![]() |
Uitspraak van nicknames en misverstanden
Ja, daar moest ik aan denken door het topic associatie bij nicknames, ja. Ik kwam er bijvoorbeeld onlangs achter dat mijn vriend Chimera uitspreekt als Kiemmerah, terwijl ik het uitspreek als Sjiemeeraa (ja, en hoe moet het eigenlijk? Volgens mij doen we t allebei fout namelijk).
Toen Quiana nog Betamethason heette las ik dat in het begin altijd als Betatameson. Jullie nog dat soort dingen?:) |
tja, je kunt Chimera op z'n Grieks, Engels, Nederlands uitspreken (ik gok dat Chimera zelf Engels denkt/doet/wil?).
hm, ff denken. alleen bij Semyaz weet ik niet zo goed wat voor uitspraak daar bij zou moeten horen. verder praat ik irl niet echt regelmatig over scholieren.com ofzo :p |
Vele mensen zeggen bij mij " apoooomus" maar je moet het uitspreken als "apo mes"
|
'uitspreken' hoeft niet letterlijk bij spreken te zijn, maar kan ook bijvoorbeeld hoe je het hoort in je hoofd als je t leest :)
|
true, but still, daar krijg je geen misverstanden door, tenzij je schizo bent en je alter ego het anders 'uitspreekt' :p
|
Wie heet er nou weer Enlightenment. :| :p
Ik heb er al teveel andere dingen van gemaakt. Oja ik weet nog wel dat iemand Hermione ging bannen maar ik dr even later nog zag posten.. Hadden ze Hermoine gebanned :D |
Ik las in het begin 'iamcj' altijd als YMCA (zeg maar hoe je dat uitspreekt, van het liedje).
Tot ik las dat de vriend van Leonoor CJ heet en ik besefte dat mijn kennis van het Engelse alfabet bar slecht is :o:D |
Citaat:
|
Citaat:
nee niet jij lieke, ik vind het gewoon een goeie grap :D (y) |
oh ja, ik weet nooit zo goed hoe je Quiana nou uitspreekt.. is dat gewoon: kiejana?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sookie dacht ik altijd dat het als sookie moest worden uitgesproken, maar het is meer ' zoekie ' :)
Chimera -> Sjie-meer-a Quiana -> Kie-ja-na Monica -> Moo-nie-ka, maar kan ook Monnika zijn zeg maar :p |
L1 ------> Leen
|
*doet poging*
Sah-raaah Brezzhuuurhrs *spuugt tegen monitor* Mijn nickname spreek je gewoon uit als 'noedels' (en geen 'nood les' voor de bijdehanten onder ons :nono: ) |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=670011 |
Citaat:
Ik lees iedereen z'n nickname verkeerd en om eerlijk e zijn ben ik nooit van plan mijn uitspraak van de nick aan te passen aan die van de drager. Mijn naam spreek je dan ook uit zoals je dat zelf het leukst vindt (liever niet in het engels want ik hou daar niet zo van. Maar als jij dat wilt... Waarom niet?) |
iamcj las ik altijd als jamsj. :o Totdat ik idd ergens las
dat hij CJ heet, en dat duurde best lang. :D Chimera -> Sjiemeera Quiana -> Kwie-ja-na. Op de één of andere manier maak ik van de Q altijd een Kw. :o Ik vernederlands de meeste namen, behalve als overduidelijk is dat het Engels is oid. :) |
Citaat:
|
sarahbressers las ik altijd als Sasserbes :bloos: :D
Van sommige heb ik echt geen idee hoe ik ze uitspreek, meestal zie ik al aan de ava wie het is. |
Chimera spreek je uit als kai-meeraa.
Het komt uit mission impossible 2 geloof ik :) |
Citaat:
|
Ik lees toch altijd te snel, dus dat gaat ook niet altijd goed. :D
|
Citaat:
De Chimaera is een mythologisch monster. |
zolang mijn naam maar duidelijk is :)
|
Mjah, en hoe had men mijn naam uit willen spreken? :)
|
Beaugie en niet Boekie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het duurde bij communiceerbeer een tijdje voordat ik doorhad wat er stond, ik weet niet wat ik dacht dat er stond trouwens, iets met communibeheer of communiceerbeheer...verder let ik er niet zo op.
|
iamcj dringt dus bij mij nu pas door :bloos: :bloos:
en mijn nick is dus niet zoiets als alo' pia! de klemtoon ligt op de 'lo', niet op 'pia' en boogie, ik spreek het niet uit als beaugie, maar ook niet als boekie, ik spreek het uit als boegie (niet me een gewone g maar met een "gh", zoals in Go :bloos: ) en dat krijg ik er echt niet uit *probeert* |
Citaat:
In beginsel is het in ieder geval niet zo bedoeld. Citaat:
|
Ik sprak Chimera altijd uit als: Giemeeraa (Harde G)...op zijn Nederlands/Grieks dus...niet echt over nagedacht verder, maar ik neem aan dat dit de correcte uitspraak is? Immers die Engelsen die deze naam later waar dan ook voor hebben gebruikt, kunnen nooit die harde G hebben uitgesproken.
|
Citaat:
nou ja, ik blijf het wel gewoon anders uitspreken, dan mag je d'r blijven staan.. |
communiceerbeer denk ik altijd aan communiceerbeheer, zo spreek ik het voor mezelf dan ook uit...
|
Mijn nickname vinden velen ook moeilijk. :nono:
Citaat:
Zo ongeveer :) Op z'n Engels in elk geval :) Dus niet Metselaar of Medusa of Metsuluh of whatever!!! :nono: |
Citaat:
Citaat:
Jouw naam is ook gewoon moeilijk. :p Ik zei altijd Methusaleh. :p |
Negrotiator dat is nou ok al zo'n rotnaam om uit te spreken........
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens spreek ik mn eigen nick ook verschillend uit. Als heavenly, dus gewoon op z'n Engels, of duidelijk de -i-, heavinly. Niet dat er een duidelijk verschil is, maar dat doet er niet toe. :p |
Citaat:
De enige fout die ik ooit met jouw nick heb gemaakt, is 'm met een hoofdletter schrijven en da's niet vaak voorgekomen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
bluuw, min of meer
iig niet blow zoals al die verschrikkelijke nederlanders zeggen :o |
Citaat:
|
mijn naam in drie stappen
1. a = ah 2. r = r maar let wel zacht en kort 3. P = P langer dan de r korter dan de a ahrP dus niet aaarP |
Mijn naam spreek je uit als Moenmonkie, maar dat sprak voor zich :p
Eigenlijk maakt het ook niet zo veel uit, de meeste mensen (ik iig :o ) spreken forumnamen toch bijna nooit hardop uit. |
Mijn nick is behoorlijk simpel, gewoon sjajra-lei uitgesproken eigelijk
Citaat:
|
Ik werd soms nog wel eens aangesproken als riviereend, dat is echter snel afgezwakt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47. |