twijfel :p
|
hmja een glas wijn.
waarom heb je voor die inkadering gekozen? |
De 1e foto vind ik het mooist, omdat je daar onderin het glas de kleur een beetje van licht naar donkerder ziet gaan en dat heeft het 2e glas niet zo erg.
|
Citaat:
|
zeker niet lelijk
maar...... *denkt* |
ik vind de 1e het mooist. de donkere dus :)
maar ik vind het jammer dat je m van de bovenkant zo hebt afgesneden, dus dat er geen bovenkant van het glas is zegmaar. de foto eindigt nu zo ineens, maar dat is meer voor mijn gevoel misschien. |
Citaat:
En tis een wijnglas ja... goed gezien.... ^_^ Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
stom eigelijk he dat je met zo'n simpel dingetje toch een leuke foto kan make ;)
|
Licht rood..
|
1e is beter aangezien daar geen schaduw is bij poot van glas
maar ze zijn mooi miss kan je het rood iets lichter maken van de 1e foto? |
de 2de kleur spreekt mij persoonlijk meer aan qua kleur (ik vind helderrood een prachtige kleur) maar toch vind ik de eerste mooier. Niet alleen zie daar minder schaduw bij de poot, ook lijkt die het meest op echte wijn. Ik vind het jammer dat je geen echte wijn hebt gebruikt, denk dat dat mooier zou zijn geweest omdat wijn volgens mij helderder is. Een lichte drank zoals flashman voorstelt lijkt me helemaal niks omdat t dan een beetje flets word allemaal met een gelig drankje. Nu is het mooi helder wit met mooi kristal en een mooie heldere constrasterende kleur.
ik vind het overigens erg mooie fotos |
Citaat:
Wat betreft over de drank zelf... daar heb je gelijk in. Als ik een heldere drank had gebruikt was het waarschijnlijk nog beter geweest. Maar ja... zo perfect ben ik zelf ook niet. :). Ik zal het echter wel onthouden voor dergelijke shots in de toekomst :). |
érg mooi!
die donkere vind ik ook iets mooier ja |
Toch wel merkwaardig...... Op nederlandstalig fora vinden de meeste mensen de donkere mooier. Echter... wanneer ik kom op fora en communities wereldwijd... daar vind men de lichtere mooier.
Is dit toevallig? Ik weet het niet, maar valt me gewoon op :). |
Mooi :) Ik vind de tweede mooier.
|
wauw, das relaxxx (Y) :)
ik vind ze allebei heel mooi gemaakt, maar als ik moet kiezen, kies ik voor de 2de :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |