![]() |
Quark en transparante afbeeldingen
ik zit met het volgende; ik wil ff n flyertje in Quark maken...dus allereerst n simpel achtergrondje gemaakt in Quark mbv midden lineair kleurverloop.., daarna een paar texten geplaatst...waarna ik een afbeelding in het midden wil plaatsen, door n TIFF afbeelding te importeren die transparant is. wanneer ik dan de Omloop dan op Autoweergave zet, om de transparante delen ook daadwerkelijk transparant te maken...dan krijg ik n klein wit randje om de afbeelding te zien. niet erg mooi dus :s hoe krijg ik dit weg? en wat is de oorzaak hiervan??
|
Zit dat witte randje in je TIFF, of op het illustratiekader?
En hou in gedachte dat Quark alleen voorvertoning heeft, hè. :) |
Citaat:
ik heb ff n zipfile gemaakt met 2 quark documentjes; emergency.qxd <-- dit is dus degene met dat kloterandje emerg2.qxd <-- zo zou het moeten zijn download hier misschien dat je ff zou kunnen kijken? ;) alvast bedankt |
en wat bedoel je precies met voorvertoning? je ziet het toch zoals het uiteindelijk moet worden..of niet?
|
niemand..?
|
witte randje kan weg zijn als je het uitprint..Als je bij die zip je afbeeldingen erbij doet kunnen we hem ff proberen te bewerken en goed voor je maken ofzo..
Iedergeval ik zou je afbeelding in photoshop met het pennetje overtrekken dan naar pad (paths) gaan en 2 keer op je werkpad klikken, je pad een naam geven, dan naar opties nog steeds in het pad venster (zwarte pijltje is optieknop) en dan clippingpad aan klikken je pad selecteren en 0,5 invullen. Je afbeelding opslaan als eps document en weer ophalen in quark xpress, nu krijg je precies wat je wilt hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53. |