![]() |
Wat bedoel jij met volgende week woensdag?
Als jij op bijv. donderdag 't hebt over volgende week woensdag, heb je het dan over de woensdag die de volgende week komt, dus de eerstvolgende woensdag, of de woensdag daarop?
Ik vroeg het me af omdat ik daar nog wel ns misverstanden mee krijg, omdat ik daarmee dus de eerstvolgende, en de ander de komende woensdag bedoelt. :confused: |
aanstaande woensdag is de eerstkomende, en volgende week woensdag de woensdag daarna
dacht ik |
als ik het op donderdag over volgende week woensdag heb, dan heb ik het over de eerstvolgende woensdag. omdat die woensdag in de volgende week valt..
|
o ja, met aanstaande woensdag bedoel ik dan dus ook diezelfde dag.
|
Met volgende week woensdag bedoel ik volgende
week woensdag in de zin van; de aanstaande woensdag. Als ik op donderdag in week 2 zeg; 'volgende week woensdag ga ik schaatsen, dan is de volgende week week 3 lijkt mij. Zou eigenlijk geen verwarring over moeten ontstaan.. :s Om verwarring te voorkomen probeer ik meestal aanstaande te gebruiken, als ik er aan denk. :) |
Citaat:
|
Om misverstanden te voorkomen kan je altijd het beste gewoon een datum noemen wanneer je het hebt ovet toekomstige dagen. Verder heb ik het altijd over de eerstevolgende dag, maar daar zijn nog nooit misverstanden over ontstaan.
|
als 't dinsdag is: eerst naar volgende week (mijn week begint bij maandag) en dan de woensdag. In dit geval de 2e woensdag die komt dus.
als 't donderdag is: eerst naar volgende week (maandag dus) en dan de woensdag. In dit geval de 1e woensdag die komt dus. als 't maar volgende week is. |
Met volgende week woensdag zou ik bedoelen niet aankomende (wat jij dus wel bedoeld, de eerste woensdag na de donderdag is een week verder) Maar ik bedoel dan die erna, dus over bijna 2 weken.
Anders is het gewoon aankomende woensdag in plaats van volgende week woensdag. |
Volgende week is gewoon een week verder, da's nogal wiedes. Als het nu donderdag is, is volgende week zondag gewoon aanstaande zondag dus... :o
|
Citaat:
|
tis heel verwarrend om dit allemaal te lezen
|
met volgende week woensdag bedoel ik niet komende woensdag, maar de woensdag daarop.
|
aanstaande woensdag is de eerstkomende, en volgende week woensdag de woensdag daarna
|
De woensdag van de week die volgt op de week waarin we bezig zijn, meestal. Dat is soms aanstaande woensdag (op woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag) en soms niet aanstaande woensdag maar die daarop (op maandag en dinsdag)
Ik gebruik dus nooit de term 'volgende week woensdag', want iedereen begrijpt me altijd verkeerd. |
Citaat:
|
hehe! toevallig had ik het hier laatst nog over. ik zeg volgende week woensdag als het over de woensdag die in de volgende week is gaat. soms is dus aanstaande woensdag dezelfde dag als volgende week woensdag :)
volgende week donderdag, echter, da's een heel ander verhaal :p |
Citaat:
|
Ik gebruik deze week als het van maandag-zondag is en als het daarna komt volgende week. Op donderdag zeggen "volgende week woensdag" versta ik dus onder de komende woensdag omdat de week bij zondag ophoudt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En dat snap ik niet. Zaterdag en zondag zijn het weekend. week-end. Week - einde. Als zondag het week-einde is, dan is het dus niet het begin van de week.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar veel mensen zien het als de eerste dag van de week. |
ik snap er nix meer van...
Meestal wordt er bij mij wel doorgevraagd welke dag ik nou bedoel, dat is makkelijk want ik ben nooit zo duidelijk:D |
Confusing.
Als het donderdag is en ik zeg 'volgende week woensdag heb ik vrij' dan bedoel ik de eerstvolgende woensdag. Ik dacht dat iedereen dat zo bedoelde? Maar goed, ik zeg bijna altijd de datum er bij voor de zekerheid. :) En de week begint voor mij ook gewoon op maandag.. |
Citaat:
als de leraar op woensdag een proefwerk opgeeft voor volgende week dinsdag, denk ik dat het de dinsdag na aanstaande dinsdag is, maar al mijn klasgenoten zeggen dat het de aanstaande dinsdag dan is :/ zal wel komen omdat ik uit het westen kom, en nu in het zuiden woon :p |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik probeer iemand te vinden die het voor mij goed verwoord heeft maar dat lukt niet :p
Als het dinsdag is: niet de aankomende maar die daarna Als het donderdag is: Aankomende. Dat is dus wel in een nieuwe week. |
Citaat:
|
volgende week woensdag is gewoon de eerstvolgende woensdag, tenzij het al zondag is (geweest).
|
Op zondag is de week voorbij en op maandag begint een nieuwe week. Als ik het dus donderdag over de woensdag erna heb, bedoel ik dan dus volgende week woensdag.
|
Citaat:
|
Het is donderdag, iemand zegt 'volgende week woensdag' dan denk ik dat die persoon de aankomende woensdag komt (want dat is de week erna immers).
Het is donderdag, iemand zegt 'woensdag over een week' dan denk ik dat die persoon bedoelt; eerst aankomende woensdag en dan een week later. Zelf zeg ik liever 'aankomende woensdag' of 'niet aankomende woensdag, maar die daarna' duidelijker :P |
Dan bedoel ik de volgende woesndag, je zegt VOLGENDE WEEK komma Woensdag
|
neeh , dan bedoel je de woensdag na die week ,
DOH! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |