Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   'Zelfportret' (met de nadruk op de aanhalingstekens) [tekening] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=712488)

Forumbazin + 05-01-2004 14:04

'Zelfportret' (met de nadruk op de aanhalingstekens) [tekening]

Deze viltstift tekening heb ik pas gemaakt. De opdracht luidde: 'Breng jezelf in kaart. Zowel uiterlijk- als innerlijkheden. Net wat je zelf wil laten zien.'

De uitleg staat eronder.

http://picserver.student.utwente.nl/...picserver.jpeg

het hoofd...

borst

hoofd + kompas

totaal

Het is dus de bovenste foto uit mn fotoboek en het lijkt niet (n), zo realistisch was nou ook niet de bedoeling, het gaat meer om het de 'achterliggende gedachte..'

Mijn plukken haar hebben elk een ander patroon. Dat zijn de mensen om mij heen, die invloeden op mij uitoefenen, elk een eigen mening hebben, en van onder uit, 'in mijn hoofd kruipen'.
De spiraal in mijn arm is mijn 'levensloop' en de stipjes (mijn ECHTE moedervlekjes) zijn mijn liefhebberijen, bezigheden die ik in de jaren heb gehad en heb. Het kompas zweeft als een engel boven mij en wijst me de weg. De pijlen uit mijn ogen zijn meer gewoon.. de dingen om mij heen die ik zie en waarneem. Het 'stratenkaartje' tja.. dat is een lichtelijk misverstand.. het stelde mijn hart voor (AI AI! aan de verkeerde kant.. verkeerd uit gemeten :bloos: ) Maar nu houd ik het maar bij 'ziel' dat kan toch overal zitten...? De 'bliksemschicht' op mijn voorhoofd staat voor de kerncentrale.

Tadaadaa.. ofzo :)

Captain N 05-01-2004 14:05

Wauw

brinta 05-01-2004 14:23

I like it

rodina 05-01-2004 14:24

Beeldgrammatica?
Zoja grappig, mijne zien er totaal anders uit :) *logisch*

Leuk, leuk, leuk, alleen die bliksemdinges vind ik een beetje jammer. Te strak in vergelijking met de rest.

Ndimension 05-01-2004 14:25

Ziet er mooi uit (y)
Alleen je ogen zijn een heel klein beetje verkeerd, maar dat zie je haast niet.

Forumbazin + 05-01-2004 14:29

Citaat:

rodina schreef op 05-01-2004 @ 15:24:
Beeldgrammatica?
Zoja grappig, mijne zien er totaal anders uit :) *logisch*

Leuk, leuk, leuk, alleen die bliksemdinges vind ik een beetje jammer. Te strak in vergelijking met de rest.

Hee, ik hoopte dat je zou reageren.. heb je een digitale camera of een webcam? scanner eventueel? ik ben benieuwd naar die van jou.. :)

Fleur 05-01-2004 14:31

Mooi gedaan en vooral leuk bedacht (y)

Queen Klazina Wok 05-01-2004 16:10

vet :) ik vind die symbolen koel, en de achtergrond.. en mooi getekend ook wel, jammer dat je haar zomaar ophoudt bij de bovenkant van je hoofd alleen.. neus is ook mooi :)

Bobby James 05-01-2004 16:12

Ik vind de haren leuk! :)

siegjeuh 05-01-2004 16:13

ik vind het wel mooi :) vooral met het verhaal eromheen wat alles betekent enzo
leuk resultaat van zo'n opdracht

Mijke16 05-01-2004 16:37

heel mooi, maar waarom 'kerncentrale'??

Forumbazin + 05-01-2004 17:36

Citaat:

Mijke16 schreef op 05-01-2004 @ 17:37:
heel mooi, maar waarom 'kerncentrale'??
als mijn hersens.. het was meer een grapje, omdat ik het symbool letterlijk zo in de atlas zag staan :)

eXo 05-01-2004 17:46

Ik vind er echt helemaal geen zak aan. Mijn excuses.

freakinaround 05-01-2004 18:10

ik vind et leuk!!:)(y)

funest 05-01-2004 18:17

Citaat:

Forumbazin + schreef op 05-01-2004 @ 15:04:
Deze viltstift tekening heb ik pas gemaakt. De opdracht luidde: 'Breng jezelf in kaart. Zowel uiterlijk- als innerlijkheden. Net wat je zelf wil laten zien.'
Mijn plukken haar hebben elk een ander patroon. Dat zijn de mensen om mij heen, die invloeden op mij uitoefenen, elk een eigen mening hebben, en van onder uit, 'in mijn hoofd kruipen'.
De spiraal in mijn arm is mijn 'levensloop' en de stipjes (mijn ECHTE moedervlekjes) zijn mijn liefhebberijen, bezigheden die ik in de jaren heb gehad en heb. Het kompas zweeft als een engel boven mij en wijst me de weg. De pijlen uit mijn ogen zijn meer gewoon.. de dingen om mij heen die ik zie en waarneem. Het 'stratenkaartje' tja.. dat is een lichtelijk misverstand.. het stelde mijn hart voor (AI AI! aan de verkeerde kant.. verkeerd uit gemeten :bloos: ) Maar nu houd ik het maar bij 'ziel' dat kan toch overal zitten...? De 'bliksemschicht' op mijn voorhoofd staat voor de kerncentrale.

opzich wel leuk idee, maar goed heb toch wat puntjes van kritiek :)
Je hebt de opdracht wel erg letterlijk opgepakt...jezelf in kaart brengen en dan als landkaart vin ik voor de hand liggende keuze, ik weet niet of dit ook ECHT de bedoeling was, of et ook anders te interpreteren mocht..maar goed .
Leuk idee van je haren, maar dat is alleen duidelijk als je et zo verteld, anders zou et voor mij alleen uitzien als verschillende soorten haar, verder zie ik niet echt dat ze invloed op jou uitoefenen. Verder maak je in mijn ogen een aantal duidelijke maar erg voor de hand liggende keuzes, het kompas bijvoorbeeld.
Verder oogt het geheel wel leuk :), alleen bij de hand over je borst rommelt et beetje en je haar loopt rechts over je hoofd wat raar waardoor je breed hoofd lijkt te hebben.

verder moet je dit niet als aanval zien ofzo, maar ik zeg gewoon even wat meer dan alleen leuk en hoop dat je er wat mee kan.

Forumbazin + 05-01-2004 18:47

Citaat:

AM schreef op 05-01-2004 @ 19:17:
opzich wel leuk idee, maar goed heb toch wat puntjes van kritiek :)
Je hebt de opdracht wel erg letterlijk opgepakt...jezelf in kaart brengen en dan als landkaart vin ik voor de hand liggende keuze, ik weet niet of dit ook ECHT de bedoeling was, of et ook anders te interpreteren mocht..maar goed .
Leuk idee van je haren, maar dat is alleen duidelijk als je et zo verteld, anders zou et voor mij alleen uitzien als verschillende soorten haar, verder zie ik niet echt dat ze invloed op jou uitoefenen. Verder maak je in mijn ogen een aantal duidelijke maar erg voor de hand liggende keuzes, het kompas bijvoorbeeld.
Verder oogt het geheel wel leuk :), alleen bij de hand over je borst rommelt et beetje en je haar loopt rechts over je hoofd wat raar waardoor je breed hoofd lijkt te hebben.

verder moet je dit niet als aanval zien ofzo, maar ik zeg gewoon even wat meer dan alleen leuk en hoop dat je er wat mee kan.

oke, dankjewel :) de haren wil ik sowieso nog over het gezicht laten vallen zodat het misschien iets natuurlijker lijkt. over de de bekenis van het haar, dat dat onduidelijk is, snap ik, maar het is ook niet de bedoeling dat iemand dat er gelijk uit op maakt. er hoort een handleiding bij. en over het raster op de achtergrond.. dat heb ik in eerste instantie niet eens zo opgevat als kaart, maar omdat ik i.v.m. het natekenen van de foto al een raster had getekend stonden de lijnen er, en het was meer de bedoeling dat het lijkt alsof ik uit het hek om mij heen kruip. maar misschien is het raster daarvoor nog te dik en vast..
toch dankjewel. :)

Forumbazin + 05-01-2004 18:51

Citaat:

eXo schreef op 05-01-2004 @ 18:46:
Ik vind er echt helemaal geen zak aan. Mijn excuses.
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor. :)

Mushu 05-01-2004 19:10

Ik vind dat je je idee heel mooi hebt uitgewerkt :)

rubenrtv 05-01-2004 19:13

Sorry, maar ik vind het eigenlijk niet zo mooi ..... :bloos:

rodina 05-01-2004 19:22

Citaat:

Forumbazin + schreef op 05-01-2004 @ 15:29:
Hee, ik hoopte dat je zou reageren.. heb je een digitale camera of een webcam? scanner eventueel? ik ben benieuwd naar die van jou.. :)
Scanner :)

Zelfde vak, volgende opdracht, iets met kleur, vond 't nogal vaag. Je moest eerst iets van jezelf weergeven in lijnen, daarna met alleen kleurvlakken, en vervolgens een combinatie van.
Nogal rare opdracht. Mijne is ok niet zo diepgezocht als die van jouw, maar goed. De enige waar ik echt over te spreken ben, is die als dezelfde opdracht als van jou, maar die is te groot voor onder de scanner.

