Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   ouders van vriendin gaan scheiden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=711346)

*carmen* 04-01-2004 09:43

ouders van vriendin gaan scheiden

HELP!
ik spreek nu net een vriendin, die verteld dat haar ouders gaan scheiden. Ze zijn wel vaker uit elkaar geweest, maar nu is het definitief! hoe kan ik haar helpen? EN dan zo goed mogelijk helpen???

Quiana 04-01-2004 09:48

Wat ik vanochtend ook al ergens gepost had, ik denk
dat je niet veel meer kan doen dan je vriendin steunen,
en haar laten merken er voor haar te zijn.

Praat met haar als ze daar de behoefte toe heeft,
hou een beetje rekening met haar, enz, ook dat
soort kleine dingetjes kunnen een ontzettende steun zijn. :)

Dreamerfly 04-01-2004 09:50

Citaat:

Quiana schreef op 04-01-2004 @ 10:48:
Wat ik vanochtend ook al ergens gepost had, ik denk
dat je niet veel meer kan doen dan je vriendin steunen,
en haar laten merken er voor haar te zijn.

Praat met haar als ze daar de behoefte toe heeft,
hou een beetje rekening met haar, enz, ook dat
soort kleine dingetjes kunnen een ontzettende steun zijn. :)

Sluit ik mij op aan.

Probeer te kijken naar waar ze behoefte aan heeft: Praatje/afleiding etc....

Gauloises 04-01-2004 09:51

Ga je niet opdringen :nono:

en luister verder gewoon naar wat ze te vertellen heeft :)

Maarten 04-01-2004 10:20

Idd, ik ben het met wat de rest heeft gezegd eens. Voor de rest kan je een keer wat leuks met haar doen zodat ze met haar gedachten ergens anders is.

Gothic 04-01-2004 10:41

Ze zal zich behoorlijk kut voelen en dat zal in haar gedrag te merken zijn... laat haar gewoon in haar waarde, laat haar zich lekker kut voelen en lullig doen, zo kun je er voor haar zijn en naar haar luisteren.

Verwacht trouwens niet dat zoiets naar een maand weer over is. Bij mij heeft het ongeveer 4 a 5 jaar geduurd voordat alles een beetje gewend was en ik me er niet meer elke dag rot over voelde...

*carmen* 04-01-2004 12:04

thanx voor de reacties, ik vind 't zo erg voor d'r. Het ergste vindt ze zelf dat er nooit iets goed gaat bij haar thuis, vroeger was haar moeder ernstig ziek.. nu zijn ze daar helemaal 'overheen' en nu dit!

AngelLena 04-01-2004 12:43

De ouders van mijn vriend gingen scheiden 1 maand nadat ze 25 jaar getrouwd waren en op de dag dat de vader 50 jaar werd. Dus ik heb zelf in die situatie gezeten ja.

Er is idd niet veel wat je echt kan doen. Laten merken dat je er voor haar bent, haar steunen en misschien hier en daar een beetje afleiden door haar mee te nemen naar een bioscoop oid.
Meer kan je niet doen.

Kadaver 04-01-2004 14:09

De ouders van een goede vriend van mij gingen ook scheiden...jammer genoeg zat ik dat moment in Amerika dus kon ik niet veel doen...en eigenlijk kun je ook niet veel doen...het enige wat je kan doen is er zijn als je vriend of vriendin behoefte heeft aan een gesprek (y)

DeuS 06-01-2004 03:41

Luisteren (als al vaker gezegd) is het toverwoord. Mijn ouders zijn ook gescheiden. Wat ik heb gemerkt is als er iemand is die gewoon naar je luistert, dat scheelt al de helft.
//edit//

het belangrijkste is: sta klaar voor je vriendin, zodat ze altijd iemand heeft om mee te praten

//edit//

Nuck 06-01-2004 14:22

De ouders van een vriendinnetje van mij zijn ook gescheiden...gewoon klaar staan voor haar en haar dat ook laten weten :).

Gothic 06-01-2004 14:33

Citaat:

Gothic schreef op 04-01-2004 @ 11:41:
Verwacht trouwens niet dat zoiets naar een maand weer over is.
Ik denk dat dit het belangrijkste is van alles. Dat er niet verwacht wordt dat het over is/gaat...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.