Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Waar gaat het heen met 't respect op de wereld? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=71202)

Rhinus 27-04-2002 23:17

Waar gaat het heen met 't respect op de wereld?

Iemand gaat dood en er worden lage niet onderbouwde 'grappen' over gemaakt. Hoe komt 't dat 'niemand' meer nadenkt over ander mans gevoelens? Waarom houden we geen rekening meer met elkaar? Waarom verliezen we [vooral 'de jeugd] 't respect voor de mede mens?

Kirk22 28-04-2002 00:08

Citaat:

Rhinus schreef:
Iemand gaat dood en er worden lage niet onderbouwde 'grappen' over gemaakt. Hoe komt 't dat 'niemand' meer nadenkt over ander mans gevoelens? Waarom houden we geen rekening meer met elkaar? Waarom verliezen we [vooral 'de jeugd] 't respect voor de mede mens?
doordat we al genoeg ellende zien er er dus niet meer van opkijken.

Lethalis 28-04-2002 08:24

Algehele decadentie van sociale normen en waarden in onze maatschappij.

Uhmpra 28-04-2002 10:43

Citaat:

******** schreef:
Algehele decadentie van sociale normen en waarden in onze maatschappij.
zou kunnen, maar die begint dan wel bij de mensen die het op dat moment voor het zeggen hebben in de maatschappij, dus de 'ouderen', en manifesteert zich dan weer het duidelijkst in de 'jeugd' (om maar ff van het gewijs naar de jeugd af te zijn, aangezien Rhinus schreef dat vooral de jeugd het respect verloor)

tacidvs 28-04-2002 14:09

Hm, hoe komt het dan dat 'ouderen' niet zovaak rond lopen te hangen en vervelend doen? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit dat soort dingen heb meegemaakt.

Al die stomme hangroepjongeren denken dat ze mijn gelijken zijn, de sloebers. Ze zouden op straffe van stokslagen hun pet voor me af moeten nemen en netjes aan de kant gaan staan als ik langskom en niet, mij uitschelden om niets en in de weg gaan lopen. Tuig. Wie gaat er later hun uitkering betalen?

Maar ik denk inderdaad dat het gelijkheidsbeginsel een beetje is doorgeschoten.

Silindistani 28-04-2002 14:45

Citaat:

Rhinus schreef:
Waarom trekken mensen het aan als er grappen over worden gemaakt? Hoe komt het dat er alleen maar rekening wordt gehouden met de mensen die zo nodig moeilijk moeten doen over de lol van anderen omdat zij het vervelent vinden? Hoe komt het dat er in deze maatschappij iedereen altijd rekening moet houden met ANDEREN in plaats van met zichzelf.

Rhinus 28-04-2002 15:03

Citaat:

Silindistani schreef:
Waarom trekken mensen het aan als er grappen over worden gemaakt?
Als jouw moeder (of iemand (anders) waar je van houd) dood gaat zou jij 't dan leuk vinden als ik daar een slechte grap over maak?

Silindistani 28-04-2002 16:06

Citaat:

Rhinus schreef:

Als jouw moeder (of iemand (anders) waar je van houd) dood gaat zou jij 't dan leuk vinden als ik daar een slechte grap over maak?

Ik trek me er gewoon niks van aan. Scheelt mij een hoop gezeur en loop ik jou niet in de weg om lol te maken. Simpel ende eenvoudig, dus probeer het nog eens.

Rhinus 28-04-2002 16:09

Ow.. Dat kan. Is raar, maar dat kan. Maar kun je je voorstellen dat andere dat niet leuk vinden? Ik wel, en daar moeten 'we' rekening mee houden. Want als je geen rekening met elkaar houd is't einde zoek. Snap U?

Silindistani 28-04-2002 22:51

Citaat:

Rhinus schreef:
Ow.. Dat kan. Is raar, maar dat kan. Maar kun je je voorstellen dat andere dat niet leuk vinden? Ik wel, en daar moeten 'we' rekening mee houden. Want als je geen rekening met elkaar houd is't einde zoek. Snap U?
En wie houd er dan rekening met de mensen die lol willen hebben?

Rhinus 29-04-2002 11:01

Je kan gewoon over andere dingen grappen bedenken.

Silindistani 29-04-2002 11:07

Citaat:

Rhinus schreef:
Je kan gewoon over andere dingen grappen bedenken.
Je kan je ook gewoon niet ergeren aan de grappen.

Rhinus 29-04-2002 11:16

Ik denk dat dat nou net iets moeilijker is.

