![]() |
Plofke
Ik heb nu via photoshop een website gemaakt en met slices knopjes gemaakt.
Ik heb deze knopjes nu laten verwijzen naar _blank maar ik wil ze in de content laden? Heb met slices een gebied _contentgemaakt en in de layer heet hij ook zo maar het werkt niet ... Hoe krijg ik dat voor elkaar??? |
Euh....met photoshop een site?
|
dat moet je in de html-code veranderen, ik weet niet of photoshop dat kan (neem aan van niet eigenlijk)
Dan moet je met frames werken en zorgen dat het content frame "_content" heet en de knopjes in een ander frame neerzetten... als je niet weet hoe dat moet moet je dat maar 's ergens opzoeken ofzo ;) (is niet echt topic voor artistiek) als iemand weet of en hoe 't wel met photoshop kan, is dat natuurlijk nog handiger |
Hehe, nee, met Photoshop een website maken is niet mogelijk. Het designen natuurlijk wel, en het slicen ook, maar om het werkende te krijgen zul je het inderdaad om moeten zetten in html. ;)
|
ah schattig.. :D
maar crosspost. (S&M) http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=710866 en wat dacht je van http://www.w3schools.com/html/default.asp ;) |
Ha ha jah sorry voor crossposting ... uit het grote MegaN schandaal had ik kunnen weten dat de speurders van de Vries en co erachter zouden komen geeft niets ... ik had het idee dat jullie dit wel wisten.
En in Photoshop een complete site maken is weldegelijk mogelijk. Zie hier: klikje Maar ik denk niet dat ik hier verder geholpen kan worden... Misschien weet Captain het wel ??? |
UHmm dat is geen site....dat is een jpg, een plaatje.
En nog een overdreven grote ook, 450 kb voor een index :s Voor een site heb je toch echt iets van dreamweaver nodig. Maar als je zoiets hebt is het heel simpel, je maakt verschillende pages met ieder dezelfde achtergrond, content zet je gewoon in layers en voor links maak je selectiekaders om de buttons. |
Citaat:
Het verhaaltje wat je daarna verteld kan ik even niet volgen :bloos: Heb wel ervaring met DW |
Citaat:
Als je ervaring hebt met DW zou ik dat er maar gauw bijpakken. |
Je zult ook echt een tabel of frame moeten gebruiken voor de inhoud (tekst). Tekst als .jpg is natuurlijk alles behalve praktisch.
Layout maken met photoshop is natuurlijk mogelijk, maar daarna zul je met HTML aan de slag moeten (of een WYSIWYG editor). Het probleem wat je met de knopjes hebt kom je dan vanzelf weer tegen. Je verwijst ze gewoon naar het frame of de tabel met de tekst. Zijn veel goede HTML tutorials op het web te vinden en als je al ervaring hebt met DW kun je het daar natuurlijk mee doen. Succes! BTW als je het plaatje (de layout) compressed duurt het laden een stuk minder lang. En aangezien dit ARTistiek is, mag ik ook even opmerken dat ik het kleurgebruik vreselijk vind? :o Het contrast is echt te groot, dat kan soms leuk zijn, maar in dit geval werkt het echt niet. Het resultaat is veel te schreeuwerig en die felle kleur groen is niet echt prettig om naar te kijken. |
misschien even ergens een HTML cursus volgen?
hier bijvoorbeeld daar heb ik mijn html geleerd, het wordt er duidelijk uitgelegd en je snapt het meteen.. ik in elk geval wel :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |