Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Ik stel egt ALLES to op het ALLERLAATST uit (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=712154)

Leemer 04-01-2004 22:35

Ik stel egt ALLES to op het ALLERLAATST uit

Ik weet niet wat het is, ik stel egt ALLES uit. Ik d8 het gaat wel over als ik aan een studie begin maarnee. Het werk dat ik moet doen is egt niet vervelnd ofzo, maar tog stel ik egt alles uit tot het allerlaatste moment. Meestal maak ik stof in de nacht (ja nacht) voordat het moet worden ingelevert, en moet ik de nacht doorhalen om het af te krijgen. Ik stel ook andere dingen uit tot het aller aller laatste moment, ik ben nooit ergens tevroeg alleen telaat of NET optijd. Ik doe dat egt met alles. Ik erger me dr dood aan, ik heb ook heel vaak mezelf voorgenomen dingen optijd aftehebben, Maar altijd tevergeefs. Ik maak heleweek planningen van alles wat ik moet doen, maar het helpt allemaal niets...

rxn 04-01-2004 22:44

volledige herkenning, helaas

Pinksterhaas 04-01-2004 22:56

Citaat:

Roxane schreef op 04-01-2004 @ 23:44:
:(

Maarten 04-01-2004 22:59

Volledige herkenning

;)

de ballonnenman 04-01-2004 23:08

Ja, ik ook.
Valt denk ik toch niks aan te veranderen.
Jammer dan, als het op tijd af is, dan is het wel best.

Multilot 04-01-2004 23:08

je komt je vanzelf tegen waardoor je ontzettend de mist in gaat, dan veranderd het wel...
(op dat wonder hoop ik nog altijd)

Nebula 04-01-2004 23:24

Ik heb daar zelf ook last van, maar heb dingen bijna altijd nog wel op tijd af. Ik heb me ook een tijd zorgen gemaakt over mijn uitstel-gedrag, tot ik merkte dat ik niet de enige was: zo'n beetje mijn hele klas is bezig alles op het laatste moment te doen. Persoonlijk vond ik dat wel geruststellend.

Maar daar schiet jij waarschijnlijk weinig mee op. Ik heb zelf een weekschema gemaakt. Hierin heb ik met kleuren aangegeven hoeveel uren ik elke dag aan tijd heb (buiten school en andere activiteiten) om met hobby's dan wel school bezig te zijn. Het is dus niet zo zeer een planning van mijn werk, maar het geeft me wel een visueel plaatje van hoeveel tijd ik per dag of per week beschikbaar heb. Mij helpt dit wel. Als ik eerder altijd dacht: oh, ik heb nog tijd zat om dat later te doen, zie ik nu sneller dat dat wel een beetje tegenvalt. Ik had eerder dus de neiging om de tijd die ik nog had te overschatten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

BBEM 05-01-2004 00:31

Universitair verbandje: de laatste dag van een project is er per definitie een van nachtwerk.

rxQueen 05-01-2004 09:04

werklstukken worden door mij vaak op het laatste moment gemaakt.echt erg
veel stress, maar eerlijk gezegd heb ik ook nooit tijd.
bij de opleiding die ik doe moet je elke dag de hele dag voor lessen op school zijn, daarnaast ook nog eens een fikse stapel huiswerk

Freshh~ 05-01-2004 09:10

Citaat:

Roxane schreef op 04-01-2004 @ 23:44:

Mr.Oizo 05-01-2004 10:17

Das nie goe, nee!

Andijvie 05-01-2004 10:58

Geef jezelf een flinke trap onder je kont... probeer het níet op het laatste te doen... en ja... doe je best.

Morridin 05-01-2004 11:30

Ik stel eigelijk ook alles te veel uit. Ik moet op 1 februari een profielwerkstuk afhebben van 80 uur. Nouw, ik heb er nog geen 5 :( Vanmiddag ff goed in de bieb zitten veel boeken doorlezen, telt weer uren mee en ach, het gaat wel lukken :)

Vreemd genoeg vind ik het ook lekker om onder stress te werken, al snap ik dat dat erg lomp is. Eerst hard werken en dan vrije tijd is toch echt beter dan eerst vrije tijd en dan stressen :P

Stefanie 05-01-2004 12:58

Citaat:

Multilot schreef op 05-01-2004 @ 00:08:
je komt je vanzelf tegen waardoor je ontzettend de mist in gaat, dan veranderd het wel...
(op dat wonder hoop ik nog altijd)

Dan vraag ik me af wanneer dat wonder bij mij langskomt:P Ik ben al járen zo, al vanaf het begin van de middelbare school en NOG is er niets veranderd.

