Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Rex (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=710966)

Balance 03-01-2004 19:50

Rex

Weet iemand waar ik kan zien of een productie van Nederlandse afkomst is of niet?

Het gaat mij om de musical Rex, enkele jaren terug opgevoerd in diverse kleine theaters. Het is een musical van Joop vd Ende, maar ik zou graag willen weten of het een originele Nederlandse Musical is of dat ie oorspronkelijk ergens anders vandaan komt.
En het liefst dan ook hoe ie heet..

Iemand die mij hiermee kan helpen? :)

Chloe Siere 04-01-2004 12:18

komen niet zo ongeveer alle musicals uit andere landen? (voornamelijk disney, broadway, londen)
en volgens mij houden ze ook bijna altijd dezelfde namen.
ik heb verder geen idee, heb ook nog nooit van die musical gehoord.

Balance 04-01-2004 12:44

veel musicals komen idd uit het buitenland, maar volgens mij niet helemaal allemaal (bijvoorbeeld de 3 Musketiers).

Rex was een kleine musical die in kleine theaters en schouwburgen speelde. Er zaten wel grote namen in, zoals Ryan van den Akker, Maaike Widdershoven (die nam het over van Ryan), Rob Pelzer, Wim van Driessche, Doris Baaten enz.
Helaas speelde de musical maar iets van een jaar en is er geen cd van gemaakt. Dat laatste is echt super zonde, aangezien ik het na Aida de mooiste musical vind waar ik ooit ben geweest.
Bijna iedere bezoekers was dan ook super enthousiast over de musical en zeker over de mooie liedjes.

Maar goed, ik dacht: als het een buitenlandse musical is, dan wil ik kijken of d'r soms wel een buitenlandse cd van bestaat. Ik heb wel een (illegale) live-opname, maar die is van dermate slechte kwaliteit, dat je het erg slecht verstaat :(

En op google kom je eerst tig sites tegen van merken die Rex heten (T-rex) of kommisaris Rex :s

feline 05-01-2004 13:26

Ik zal eens kijken of ik dat boekje hier heb... Een vriendin van mij kent Ryan van den Akker persoonlijk dus we hadden vrijkaartjes gekregen. Ik vond het ook een hele mooie musical. (y)

*gevonden*

Joop van den Ende zegt dat het een nieuwe (nederlandse) productie is.

Balance 05-01-2004 15:07

Citaat:

feline schreef op 05-01-2004 @ 14:26:
Ik zal eens kijken of ik dat boekje hier heb... Een vriendin van mij kent Ryan van den Akker persoonlijk dus we hadden vrijkaartjes gekregen. Ik vond het ook een hele mooie musical. (y)

*gevonden*

Joop van den Ende zegt dat het een nieuwe (nederlandse) productie is.

jammer :(
dan is d'r dus geen buitenlandse muziek van :(
maar hij is/was idd super mooi!

Lucky Duck 08-01-2004 18:20

Geschreven door Koen en Ad van Dijk, dus 100% Nederlands.

Ik heb echter wel mogelijk een cd van goeie kwaliteit voor je :) (En in ieder geval het nummer Blind als mp3, maar dat heb je vast al ;))

Seven of Wands 08-01-2004 20:15

Citaat:

Lucky Duck schreef op 08-01-2004 @ 19:20:
(En in ieder geval het nummer Blind als mp3, maar dat heb je vast al ;))
hmmm, daar ben ik eigenlijk wel in geïnteresserd....

still-love-you 08-01-2004 20:25

die van die twee meisjes van 'Zaai', ik dacht dat ze pien en bianca heten, wat een supershow! De nieuwste was laatst op tv, geweldig gewoon, zij zijn echt goed!!! (y)

Balance 09-01-2004 15:04

Citaat:

Lucky Duck schreef op 08-01-2004 @ 19:20:
Ik heb echter wel mogelijk een cd van goeie kwaliteit voor je :) (En in ieder geval het nummer Blind als mp3, maar dat heb je vast al ;))
uhm.. wat is goede kwaliteit?
ik heb dus ooit al zo'n cd van iemand gekocht die zei ook dat het 'goede kwaliteit' was, maar dat viel vies tegen. Ook ooit een videoband (van een andere musical dan) gekocht viavia, maar ook die bleek een stuk slechter dan werd gezegd. :s
(en blind heb ik idd al, die staat ook op 'het beste van de nederlandse musical')

maar dus ik koop niet meer zomaar dingen van anderen. Zou je een beetje kunnen beschrijven wat voor kwaliteit het is oid?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.