Silindistani 29-04-2002 11:22

Citaat:

Rhinus schreef:
Ik denk dat dat nou net iets moeilijker is.
Je ziet hopelijk wel dat zoiets van twee kanten moet komen?

Rhinus 29-04-2002 11:24

Jij ziet hopelijk dat je een beetje inleven in iemand die zich K*T voelt nodig is?

Silindistani 29-04-2002 11:34

Citaat:

Rhinus schreef:
Jij ziet hopelijk dat je een beetje inleven in iemand die zich K*T voelt nodig is?
Hmmm kennelijk begrijp je nog steeds niet helemaal wat ik duidelijk probeer te maken.

Het is de laatste tijd een trend dat iedereen zich moet aanpassen aan de geen die zich kut voelt. De mensen die dan gewoon een beetje lol willen hebben die zijn daar de dupe van.

Andersom gezien zijn de mensen die zich kut voelen er de dupe van. IEDEREEN neemt het tegenwoordig vanzelfsprekend dat we ons maar gewoon aan de mensen die het nodig vinden zich overal aan te ergeren moeten aanpassen. Maar dat is helemaal niet vanzelfsprekend en het zou dom zijn om te denken van wel.

Waarom neem je de moeite om je ergens aan te ergeren? Is toch helemaal nergens voor nodig? Je maakt je leven er alleen maar moeilijker mee.

Rhinus 29-04-2002 12:52

Citaat:

Silindistani schreef:
Waarom neem je de moeite om je ergens aan te ergeren? Is toch helemaal nergens voor nodig? Je maakt je leven er alleen maar moeilijker mee.
Als je nergens moeite voor doet dan verliest iedereen straks zijn normen en waarden. Dan heb IK er last van omdat ik bijvoorbeeld op straat word neergeslagen. En dan is het te laat. Je moet dingen zo vroeg mogelijk aanpakken. Dat jij nouw iemand bent die alles maar voor zich uit schijft. Want ach, zolang jij er geen lst van hebt maakt 't toch geen bal uit? Ik vind 't asociaal zoals jij denkt en beredeneerd. Als iedereen zo zou denken als jij. Alleen aan zichzelf op korte termijn dan weet ik echt niet waar 't naar toe moet. Samen zijn 'we' sterk en dat moeten we laten zien. Anders word het 1 grote chaos.

Rhinus 29-04-2002 12:55

Citaat:

Silindistani schreef:
Hmmm kennelijk begrijp je nog steeds niet helemaal wat ik duidelijk probeer te maken.
Ik gebrijp 't wel, alleen denk ik maak gewoon een grapje over iets anders,

Citaat:

Silindistani schreef:
Het is de laatste tijd een trend dat iedereen zich moet aanpassen aan de geen die zich kut voelt. De mensen die dan gewoon een beetje lol willen hebben die zijn daar de dupe van.

Is dat raar? Als jij last hebt van je benen. Ga jij en je vrienden dan voetballen? Denk ik niet. Je doet dan iets anders wat misschien ietsje minder leuk is. Maar als het goed is denken jij en je vrienden. Anders kan d'r 1 niet mee doen dat is sneu, laten we iets anders doen wat ook leuk is! Dat is hetzelfde alleen dan in het klein. Aanpassen moet. En vaak aan de 'zwakste'. En dat moeten duidelijk zijn.

soulless 29-04-2002 13:27

Er is tegenwoordig flink wat meer respect dan vroeger. En grappen zijn grappen, dat gezeur daar over is voor kleine zielige politiek correcte gefrustreerde kinderen. Be my guest.

Rhinus 29-04-2002 13:33

Ik ben het met je eens grappen zijn grappen. En ik vind ook dat je overal grappen over moet mogen maken. Maar als iemand dood is en je zegt dingen die onardig en niet grappig zijn vind ik dat je te ver gaat. Maak een goeie grap of maak d'r geen. Want aan alleen een botte opmerking is gewoon niet te doen.

Silindistani 29-04-2002 14:20

Citaat:

Rhinus schreef:

Als je nergens moeite voor doet dan verliest iedereen straks zijn normen en waarden. Dan heb IK er last van omdat ik bijvoorbeeld op straat word neergeslagen. En dan is het te laat. Je moet dingen zo vroeg mogelijk aanpakken. Dat jij nouw iemand bent die alles maar voor zich uit schijft. Want ach, zolang jij er geen lst van hebt maakt 't toch geen bal uit? Ik vind 't asociaal zoals jij denkt en beredeneerd. Als iedereen zo zou denken als jij. Alleen aan zichzelf op korte termijn dan weet ik echt niet waar 't naar toe moet. Samen zijn 'we' sterk en dat moeten we laten zien. Anders word het 1 grote chaos.