Morridin 05-01-2004 15:24

Citaat:

xStefjuhx schreef op 05-01-2004 @ 13:58:
Dan vraag ik me af wanneer dat wonder bij mij langskomt:P Ik ben al járen zo, al vanaf het begin van de middelbare school en NOG is er niets veranderd.
Ik had zelfs op de basisschool al een klerehekel aan spreekbeurten en leeskringen houden :P

Erbenda 05-01-2004 15:43

Ik stel ook altijd alles uit tot het laatste moment, en eigenlijk niet eens echt bewust ofzo. Ik kan mezelf er gewoon minder toe zetten om het te doen als er geen haast achter zit. Al dwing ik mezelf wel om het op tijd af te hebben, dus wordt het altijd haasten (en dan is het wel altijd op tijd af...)

Olafant 05-01-2004 16:32

Op den duur loop je keihard tegen de lamp en dan moet je wel veranderen. Vrees niet, dat komt vanzelf. :)

STUFF 05-01-2004 18:22

hahaha :) wie niet!!

ik heb 7 weken om 2 tentamens te leren, begin 3 dagen van tevoren en denk dan steeds dat ik het niet ga redden. ga desnoods hele nachten door en ga non stop door, en het lukt nog steeds, maar het zorgt wel voor very muchos stress!

Lizzy358 05-01-2004 18:28

Dat heb ik nou ook altijd. Ik moet over 1 dag 1 hoofstuk van GS afhebben :s (netschrift & maken) Aan het begin van de week had ik gepland hoe ik dat zou doen maar ik heb het steeds weer veranderd en nou zit ik in de problemen!!!

Rabbi Daniel 05-01-2004 19:08

100% herkenning. :o

Vooral bij groepsopdrachten was dat soms behoorlijk erg... :o :bloos:

Maarja, ik leer nu lekker thuis. :cool:

Aspirantjuffie 05-01-2004 20:19

Citaat:

Leemer schreef op 04-01-2004 @ 23:35:
Ik weet niet wat het is, ik stel egt ALLES uit. Ik d8 het gaat wel over als ik aan een studie begin maarnee. Het werk dat ik moet doen is egt niet vervelnd ofzo, maar tog stel ik egt alles uit tot het allerlaatste moment. Meestal maak ik stof in de nacht (ja nacht) voordat het moet worden ingelevert, en moet ik de nacht doorhalen om het af te krijgen. Ik stel ook andere dingen uit tot het aller aller laatste moment, ik ben nooit ergens tevroeg alleen telaat of NET optijd. Ik doe dat egt met alles. Ik erger me dr dood aan, ik heb ook heel vaak mezelf voorgenomen dingen optijd aftehebben, Maar altijd tevergeefs. Ik maak heleweek planningen van alles wat ik moet doen, maar het helpt allemaal niets...
Je Nederlandse lessen heb je zeker ook uitgesteld?

Sylph 05-01-2004 20:57

Citaat:

Aspirantjuffie schreef op 05-01-2004 @ 21:19:
Je Nederlandse lessen heb je zeker ook uitgesteld?
Zeur alsjeblieft niet zo. :rolleyes:

Ik herken dit ook maar al te goed. Ik heb gewoon niet genoeg zelfdiscipline. :(

Nattigheid 05-01-2004 21:20

ook hier herkenning. wat je er tegen kan doen? zorgen dat anderen tegen je gaan aanzeuren dat je dingen moet doen. ik heb in de kerstvakantie al geleerd voor tentamens die ik volgende week heb, en dat is knap voor mijn doen. dus zet jezelf er gewoon overheen, dan lukt t vanzelf wel

rubenrtv 05-01-2004 21:25

Ik herken het ook, ben gewoon te lui, denk de hele tijd, doe het dan wel, doe het dan wel .... ow, kut moet dat morgen klaar zijn??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.