Schetsen uit m'n dummie;

http://www.imagestation.com/picture/....jpg.thumb.jpg

http://www.imagestation.com/picture/....jpg.thumb.jpg

CoveredEyes 05-01-2004 19:26

Mooi gedaan en de gedachte erachter is heel mooi!

cut_off 05-01-2004 20:51

apart, maar dan in positieve zin.

Drommels 05-01-2004 21:49

Vind de foto mooier....

Forumbazin + 06-01-2004 15:44

Citaat:

rodina schreef op 05-01-2004 @ 20:22:
Scanner :)

Zelfde vak, volgende opdracht, iets met kleur, vond 't nogal vaag. Je moest eerst iets van jezelf weergeven in lijnen, daarna met alleen kleurvlakken, en vervolgens een combinatie van.
Nogal rare opdracht. Mijne is ok niet zo diepgezocht als die van jouw, maar goed. De enige waar ik echt over te spreken ben, is die als dezelfde opdracht als van jou, maar die is te groot voor onder de scanner.

Schetsen uit m'n dummie;

[afbeelding]

[afbeelding]

ook leuk, de onderste vooral. is het een oog, een vogel of een abstract iets?

rodina 06-01-2004 15:57

Citaat:

Forumbazin + schreef op 06-01-2004 @ 16:44:
ook leuk, de onderste vooral. is het een oog, een vogel of een abstract iets?
allebei een oog

Lies 07-01-2004 15:26

Het onderwerp lijkt me erg leuk!
Alleen jammer dat ik alleen kruisjes zie (n) :bloos:

Forumbazin + 08-01-2004 20:46

Citaat:

Li3s schreef op 07-01-2004 @ 16:26:
Het onderwerp lijkt me erg leuk!
Alleen jammer dat ik alleen kruisjes zie (n) :bloos:

Oh. Ja. :s Ik kan nu niet bij de foto's, maar ik zal ze zo snel mogelijk uploaden. Bedankt voor het aangeven.

p-chez 08-01-2004 21:21

Ik zie kruisjes.

Zoek 'ns een degelijke host. :)

Eigenlijk zouden topics waarin geen goede host gebruikt wordt standaard verwijderd/gesloten moeten worden?

Ieke 12-01-2004 08:20

Links aangepast.
Vind ze wel bijzonder. Ik vind alleen dat bliksemflitsje op haar voorhooft wat minder, die is zo strak en de rest heeft vooral echt vloeiende lijnen.

bekkie15 13-01-2004 18:25

leuk gedaan!!! alleen hoe kom je op het idee?! (y) (y)

funest 13-01-2004 23:11

omg lees et topic

firelizzard 14-01-2004 18:36

Ik zeg niet dat ik het beter kan (want dat kan ik niet ;) ) Maaruh ik vind het nie echt mooi :( (srry) Misschien komt het door de viltstiften ofzo.......

Forumbazin + 14-01-2004 20:25

Citaat:

firelizzard schreef op 14-01-2004 @ 19:36:
Ik zeg niet dat ik het beter kan (want dat kan ik niet ;) ) Maaruh ik vind het nie echt mooi :( (srry) Misschien komt het door de viltstiften ofzo.......
ah. dat kan. maar de viltstiften was ook de opdracht. de volgende moet met acryl. :)

funkypunk 15-01-2004 12:56

ik vind de symboliek heel mooi!!!!
de uitwerking en het uiteindelijke tekenresultaat vind ik niet mooi

Forumbazin + 16-01-2004 15:43

Citaat:

funkypunk schreef op 15-01-2004 @ 13:56:
ik vind de symboliek heel mooi!!!!
de uitwerking en het uiteindelijke tekenresultaat vind ik niet mooi

dankjewel. ik ben gisteravond met acryl begonnen. ver de achtergrond ben ik wel redelijk tevreden, maar ikzelf wil nog niet echt lukken... maar ik ga vol goede moed verder. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.