![]() |
Gezwicht
Ik huil de tranen
van mijn lachend gezicht, ik weet niet hoe of waardoor, maar ik ben ervoor gezwicht Het heeft me laten vallen alsof het voortbestemd aan mij voorbij zo even, zonder te leven is gegaan, 't mag niet bestaan En ik weet niet wat te doen nog zwakker nu dan toen, de kaars het boek, uitgelezen dichtgeklapt, gestopt te leven |
Hij leest heerlijk weg, erg mooi. De eerste keer kwam het einde mij een beetje ongepast over, maar daar had ik na nog een keer lezen geen last meer van. Goed gedaan :) .
|
Idd erg mooi!
|
Ik vind het een enigszins vaag, maar mooi lezend gedicht. De laatste strofe deed mij denken aan een vanitasstileven ;). 'Ik huil de tranen, van mijn lachend gezicht' is leuk gevonden; een aparte beschrijving, omdat het meestal net iets anders is. Verder vind ik het goed dat je niet vast hebt gehouden aan een (te) strak rijmschema; het komt lekker vrij en ongedwongen over op deze manier. Van de inhoud kan ik geen hoogte krijgen; ik snap wel wat er staat zeg maar, maar ik kan het niet helemaal plaatsen ;). Het gedicht wordt daardoor echter niet minder mooi; lees heerlijk door :)!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23. |