En dat is precies wat ik voor ogen heb, maar dat terzijde, want dat heeft helemaal niks te maken met dit onderwerp.

Een grap kan je je gewoon niks van aan trekken, bij een knal voor je bek is dat wat moeilijker. En jij mag aan mij uitleggen waarom het een naar het ander leidt, want ik vind dit nogal een wereld van verschil.

Citaat:

Is dat raar? Als jij last hebt van je benen. Ga jij en je vrienden dan voetballen? Denk ik niet. Je doet dan iets anders wat misschien ietsje minder leuk is. Maar als het goed is denken jij en je vrienden. Anders kan d'r 1 niet mee doen dat is sneu, laten we iets anders doen wat ook leuk is! Dat is hetzelfde alleen dan in het klein. Aanpassen moet. En vaak aan de 'zwakste'. En dat moeten duidelijk zijn.
Jij vind het normaal, maar of het ook normaal is...

Mijn vrienden kunnen gewoon gaan voetballen hoor, ik ga wel wat anders doen.

Citaat:

Ik ben het met je eens grappen zijn grappen. En ik vind ook dat je overal grappen over moet mogen maken. Maar als iemand dood is en je zegt dingen die onardig en niet grappig zijn vind ik dat je te ver gaat. Maak een goeie grap of maak d'r geen. Want aan alleen een botte opmerking is gewoon niet te doen.
Dat jij iets geen goede grap vindt maakt het nog niet een slechte grap.

Rhinus 30-04-2002 13:20

Citaat:

Silindistani schreef:
En dat is precies wat ik voor ogen heb, maar dat terzijde, want dat heeft helemaal niks te maken met dit onderwerp.

Dat is interesant. Is hier ook een Topic over? Want ik kan me d'r niks bij voorstellen. Maar ik denk dat we hierom een heel andere mening over dit (en andere) onderwerp(en) hebben.

Citaat:

Silindistani schreef:
Een grap kan je je gewoon niks van aan trekken, bij een knal voor je bek is dat wat moeilijker. En jij mag aan mij uitleggen waarom het een naar het ander leidt, want ik vind dit nogal een wereld van verschil.
Iemand pijn doen met woorden of met vuisten. Ik vind dat hetzelfde.

Citaat:

Silindistani schreef:
Jij vind het normaal, maar of het ook normaal is...
Dat je vrienden rekening houden met jouw? Ik vind dat normaal ja. Volgens mij is dat 't ken merk van vriendschap. Rekening met elkaar houden. (Maar misschien ook wel leuk voor een nieuwe Topic, wat is vriendschap.)

Citaat:

Silindistani schreef:
Dat jij iets geen goede grap vindt maakt het nog niet een slechte grap.
Dat mensen zich helemaal kapot voelen door een 'grap' maakt 't een 'slechte' grap. Lijkt mij. En dat was nu.

Silindistani 30-04-2002 17:45

Citaat:

Rhinus schreef:
Dat is interesant. Is hier ook een Topic over? Want ik kan me d'r niks bij voorstellen. Maar ik denk dat we hierom een heel andere mening over dit (en andere) onderwerp(en) hebben.
Voegt niets toe aan de discussie

Citaat:

Iemand pijn doen met woorden of met vuisten. Ik vind dat hetzelfde.
Mening. Kan ik niks mee.

Verder vroeg ik hoe het een naar het ander kon leiden.

Citaat:

Dat je vrienden rekening houden met jouw? Ik vind dat normaal ja. Volgens mij is dat 't ken merk van vriendschap. Rekening met elkaar houden. (Maar misschien ook wel leuk voor een nieuwe Topic, wat is vriendschap.)
Mening.

Citaat:

Dat mensen zich helemaal kapot voelen door een 'grap' maakt 't een 'slechte' grap. Lijkt mij. En dat was nu.
Mening.

Sorry hoor, maar met dit soort posts kan ik echt helemaal niks...

Rhinus 30-04-2002 18:20

Oke.

Manus J. van Alles 30-04-2002 18:25

Citaat:

Rhinus schreef:
Waarom denkt iedereen dat het vroeger zoveel beter\anders was? :confused:

REIE 30-04-2002 20:09

-Dat grappen maken slaat volgens mij nog op het relativeren van iets ernstigs.-

Tja, respect verdien je, en dwing je niet af, daar gaan leraren op mijn school vaak de fout in.

Die sloebers zijn nu eenmaal zo gevormd om geen respect te hebben, mischien ontbreekt het ze dus aan inlevingsgevoel.

REIE

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.