![]() |
Games lopen vast
Sinds een paar dagen kan ik games niet meer spelen, omdat ze simpelweg vastlopen. Wanneer ik een spel opstart (bijv. fifa2004) gaat alles nog vlekkeloos. Hij start snel op, het menu is goed bestuurbaar. Als ik een wedstrijd start en de wedstrijd begint loopt 'ie vast. Ik kan niks meer doen, enkel "crtl-alt-del" om zo fifa2004 te sluiten. Dit probleem heb ik ook bij Postal2: STP en nog een paar dergelijke relatieve zware games.
Daarom besloot ik gisteren om mijn HDD te formatteren om zo het probleem helemaal verholpen te hebben, maar tevergeefs. Het probleem is aanhoudende. Voor de rest doet alles het wel gewoon goed en soepeltjes. Systeem: Athlon 2200+ Geforce Ti4600 512 DDR Windows XP Professional |
Op de C-schijf komt er een debuglog.txt te staan.
Hierin staat iets over de registry van fifa2004, ook zie ik de CD-key weer. :s |
ben je misschien online geweest tussentijds en heeft EA de (illegale) key gezien en geblocked?
*heeft niet echt een idee* |
Uhm, sja, lastig!
Meestal werkt formatteren wel, bij jou dus niet :s Nieuwe drivers zijn altijd te proberen, al heb ik ook geen idee of dat zal werken! |
Citaat:
|
Citaat:
Zou het zo kunnen zijn dat mijn HDD kapot is of lijkt jullie dat sterk? |
Citaat:
Verder ga ik ervanuit dat je de nieuwste drivers hebt geļnstalleerd en ook op de site van je moederbordfabrikant hebt gekeken of er niet een nieuwe(re) BIOS-versie is. Verder helpt het om DX9.0b geļnstalleerd te hebben. Het wil ook wel eens helpen, een WHQL-certified driver te gebruiken voor je videokaart. Het heeft toch geen nut de allernieuwste Detonators te gebruiken, aangezien die alleen nog maar gewijzigd worden voor de Geforce-FX. |
Citaat:
|
Nu happert 'ie heel erg.
Doet ie het 2 seconden en daarna loopt 'ie een halve minuut vast, en dan gaatie weer 2 seconden. :s |
Citaat:
|
Eens kijken of je cpu of videokaart niet te warm word ofzo kan het ook wel eens aan liggen. Download het progje speedfan eens om je temp in de gaten te houden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Case: 46 graden
CPU: 57 graden |
Hellracer, probleem opgelost. Na mijn ventilator te hebben laten draaien en mijn raam open te hebben gezet doet ie het weer! (y)
CPU was eerst 57 graden, nu 37 Case was eerst 46 graden, nu 25 Dank :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |