![]() |
[BIOS]Biosupdate?
Hellow,
ik krijg de laatste tijd iets te veel blauwe schermen naar m'n goesting (zin) en bij enkele ervan werd me aangeraden om eventueel 'n BIOSupdate uit te voeren. Wat is het, hoe begin ik er aan en waar moet ik speciaal op letten? Ik vond hier met de zoekfunctie zo goed als niets over, dus... Laat ook maar weten wat voor info je nodig hebt om me verder te helpen, dan post ik die asap. :) Greetz, Methuselah |
wat is het model van je mobo? :)
twee tipjes. - zorg dat je EXACT 100% zeker weet dat je een BIOS rom voor het goeie moederbord hebt - je hebt een boot floppy nodig met de flash programma's en de rom |
DFI AD73-Pro VIA KT266A ATA133 Socket A DDR266 + Sound
Ghehe, enneuh, liefst beginnen bij 't begin graag :bloos: :) |
Lijkt me sterk dat je door je bios BSOD's zou krijgen, en dat het oplost eigenlijk..
|
Citaat:
Was ook nog iets met "fysieke geheugendump" etc... |
Toevallig nieuwe hardware erin gestopt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als jouw (Methuselah's) systeem al meer dan een jaar goed heeft gewerkt, dan zal het wel niet aan het BIOS liggen :) |
Citaat:
|
he, you're in luck, dat mobo heb ik ook. check www.dfi.co.tw en download daar ff de laatste bios voor de AD73-Pro; kom maar terug hier als je dat gedaan hebt ;p
edit: (direct link naar nieuwe bios ervoor, ben ik niet aardig? :p) instructies kan je vinden op de dfi website. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45. |