![]() |
Twee monden als een roze zon. [illusie]
Jouw ogen kruisen mijne
Ik licht weer op, Ga op mijn tenen staan En kijk je aan Je blik is meer dan woorden Wij weten samen Dat we samen zijn Het is ons tegen de wereld, Een geheim. Je lacht me toe en pakt mijn heup, We zoenen Twee monden als een roze zon, En je vervliegt in rook, Twee voetafdrukken Waar je stond. En ook Een uitgebrande sigaret. Ik zucht En doe het licht uit. Ik ga naar bed. |
Mooi, het heeft een beetje dezelfde gevoelige tint als je vorige gedicht, Leuk, Orgineel!.
Tipje: Het is iets kleins, maar ik zou de komma weghalen in de 2e regel, de hoofdletter zegt genoeg. En na de 4e regel zou ik een ";" teken plaatsen.(al kan zonder ook). Je mooie simpele, bijzondere woordgebruik spreekt mij aan. (b.v. Twee monden als een roze zon) Goed einde. |
Die tips van dreamerfly ben ik het mee eens, en ik zou een komma in plaats van een punt aan het eind van de eennalaatste regel mooier vinden, maar verder vind ik hem perfect, je roept een goeie sfeer op en de rijm maakt het helemaal af. Erg sterk geschreven (y) .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |