Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Orientatiejaar Landmacht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=711977)

MuayThaiFight 04-01-2004 19:37

Orientatiejaar Landmacht

Wie doet of gaat het Orientatie jaar doen v/d landmacht ik ben benieuwd wat je er allemaal te wachten staat in dat jaar.. Ik ga na de zomervak het orientatie jaar volgen in Hengelo.
Zelf wou ik al meteen het leger in want dan kan je de AMO volgen op de basis zelf.. maar de mensen bij de banenwinkel hadden mij dat afgeraden omdat ik nog niet precies wist wat ik eigelijk wou binnen de landmacht zelf..

Dus Zijn er nog meer mensen van plan die opleiding te volgen of al hebben gedaan?? en zo ja.. wat deed je zoal in dat jaar?
En eventueel ook nog mensen die toevallig ook naar Hengelo gaan *ROC*??

FulltimePsycho 08-01-2004 20:22

Ik heb het zelf niet gedaan, maar een kennis van me wel.
Je kunt het jaar wel doen en ik heb gehoord dat het een erg leuk jaar is.
Maar ze nemen (bijna) niemand meer aan bij de landmacht. De volledige klas van mijn kennis werd afgekeurd, sommige mensen op 1 milimeter lengte, omdat ze 's avonds gemeten waren, terwijl hij 's ochtends lang genoeg zou zijn geweest.
Dus verwacht niet te hard dat je daarna de landmacht in kunt

MuayThaiFight 08-01-2004 21:04

neej dat weet ik maar ze nemen eerder vrouwen aan dan de mannen want ze willen meer vrouwen in het leger.. maar naar dat jaar zie ik het wel of ik er wel in terecht kom ja of nee.. :)

azaziël 09-01-2004 18:30

ik kan je miv februari wel meer vertellen over de KMS, ik ben gister aangenomen nl, en moet 9 februari melden.

Marsel 09-01-2004 21:00

Ik heb het idee dat het orientatie jaar meer voor de vmbo leerlingen is om ze een jaartje bezig te houden, en hopelijk te interreseren voor de landmacht.
Als je site's ziet van jongens die er op zitten gaat het eigenlijk nergens over.
Ik zelf wil opzich ook graag tijdje proeven van het leger, alleen ik zie mezelf niet als 19 jarige vwo-er tussen de 16-jarige vmbo-ertjes lopen. En meteen 2,5 jaar vind ik dan weer te lang om daarna nog eens een serieuze studie te gaan doen.

Rabbi Daniel 09-01-2004 21:20

Citaat:

Marsel schreef op 09-01-2004 @ 22:00:
Ik heb het idee dat het orientatie jaar meer voor de vmbo leerlingen is om ze een jaartje bezig te houden, en hopelijk te interreseren voor de landmacht.
Als je site's ziet van jongens die er op zitten gaat het eigenlijk nergens over.
Ik zelf wil opzich ook graag tijdje proeven van het leger, alleen ik zie mezelf niet als 19 jarige vwo-er tussen de 16-jarige vmbo-ertjes lopen. En meteen 2,5 jaar vind ik dan weer te lang om daarna nog eens een serieuze studie te gaan doen.

Je kan ook officier worden.

Proeftijd van 6 maanden voordat je er definitief aan vast zit, althans, zo is het bij het KIM (marine).

MuayThaiFight 09-01-2004 21:27

ja je kan ook eerst de AMO volgen die is 4 maanden en dat is vanaf 17 jaar.. ik weet alleen niet of je daar al meteen ook voor vast blijft.Dat volg je gewoon op de kazerne,maar ik snap wel dat je als 19 jarige niet tussen die 16 jarige wilt zitten.alhoewel er vast wel meerdere van jou leeftijd die opleiding volgen maar toch..

azaziël 10-01-2004 14:20

Citaat:

MuayThaiFight schreef op 09-01-2004 @ 22:27:
ja je kan ook eerst de AMO volgen die is 4 maanden en dat is vanaf 17 jaar.. ik weet alleen niet of je daar al meteen ook voor vast blijft.Dat volg je gewoon op de kazerne,maar ik snap wel dat je als 19 jarige niet tussen die 16 jarige wilt zitten.alhoewel er vast wel meerdere van jou leeftijd die opleiding volgen maar toch..
de AMO is in beginsel 3 maanden, en hoewel de eerst 6 maanden, zoals Fleet al zegt min of meer vrijblijvend zijn is dat natuurlijk een loos beginsel om in te stappen om de simpele reden dat dit (hoogstwaarschijnlijk) bij de keuringen al aan het licht komen...
Bij het starten van je sollicitatie proces en gedurende dat proces zul je ook verplicht open dagen e.d. moeten bezoeken om een beeld te krijgen van het hele defensie gebeuren.

Mochten er vragen zijn, kun je ze altijd stellen natuurlijk

Fortune Faded 16-03-2004 21:34

Citaat:

De volledige klas van mijn kennis werd afgekeurd, sommige mensen op 1 milimeter lengte, omdat ze 's avonds gemeten waren, terwijl hij 's ochtends lang genoeg zou zijn geweest.
[/B]
:confused: :confused: :confused: ?

Psychedelic 16-03-2004 21:50

Er zijn bij de landmacht dacht ik alleen nog vacatures open bij de commando troepen en de luchtmobiele brigade. Je hebt dus maar weinig keuze.

azaziël 17-03-2004 11:28

Citaat:

Psychedelic schreef op 16-03-2004 @ 22:50:
Er zijn bij de landmacht dacht ik alleen nog vacatures open bij de commando troepen en de luchtmobiele brigade. Je hebt dus maar weinig keuze.
KMS staat ook open wegens een chronisch tekort aan onder officieren..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.