Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Pillen voor beter geheugen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=711698)

Boy 04-01-2004 15:37

Pillen voor beter geheugen?

Had zo es pillen gekocht voor beter geheugen, vlak voor m'n examen: Ginkogomax heette het, maar het duurde 2 weken voordat je verbetering ging merken :rolleyes: , voor niets genomen dus maar mijn vraag is nu of dat echt werkt, want daarna heb ik wel nog genomen maar nix meer gestudeert(vakantie)Nu zijn ze bijna op maar als niemand kan bevestigen dat ze werken koop ik er geen meer he ...

perseus 04-01-2004 15:46

Ik denk eigenlijk dat regelmatig (flink) leren en steeds weer de stof herhalen veel beter is voor je geheugen.
Tja, je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Andijvie 04-01-2004 15:55

Ik heb gehoord dat die pillen je alleen alerter maken, zodat je je dus beter kan concentreren en daardoor leer je dus beter... en daardoor onthoud je dus meer. Je kan net zo goed een energie drankje nemen of koffie, werkt ook.

DiaNNe>!!! 04-01-2004 16:37

heej! waar heb je die gekocht?!! lijkt me wel wat voor mij!!

Keyser Saus 04-01-2004 17:06

Offtopic: Dextro Energy werkt goed bij mij :d :o, echt waar hoor

Balance 04-01-2004 17:38

Citaat:

Keyser Saus schreef op 04-01-2004 @ 18:06:
Offtopic: Dextro Energy werkt goed bij mij :d :o, echt waar hoor
Druivensuiker :)
Werkt idd ook. Wat Andijvie zegt: je wordt d'r meer alert (alerter?) van.

A loved one 04-01-2004 17:50

Citaat:

Andijvie schreef op 04-01-2004 @ 16:55:
Ik heb gehoord dat die pillen je alleen alerter maken, zodat je je dus beter kan concentreren en daardoor leer je dus beter... en daardoor onthoud je dus meer.
Precies wat ik nodig heb (Y) Waar kan je die pillen ergens krijgen? Hoeveel kost dat? Zijn ze schadelijk?

EvilSmiley 04-01-2004 18:21

dexro energy, ja.
Pillen voor beter geheugen? Nee.

perseus 04-01-2004 19:27

Citaat:

A loved one schreef op 04-01-2004 @ 18:50:
Precies wat ik nodig heb (Y) Waar kan je die pillen ergens krijgen? Hoeveel kost dat? Zijn ze schadelijk?
Waarschijnlijk is dat soort pillen gewoon een mix van cafeïne en (druiven)suiker ofzo.

Andijvie 04-01-2004 19:43

Citaat:

perseus schreef op 04-01-2004 @ 20:27:
Waarschijnlijk is dat soort pillen gewoon een mix van cafeïne en (druiven)suiker ofzo.
Idd, gebruik gewoon dextro energy en cola, geeft ook succes :)

Sannetje 04-01-2004 20:35

Als je dan toch geld uit wilt geven voor pillen, koop dan visoliecapsules (of verse vette vis)

Reverend 05-01-2004 09:42

Van dextro e.d krijg ik alleen maar meer zin om mijn huiswerk van het bureau af te slaan, en iets actiefs te gaan doen :(

SuperSanne 05-01-2004 21:42

die pillen zorgen voor betere doorbloeding van de hersenen (zeggen ze). maar dit bereik je ook door tijdens het leren (en je toetsen als het mag, of wanneer je zeker weet dat niemand je ziet) op een kauwgompje te kauwen (echt waar!!!) :) (*kan echt geen tentamen meer maken zonder kauwgum :D *)

Moonshine 05-01-2004 21:44

Citaat:

SuperSanne schreef op 05-01-2004 @ 22:42:
die pillen zorgen voor betere doorbloeding van de hersenen (zeggen ze). maar dit bereik je ook door tijdens het leren (en je toetsen als het mag, of wanneer je zeker weet dat niemand je ziet) op een kauwgompje te kauwen (echt waar!!!) :) (*kan echt geen tentamen meer maken zonder kauwgum :D *)
Heb ook wel eens gehoord dat kauwgom iets van 10% meer hersenactiviteit tot gevolg heeft :o :confused:
Ontopic: die pillen lijken me helemaal niks. Doe het gewoon met druivensuiker ofzo, volgens mij heeft dat hetzelfde effect :o

WishfulDreaming 05-01-2004 21:45

Citaat:

SuperSanne schreef op 05-01-2004 @ 22:42:
Als die kauwgum echt zou werken, zou het nog niet helpen tijdens een tentamen aangezien je dan niet meer leert, maar moet presteren. :p

Maar het werkt niet, hoor.

SuperSanne 05-01-2004 21:49

Citaat:

Moonshine schreef op 05-01-2004 @ 22:44:
Heb ook wel eens gehoord dat kauwgom iets van 10% meer hersenactiviteit tot gevolg heeft :o :confused:
Ontopic: die pillen lijken me helemaal niks. Doe het gewoon met druivensuiker ofzo, volgens mij heeft dat hetzelfde effect :o

ik geloof dat die pillen de bloedvaten soepeler maken waardoor de doorbloeding beter word. Maar ja... dat zeggen ze alleen. dat van die 10 procent klopt, door het kauwen stijgt er meer bloed naar je hoofd :) . Overigens kun je beter geen dextro eten vlak voor je examen. Al die suiker heeft een slechte invloed in je concentratie omdat je lichaam niet weet wat het met die plotselinge enegrieboost aanmoet. Alleen handig als je intensief sprot en zelfs dan overbodig. Goed eten is beter. bruine boterhammen, iets van fruit en als het kan iets van melk (als we dan toch gezond bezig zijn... :p ). Alleen niet vlak van tevoren, want om zo'n zware maaltijd te verwerken, word er bloed naar de maag getrokken (terwijl die eigenlijk voor je hersenen bedoeld was).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.